In Amsterdam-centrum is het al jaren off. verboden om op straat te roken. Je kunt dus bekeurd worden. Maar volgens mij alleen als je een peuk op de grond gooit.
Ook in HK en China is dat zo, maar er staan wel overal grote asbakken langs de kant van de weg. Wat ik ook las in een Thaise krant is dat ze eigenlijk tegen zijn op de filters van de sigaretten, die het milieu zouden bevuilen omdat het niet afbreekbaar is, maar als ze nou eens filterloze sigaretten zouden verkopen?? nee hoor!
ik rook zonder vilter dus er blijft niets achter als ik het op straat gooi, maar ik heb altijd een zak-asbakje bij me.
En Charlie jij bent toch zo sociaal denkend, wat gebeurd er met al die mensen die in de tabakshandel-industrie werken….dan heb ik het niet alleen over de Farangs maar ook de mensen in de landen waar de tabak wordt verbouwd, weg hun toch al karig inkomen, waar moeten die nu weer van gaan leven???
En heb je weleens gekeken in psygiatrische instellingen, voor sommige nog hun enige verzetje een rokertje…niet alleen de patienten maar ook verpleegk. en dokters grijpen vaak naar dit genotsmiddels, waarom toch denk je?
Mijn persoonlijke mening is dat er genoeg rookvrije plekken zijn in de wereld, zoals, bioskoop, restaurants, openbare gebouwen, bibliotheeks, winkels en noem maar op en daar heb ik ook helemaal geen moeite mee, maar laat mij nu gewoon mijn siggie buiten kunnen roken! Ik zal er alles aandoen om een ander geen last ervan te laten ondervinden.