Graag zou ik van jullie willen weten welke vormen het anti-rook beleid heeft aangenomen in Pattaya en omgeving. Mijn laatste bezoek was tot halverwege maart van dit jaar toen al bij diverse uitgaansgelegenheden boetes in het vooruitzicht werden gesteld bij een overtreding. Ook op de Thepprasit market zag ik de nieuwe borden ‘verboden te roken’. Het gonsde van de geruchten dat er na mei zelfs niet eens meer op een terras gerookt mocht worden, sterker nog, zelfs twee meter buiten het terras zou je als roker al een strafbaar feit begaan.
Voor de niet-rokers onder ons, ik weet het, roken is slecht voor de gezondheid, dus bewaar me voor je commentaar, een tevreden roker is geen onruststoker luidt een slogan in Nederland van de pro-rokers organisatie.
De volgende stap misschien het alcohol gebruik aan banden leggen in Pattaya en allemaal aan een glaasje fris en/of de waterpijp, want alcohol maakt toch meer kapot dan je lief is? Aldus een andere Nederlandse slogan.
Indien dit het geval zou zijn hoef je de barmeisjes alleen nog maar te verplichten een burka te dragen en in plaats van Thailand waan je je dan direct in het Midden-Oosten, zie je het al voor je? Maar goed, ik dwaal af van mijn vraag over het rookbeleid in Pattaya, heb trouwens ook niets hierover gelezen van de klanten in de nieuwe zaak van Pete bij de Walkingstreet, staan hier nog wel “Tikiaburries”?