Interpol doet wereldwijde oproep over pedofiel

• Cees Braat

Ach, Ton, waar heb je gelezen dat ik die vent heb verdedigd. Ik kan het niet vinden. En ik heb nu eenmaal een rechtvaardigheidgevoel.

Jij en anderen gaan uit van een Interpol oproep over een verdachte, nog niets is er bewezen, en jullie verklaren hem al schuldig.. Jullie zijn opsporing, rechter en uitvoerder tegelijk en in beschaafde westerse landen zijn dat aparte, onafhanklijke instanties.

En namen noemen is zo kinderachtig, maar dat had ik wel van een aantal prikkers verwacht.

Een mooi voorbeeld kan ik je geven. Het is een kort verhaaltje en jij mag de antwoorden geven.

“Een winkelier wilde de zaak sluiten. Een man kwam eraan en vroeg om geld. De winkelier maakte de kasa open. De man rende naar buiten en de winkelier belde de politie”.

Antwoord de vraag: Was de man een overvaller?

Dit verhaaltje, hoe flauw ook, heeft betrekking tot de topic.

• TonPattaya

Hoeft geen overvaller te wezen kan een zwerver zijn en dus nog niets aan de hand. Vraagt hij echter om het geld met een blaffer in zijn hand of tegen die man zijn hoofd ,zorgen dat hij gepakt wordt en berecht wordt en de straf ervoor opruimen en waarom vind ik dat, omdat het dan misschien is een keertje afgelopen is en dat sommigen wel 5 keer nadenken voor ze iets flikken wat niet door de beugel kan.

Ton

• Khunjan

Ach Ton, dit dreigt een eindeloze discussie te worden, het zogenaamde rechtsgevoel wat sommigen hebben plus hun ideeën over rechtspraak daar zijn legio voorbeelden van hoe het nu net niet moet.

Wanneer men zo'n sujet op vrije voeten stelt en deze begaat dan weer een gruwelijke misdaad dan is het eenvoudige antwoord: “Tja, we hebben een inschattingsfout gemaakt”. Dat daarbij ouders en familie tot levenslang worden veroordeeld daar slapen de heren rechters geen minuut minder om.

• Cees Braat

Je begreep er niet veel van, denk ik, over het verhaaltje. Dit is het echte verhaal:

“De winkelier wilde de winkel sluiten toen een man vroeg of hij een tientje kon wisselen om wat muntstukken in de parkeerautomaat te gooien voor de winkel waar zijn auto geparkeerd stond. De winkelier opende de kassa en en zei de man dat zijn kassa leeg was en hij tot zijn spijt niet kon wisselen. De man rende de winkel uit op zoek naar een andere zaak om te wisselen. De winkelier belde de politie en melde dat een man geparkeerd stond voor zijn winkel zonder wat geld in de parkeerautomaat te gooien”. Einde verhaal. In eerste instantie vertelde ik niet het hele verhaal

Dit is een van de vele voorbeelden die je krijgt in een opleiding. Het betekend gewoon dat je het hele verhaal moet weten om een mening te kunnen vormen. Een kwart, halve of een gedeeltelijk verhaal zet je op het verkeerde been en je vormt een mening die totaal niet met het hele verhaal te doen heeft.

Je leest een Interpol persbericht en je concludeert zaken die helemaal niet in het persbericht staan. Dat noemt men tunnelvisie. Je focust alleen op wat je wilt geloven en andere zaken komen niet in aanmerking.

Troost je, vele politiemensen zijn in die valkuil gelopen.

• Cees Braat

Rechters passen de wet toe. Daarin zijn ze onhafhanklijk. Dat noemt men de Rechterlijke Macht. Jij en ik kiezen de mensen die de wet moeten maken, via verkiezingen voor de Wetgevende Macht, d.w.z. in Nederland de Tweede Kamer. Vandaaruit wordt de Uitvoerende macht gekozen via informateurs en formateurs. Zo zijn de spelregels die Thorbecke en de zijnen hebben opgesteld en nu nog de Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden is.

Wil je dit veranderen, dan moet een politieke partij oprichten die 2/3 meerderheid heeft in de Tweede Kamer en dan kan je de Grondwet veranderen. En beetje staatkunde zou wat prikkers niet misstaan.

• TonPattaya

Beste Cees en dan kap ik er echt mee.Ook ik vind dat deze persoon voor een rechter moet komen dit heb ik nu meerdere malen gezegt echter ik vind dat als hij het dan gedaan heeft en dit is bewezen dan moet je hem opruimen niet eerder.

En ja je verhaaltje was niet compleet dus kun je van alles invullen idd een verhaal moet helemaal compleet zijn wil je kunnen oordelen.

Nog niet zo lang geleden was er ook een TBS-er met iemand erbij op vrije voeten zeg maar om hem te leren terug in de maatschappij te komen wel dat duurde niet lang hij peerde hem en diezelfde avond beroofde hij weer iemand van het leven nou en hij had er al een paar op zijn naam staan hoor hoe kijk jij hier dan naar vanuit het verre Thailand?

Kijk ik kan ook zeggen dat ik voor de doodstraf en dat is ook zo maar je moet wel 100 % zeker weten dat de persoon het heeft gedaan.

Neem nu die ouwe kerel in Oostenrijk 73 jaar geloof ik wat hij geflikt heeft dat kun je toch niet afdoen met een paar jaar de gevangenis nee die kerel heeft wel zoiets verschrikkelijks gedaan , daar moet je gewoon een einde aan maken .

Maar wordt je nu opgepakt omdat je de belasting heb belazert ja al gaat het om 100 miljoen daar moet je natuurlijk niet iemand de doodstraf voor geven (maar een standbeeld 555)

Kortom we verschillen gewoon van mening en gelukkig mogen we dit in Nederland

Ton

• huub

kijk die kees heeft natuurlijk helemaal gelijk en sletje ook. maar wees dan niet hypocriet. eerst de zedeprediker uithangen en vervolgens prikkers beledigen.want wat hij over jan enpatrick heeft gezegd vind ik absoluut niet netjes.onbegrijpelijk dat,dat niet verwijderd is.

• pattaya.startpagina.nl

Prima reactie Ton.

Ieder heeft zijn zegje kunnen doen , jouw reactie is een mooi einde van deze topic .

Rene

• nok1

Hij is gepakt in de V.S in New Jersey teletekst pagina 127

• nok1

Sorry stond er al lang .