Blijft U in Thailand ? Gaat U terug naar Thailand ?

• Kees

Kon afgelopen zondag niet mee. Kon het geld terug krijgen, maar heb gekozen om mijn vlucht naar Januari te verplaatsen.

• CharlieA

Ga begin februari weer naar Thailand.

Heb persoonlijk een voorkeur voor de “Roden”, omdat de “Gelen” weer terug willen naar de tijd, dat alleen zeer hoog opgeleiden (lees rijken) mogen stemmen.

Deze regering is corrupt, niet goed te praten, maar welke regering uit het verleden in Thailand was dat niet??

Mijn ex-vrouw heeft 12 jaar geleden voor een regeringsmedewerker gewerkt, als er verkiezingen waren moest ze grote hoeveelheden stapeltjes geld uittellen, die gebruikt werden om mensen op die partij te laten stemmen.

Denk ook niet dat dit in de nabije toekomst zal gaan veranderen.

Deze regering is democratisch gekozen en kan dus alleen weggestemd worden door een meerderheid, stel je voor dat je onze regeing niet ziet zitten en je bezet Schiphol, hoelang zou je er kunnen zitten voor dat je er weggeslagen wordt door de mobiele eenheid? Volgens mij binnen enkele uren. Voor de duidelijkheid, heb niet voor een van de partijen van de Nederlandse regering gestemd en ben ook geen fan van de huidige regering in Thailand, maar ze zijn wel wettig gekozen door een meerderheid van het Thaise volk en dat zou je toch moeten respecteren.

Het leger de macht laten overnemen, die niet gehoorzaamt aan het wettig gekozen gezag, lijkt me ook geen goed alternatief.

CharlieA

• Charlie

Geloof niet zozeer dat Thailand vervalt in een politiek “moerassig 3de wereldland” zoals we die bij voorbeeld in Afrika kennen maar de toekomst is toch wel uiterst zorgwekkend. Ik blijf gewoon gaan, zie vooralsnog geen reden om daar van af te zien maar het maakt me wel verdrietig die toestanden aldaar. Zo belde mijn vriendin naar haar zuster woonachtig in Bangkok die emotioneel te kennen gaf dat het haar aangeraden werd geen rood (shirt) maar ook geen geel te dragen want dan zou ze wel eens gemolesteerd kunnen worden door fanatieke aanhangers van een der partijen. :( Laten we hopen dat dergelijke situaties zich niet als een olievlek over het land zullen verspreiden en daardoor hét doemscenario oftewel een burgeroorlog in het verschiet ligt. Maar zelfs dan zou ik nog proberen gaan. :)

• Soldier

Mee eens CharlieA.

Je vergeet dat zij niet alleen de rijken stemrecht willen geven maar ook de Isaan af willen stoten van Thailand. Voor hun behoort de Isaan NIET tot thailand.

• Soldier

Ik denk dat de man van 35 miljard $ naar eens moet ingrijpen zoals hij dat ook deed in 1992 via de TV en een einde moet maken aan deze LOST FACE toestand.

• Alice

Ik ben ook niet blij met twee bevolkingsgroepen (rood en geel), die tegen elkaar worden opgehitst, dit kan nooit goed gaan en baart mij zorgen.

• han

je zegt 2 tegenstrijdige dingen Charlie,Democratisch verkozen en massale koop van stemmen.

Een regering die niet gewenst is hoort gewoon op te stappen,probleem is dat in de toekomst de democratie in Thailand ver te zoeken zal zijn net als dat de hand van Thaksin nog lang gevoelt zal worden in wat het land van de grimas begint te worden.

Klinkt vreemd maar volgens mij…. het enige wat Thailand weer naar de toekomst kan laten gluren is de dood van Thaksin….wie regelt dat?

• loe(s)

Zolang het land wordt geregeerd door een gevluchte crimineel vanuit Dubai, is er weinig hoop.

Hij vindt, dat iedereen de wet moet respecteren, behalve hij zelf..

Ik denk dat Taxhim zich graag tot keizer laat kronen. Een hermelijnen mantel heeft hij al.

• huibthai

Hoe , kunnen de ,,roden,,zo dom zijn , maar ja, tv zenders van Takkie, kranten etc , dom volk is gemakkelijk te manipuleren met geld en dat stemrecht ontnemen is puur een gerucht . Takkie is nu bezig vanuit een veilige plaatst een oorlog te maken. Hij zal wel ook wapenfabrieken bezitten etc, dus dit gaat hem nog rijker maken.

• Charlie

Stemmen kopen met wat bahtjes, een zak rijst en een fles bakolie kun je niet echt democratische verkiezingen noemen beste naamgenoot.:)