Bericht uit Pattaya 7

  • Fred

    Ik ben ook enkele keren in de provincie Isaan geweest oa in het plaatsje Bung Khan waar de Mekong rivier de grens is met Laos maar daar kom je inderdaad maar zelden een Thai vrouwtje tegen die engels spreekt, kom je er één tegen dan is dat vaak één die in Pattaya, Bangkok of een andere toeristische streek gewerkt heeft en dan ook de kneepjes van het “vak” kennen maar natuurlijk zijn de uitzonderingen daar “gelaten” niet iedereeen heeft in een bar oid gewerkt maar ik kan je vertellen dat het daar best mooi is een totaal andere cultuur natuurlijk als Pattaya en men gaat daar normaal met de kippen op stok ( ook de taxi drivers,na half negen geen taxi meer) en erger ze staan ook weer met de kippen zo vroeg op. al met al leuke ervaringen gehad daar mooie wereld om te gaan vissen alleen s`avonds met het invallen van de duisternis word je door de muggen opgevreten en heb ik de hengels maar verruild voor een paar glazen chang bier met ijsklontjes en omdat daar niet zoveel farangs zijn ( en grote mensen ik 140 kg ) hadden we aanloop genoeg bij die kennissen (die zelf een winkeltje met van alles hebben) we hebben er een voor ons doen (een paar euro`s) een goedkope gezellige avonden gehad trouwens daar in een uitstekend klein maar net en schoon hotel geslapen met airco voor 400 bath per nacht echt 100% tevreden daar kunnen nog verschillende hotels in Pattaya een voorbeeld aan nemen afijn een heel verhaal om eigenlijk alleen even te laten weten dat er weinig engels sprekende Thaise mensen zijn in noord Isaan. m vr gr Fred

  • Charlie

    Inderdaad Thailand heeft meer te bieden dan Pattaya en de Isan. ;)

  • TonPattaya

    Nou Joost ik heb het bericht uit Buriram gelezen en vind het best jammer , dat jij al weer naar NL bent als ik daar aankom :(:( maar goed ik weet nu ongeveer waar jou huis zich bevind en er komen vast nog wel meer dagen in Buriram dat je wel aanwezig bent.

    Ton

  • pancake

    Mooi verhaal hoor Jan, die heerlijke rust in Thailand zal mij ook altijd bijblijven.

  • jan

    Hallo allemaal.

    Mooie artikelen over isaan.Wil er zelf ook nog eens een bezoek aan brengen.

    Kan iemand mij vertellen of er goede bus diensten zijn en het ook evt met vliegtuig te bereiken is?

    Ben in Nov/Dec en mei/juni in Pattaya.Wat is dan de beste tijd voor Isaan?

    Bedankt voor reaktie.

  • Jielus

    Persoonlijk vindt ik de trein het leukst maar dat voor later.

    Vanaf Pattaya, niet te laat vertrekken, kun je naar Morchit. Vandaar vertrekken er tientallen bussen de hele dag door naar veel bestemmingen in de Isaan.

    Een leuke rondreis plannen met alleen een kaart of de Lonely Planet is niet moeilijk. De dagtrein van Nong Khai naar Bangkok is een ervaring om nooit meer te vergeten, reis dan wel derde klasse met de lokale bevolking.

    Als ik dit zo schrijf krijg ik er zelf ook weer zin in.

    Mijn reis door het noorden en noord-oosten van 1999, inclusief foto's

    Veel leesplezier

  • Blont

    The Mall, daar ben ik afgelopen maart geweest.

    Lekker gezwommen, maar die bar heb ik blijkbaar gemist. Jammer, onthouden voor een vogende keer.

    Bedankt voor het verhaal.

    Henk.

  • Arie 2

    Keertje over doen jan. Al weer 9 jaar verder…waar blijft de tijd.

  • Chris

    Leuk verhaal : ik zit te denken Henk de man uit Zeeland met de blauwe Toyota ? Joost de oude kroeg eigenaar op zijn huis staat op een hoek voor in het park ? Fred de man met zijn eigen straatnaam in Surin ? Bamboe Bar de open bar die op een hoek zit ? Heerlijk toch

  • Arie 2

    Ja mooie tijd. Het lijkt allemaal voorbij te zijn.

    Wat is dat toch? Zijn wij veranderd of is thailand veranderd??