Nederlands eten

• huibthai

Cees bij jou in dat ,,gehucht,, heb je thuis toch zeker wel een diepvries , rij die 84 km, koop een hele haas en verdeel hem in porties van 150 a 200 gr , hele varkenshazen kosten soms minder dan een speklap, dus ook in die vriezer, zijn ze te zwaar, maak van het overgewicht sate en koop gehakt naar wens , kruid het naar smaak , draai ballen op eigen gewicht ,braad ze aan , nog 3 min.garen in de magnetron en vries ze in, soms lekker zo'n bal bij tv kijken, visfilet ook goed in te vriezen , bv pangatius-filet , een dubbele filet is een portie , als je in Pattaya ben , koop spliterwten bij Frienship of Foodland , varkensbuik op die 84 km afstand , groente op de markt in dat,,gehucht,, vries ze in per kop , met deksel en voila weer iets lekkers bij de tv,pc of gewoon als die ,,trek,, er is. Een zak diepvries-frites kan er ook nog wel bij . Niet terugprikken, ik eet veel liever Thais , maar ,,soms,, iets van thuis is best lekker. zet er een CD van de Havenzangers bij op!!!!

• Kees

Ach Cees, in Pattaya is het natuurlijk erg verleiderlijk om europees te eten. De eerste 25 keer dat ik in Thailand kwam at ik ook voornamelijk europees , en het enige thais was af en toe een khaaw phat. In Pattaya at ik het liefst bij Klein Vlaanderen van Peter. Nu eet ik graag tegenover Klein Vlaanderen op de hoek van soi 7 recht voor de 7-eleven bij 1 van de kleine eetstalletjes. De Krapauw , de pii kaeng, phat thai, phat sieuw etc. zijn er heerlijk. En echte Thaise restaurants zijn er meer dan genoeg in Pattaya. bv vanaf de sukhumvit Pattaya nua inrijden.

• Fransmaster

Ceesje toch, bijna elk restaurant heeft naast de “Europese kaart” ook nog een Thaise kaart, want onze Thaise vrouwen/ vriendinnetjes (in jouw geval ‘vriendjes’) die moeten toch ook kunnen eten.

Verder ligt Pattaya bezaaid met Thaise restaurants die Thais voer serveren,

Zo heeft zelfs My Way ook zelfs een Thaise menukaart achteraan in het boekje zitten , ik zal sterven als het niet waar is :D !

Gegroet, de pompbediende

• Cees Braat

Je moet goed lezen, Fransmaster. Ik schreef over Thaise restaurants die uitsluitend Thaise gerechten serveren. Ik weet dat vele “westerse” restaurants ook een Thais menu hebben, maar daar ging het niet om. Waar er weinig toeristen komen, zijn er zeker van di soort thaise restaurants, die hebben we hier ook volop. Maar waar de toeristen komen, zag ik weinig echte Thaise restaurants. Zker in tegenstelling tot de vele, op westerse smaak, gerichte restaurants.

En, Fransmaster, ik heb een heleboel vrienden in Pattaya, zowel Thais als westerse vrienden. Maar in tegenstelling met jouw “vriendinnen” zijn het gewoon vrienden en die betalen voor hun zelf. Die hebben mijn geld niet nodig.:D

• Cees Braat

Mijn diepvries ligt vol met spullen die ik in Lampang of Chiang Mai haal. Zodat ik zelf weleens de koksmuts opzet en wat klaarmaak.

Wat ik bedoelde is dat toeristen, zij die dus een korte tij in Thailand zijn, weinig echt Thais eten. Tenminste dat maak ik uit op de reacties op deze topic.

Als je met zo'n georganiseerde een of meerdaagse trip gaat krijg je thais eten voorgeschoteld, dat wel. Maar dat noem ik “toeristen-voedsel”. Thaise gerechten klaargemaakt voor de westerse smaak.

Wat niet wegneemt dat van tijd tot tijd ik ook een westerse restaurant induikt als ik in Chiang Mai bezoek. Maar ik ben geen toerist, Nederland zag ik voor het laatst meer als drie jaar geleden.:D:D

Wat wel vast staat is, dat als ik bezoek uit Nederland krijg, deze bezoekers het Thais eten hier in Ngao heerlijk vinden. Ze willen in die tijd dat ze hier zijn niet dat ik wat westers eten klaarmaak. Maar het is dan de combinatie van lekker voedsel plus dat de restaurants hier open zijn, vaak op een heuvel met een mooi uitzicht of aan het meer van Phayao ligt. Dus die combinatie van eten en ambiance maakt dat mijn bezoekers het heerlijk vinden om echt Thais eten naar binnen te werken. Het moet alleen voor de meeste niet al te pittig zijn:D:D:D

• Ger v/d Berg

Ik snap niet dat je dit plaats Rene , het is kleinerent en Frans maakt Cees voor homo uit !

Het is maar een mening .

Gr , Ger

• huibthai

Cees , als je een Thai, Hollands voedsel voorzet, willen ze het vaak niet eens proberen Dus het is bijna normaal, dat een Nederlander ,een voorkeur heeft voor der eigen keuken, met marcaroni ,spagettie, nassie en bamie , shoarma en gyros als internationaal voedsel . Engelsen, Duitsers, Noren , Indiers , Moslims etc. gaan ook naar eigen restaurants ,als ze aanwezig zijn. ik hou van Thais eten , maar in de Isaan vertrouw ik weinig aan voedsel, klein gesneden rat , insekten, eieren van mieren ,vissen uit modderpoelen , grote vleesstukken op de markt ,onder de vliegen ,ook vaak de garnalen en andere vissoorten. Voedselvergiftiging bij Farangs is daar meer schering en inslag dan hier.Als ik daar bij familie verblijf, o.k 1 nacht, dan kan ik de arts teminste vertellen, wat ik gegeten hebt.

• Willem

Wat dacht je dat de 10.000 Thaien in Nederland en de 4000 Thaien in Belgie eten, juist ja Thais de meesten moeten niets van het Europeese eten hebben. En uitzonderingen heb je natuurlijk altijd anders krijg ik weer mensen op mijn dank die zegt de mijne eet alleen Europees. Ja pizza lusten ze bijna allemaal denk ik. Zo zie je maar zij zijn niet anders dan wij.

*D*D*D

• hansthailand

Cees, ik weet niet of jij het al wist, maar thais eten, is van huis uit helemaal niet heet, maar meer zoet, of zoetzuur.

Echter de hete gerechten, die stijf staan van de pepers, of chilies, dat is isaan eten, en de streek Ngao, behoort feitelijk tussen het overgangsgebied, van Isaan, naar Chiang mai, en er zal dan ook van allerlei soorten Thai/isaan eten verkrijgbaar zijn, zoals eigenlijk in heel thailand.

De mensen die er vandaan komen noemen het al snel Chiang mai, terwijl de mensen uit bijvoorbeeld, Bangkok zeggen, het is gewoon Isaan.

Mensen die hier op vakantie komen, daarvan kan ik goed begrijpen dat ze het bij gewoon europees eten houden, daar de meeste een jaar lang moeten werken, voor 3 weken vakantie, en dat ze geen zin hebben om daarvan een week op de pot door te brengen!

• hansthailand

En, Fransmaster, ik heb een heleboel vrienden in Pattaya, zowel Thais als westerse vrienden. Maar in tegenstelling met jouw “vriendinnen” zijn het gewoon vrienden en die betalen voor hun zelf. Die hebben mijn geld niet nodig.

En wat doen al die zogezegde vrienden van jou in Pattaya Cees?

Ik durf keihard te zeggen, dat degene die beweert, dat ie volledig monogaam is tegen zijn vriendin/vriend, een dikke leugenaar is!

Als jij beweert dat jij hier enkel voor de tempels komt, dan denk ik, dat je niet de hele waarheid verteld Cees, dus kom op wees eens eerlijk, en stop met moraalridder te spelen!!!

P.S. Fransmaster heeft meer vriendinnen:D:D:D:D:D