Bericht uit Pattaya 2

  • Khunjan

    Hallo iedereen, het zonnetje schijnt vandaag weer maar gisteren en eergisteren was het ronduit naadje. Stond gisteren op en zag aardig wat wolken dus hoe ga je je dag indelen? Nou, regenjasje en paraplu in een tasje gestopt en na het ontbijt naar Mini Siam aan Sukhumvit Road getogen met het meisje. Bij de kassa werd met een brede grijns eerst 300 baht ingetikt op een fors uitgevallen zakjapanner en op mij gewezen, Farangprijs, toen 100 baht voor mijn Thaise schatje. Ik vraag mij af hoelang ze dit dual-pricing nog volhouden in Thailand. Enfin, ik kwam na vele jaren weer eens in het pattayaanse madurodam en voor mij leek het wel of de tijd had stilgestaan, totaal niets veranderd en het geheel maakte een haveloze indruk, niets werkt of beweegt maar het meisje vond het prachtig, even later daalde gestaag de regen op ons neer wat alles nog meer troostelozer maakte dan het tot nu al was, uiteraard zeer weinig bezoekers maar dat zal de komende maanden wel weer anders worden. Ik moet zeggen dat de groenvoorziening schitterend en goed onderhouden was, orchideeen en bonzai boompjes in vrij grote getale, maar onbewust moest ik aan ons stadje achter de duinen denken, Madurodam, zag en hoorde in gedachten het pierement spelen en de treinen rijden, de Boeings op Schiphol taxien en wist dat er bij ons met man en macht wordt gewerkt in de winter om het hele zaakje zo perfect mogelijk te laten uitzien.

    Maar ja, dit is Thailand, waar zou je je druk om maken als straks weer de parkeerplaats vol staat met bussen Chinezen, Russen en ander gespuis?

    Nee jongens, beslist geen aanrader dit Mini Siam, wees gewaarschuwd!

    Inmiddels met kennissen afgesproken om met eigen vervoer naar Nong Nooch Garden te gaan en hoewel ik er al vele malen was, verheug ik mij erop nu eens ongestoord te kunnen genieten van de rest van de tuin zonder na de show de bus weer te worden ingejaagd, ik hou jullie op de hoogte.

    Groeten Jan.

  • loe

    Als ‘'buitenlanders’' nou eens zouden weigeren om die ‘'farang’' prijzen te betalen en niet meer naar dat soort gelegenheden gaan, was het snel over met die flauwekul.

    Maar ja, van overheidswege nemen ze voortdurend rare beslissingen om buitenlanders het leven zuur te maken.

    En dan verbazen ze zich er over, dat het toerisme terug loopt :)

  • Sajan

    Je Thais rijbewijs laten zien, betaal je het zelfde als de thai

  • hansthailand

    55555555, of je gewoon eens toeleggen op de thaise taal Sajan!!!!

    Met je rijbewijs zwaaien, je lijkt cees braad wel :D:D:D:D

  • hansthailand

    Dat rijbewijs zwaaien, helpt dat trouwens ook, als je land gaat kopen Sajan?

  • Cees Braat

    Dat thais rijbewijs tonen, heeft me al heel veel bahts bespaart. Reken maar uit. Voor elk bezoek aan het de Nationale Parken en andere bezienswaardigheden, betaal ik 30 baht i.p.v. de 200 of zelfs 400 baht. En dat heel wat keren per jaar, want ik krijg nogal veel bezoek hier.

    Trouwens Hans, mijn naam is Braat met een T. Geef niets, Maar mensen met de naam Braad stoot je dan voor hun hoofd:D

  • hansthailand

    Je zou ook, gewoon thais kunnen leren, dan hoef je niet met je thais rijbewijs te zwaaien!!

  • Sajan

    Rene let eens op wat die lange weer schrijft,

    hij is weer op zoek om de prikpagina te verzieken.

    had jij eigelijk moeten verwijderen, maar ik zal voorlopig niet reageren

    groetjes Sajan

    hansthailand schreef:

    >

    > Dat rijbewijs zwaaien, helpt dat trouwens ook, als je land

    > gaat kopen Sajan?

  • Sajan

    hans je moet nog veel leren hier in Thailand 5555555

    Geen thais, alleen thais rijbewijs is genoeg om het zelfde te betalen als een thai, wis je zeker nog niet. 5555555

  • Hans Brouns

    En de naam van hans is Eric.