Op S5 afgekeurd ?
Han.
Het was in de Sarphatiestraat ( misschien niet goed gespeld ) veertig jaar geleden, mijn god wat deed dat kereltje raar.
Alles moest in naam van de koningin, hij kreeg ter plekke een erectie de blauwe gek.
Zelden zo gelachen, iedere keer als ik iets van C lees denk ik daar aan terug, precies dezelfde dwaas.
Je hebt me overtuigt han. Ik stop niet met roken. Dank je. Zag er als een beer tegen op.
Mijn buurman is 5 jaar geleden gestopt. Maand geleden te horen gekregen dat hij longkanker heeft. Echt @!#$. Ik probeer wel minder te roken. Rookte ooit 3,5 pakjes shag per week. Zit nu op nog geen 1,5. Als straks in de kroeg niet meer gerookt mag worden hoop ik op 1 pakje te komen.
Het rookbeleid begint steeds akeligere vormen aan te nemen, ik wordt er dagelijks op het werk nog mee geconfronteerd dat ik mensen vriendelijk moet verzoeken om niet te roken, en dan staan ze te kijken alsof ze water zien branden: O dat wist ik niet meneer,…?
Om van de gekke te spreken, ze sturen voortaan zogenaamde “mysterykids” langs verkooppunten om te kijken of ze sigaretten meekrijgen van de desbetreffende verkoper (zelf meegemaakt) en al ben je hieraan schuldig dan krijg je een boete a 500 euros opgelegd, ik stuur elke dag weet ik niet hoeveel kinderen weg die bij mij sigaretten willen kopen, ik wordt er gek van. Persoonlijk mogen ze van mij de longen uit het lijf roken (dan leren ze het het beste).
Laatst nog stuurde een vader een kind erop uit om sigaretten te kopen terwijl ie met zijn dikke reed in de auto bleef zitten, waarop ik het kind zei dat ie het maar lekker zelf kon komen halen omdat ik geen sigaretten onder de 16 mag verkopen.
Komt vaders op hoge poten binnen en maakt me voor alles uit, maar ik heb hem voor 5 centen meegegeven, en verteld dat ie een soort van voorbeeldfunctie had, en mogelijk dat zijn kinderen over enkele jaren vaste klant bij de coffeeshop zouden kunnen worden, en toen droop meneer af met een volle rij klanten die me het grootste gelijk gaven.
ik ben zelf geen echte roker, meer een gezelligheidsroker, alleen als ik uitga en op vakantie en op verjaardagen, maar in het dagelijks leven bijna nooit, en als ik rook, dan rook ik het liefst sigaren (vindt sigaretten niks) die ik dan niet over de longen rook, en dat meestal vergezeld van een pot bier, want op nuchtere maag tussen de soep en aanrdappelen roken vindt ik smerig.
Maar veel mensen kunnen dit niet en roken niet voor het “lekker” maar roken voor de “verslaving” roken om te roken.
Ik zou absoluut niet kunnen leven als enkele van mijn familieleden die zodra ze opstaan de longen uit het lijf hoesten, waarna ze in bed een sjaggie roken, en bij de koffie nog één, en in de auto nog één, en op het werk aangekomen nog één, en dat om 7 uur s'ochtends.
en ik moet zeggen dit jaar was het tijdens carnaval al niet zo gigantisch, en volgend jaar is de eerste carnaval met een heus rookverbod, ik denk dat ik dan net zo goed thuis kan blijven……
Gegroet, de pompbediende
ps: charlie laat ze maar lullen, gezond & welzijn is jouw vakgebied ze kunnen jouw daarover niks wijsmaken
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?