Bericht uit Pattaya 2

• Sajan

hans ik ben niet zo'n talen knobbel als jij maar kan goed uit de voeten met gebaren taal 5555

• Cees Braat

Ik zwaai er niet mee. Ik toon het. Maar Nederlands is nou niet het sterkste punt van je. Geef niks, hoor. Je leert het nog wel eens.:D Er is een verschil tussen zwaaien en tonen.

Mijn Thais is uitstekend. Ze verstaan me allemaal hier in Ngao.:D

• pattaya.startpagina.nl

Jan

Hartelijk bedankt voor je bericht , en ga er aub mee door ondanks dat er door anderen weer snel van jouw topic afgeweken wordt .

Geniet van je welverdiende rust na vele jaren hard werken , en ik ben beniewd waar je gaat logeren als je bij Kees van Hollanda vertrekt .

Rene

• Sajan

Ja cees, je ziet maar weer hansthailand word er stil van, of zou hij weer in de ijskast zitten???

• Hans Brouns

Jan, heb lang niks van je gehoord. Maar ik heb je belevenissen wel gelezen. Hoop da vt je een prettige welverdiende vakantie hebt. Op 8 oktober ga ik richting Pattaya. Denk dan 1 of 2 weken te blijven. Vervolgens weer naar Amsterdam, genieten van haring en zuurkool. Waarschijnlijk zien wij elkaar in Pattaya. En ben ook benieuwd naar de verhalen van de ouwe knarren op markt. Da's goed volk…

• Fransmaster

Ik snap niet dat men zo moeilijk doet over die paar rotcenten, waar praten we eigenlijk over? 170 Baht meer betalen voor die ene keer dat je naar zo'n pokkeparkgaat wat mischien 1 keer in het half jaar voorkomt, voor 170 baht krijg je nog geeneens een wijf voor gebarfined, 5555555. Je ken in thailand goeiekoop eten en drinken elke dag, dus dan kan die 170 baht er toch ook wel vanaf?

Als je daar nog loopt over te simmen dan behoor je echt tot de rasechte elite van het ‘klootjesvolk’ .

Gegroet, de pompbediende

• Charlie

Of als Indootje zijnde wil ook weleens helpen. ;) Hier nu in Jomtien b.v in de skytower scheelt me weer heel wat bathjes.:)

• hansthailand

Een Thais rijbewijs heb ik al veel langer als jij Sajan, maar om er een paar bahtjes korting mee te krijgen, nee, sorry, die tijd ben ik reeds lang gepasseerd.

Als ik aan het loket, begin te praten, dan weten ze direct dat ze mij geen europeesche prijs aan hoeven te rekenen.

Ik wijs ze er zelfs op, op het bord wat er staat, en vertel ze in keurig thais, dat ik hier reeds elf jaar woon, en niet voornemens ben, om de farang prijs te betalen. Dit ontaard dan in een uiterst vriendelijke Thaise glimlach, zoals ook jij die ongetrwijfeld wel zal kennen, en ik kan me de moeite besparen, om het rijbewijs te voorschijn te toveren :D:D:D:D:D

• pietpattaya

Hans toevallig vandaag vrijdag en ja hoor;op naar de markt ,bijkletsen met Jan en alleman :)

Kun je mischien wat van die haring meebrengen (tegen betaling) of zit je in Manilla?

• hansthailand

Ik zwaai er niet mee, ik toon het…………………….. volgens mij zijn dit jou woorden Mr. Braat!!!!!

Trouwens je Thais is dan ook de afgelopen 3 weken ook aardig vooruit gegaan, van een paar woorden en een paar zinnen kennen, en 3 weken later is je thais uitstekend, dan ben je volgens mij een wereld wonder :D:D:D

Auteur: Cees Braat (119.42.77.—)

Datum: 21-08-2008 04:54

Maar je zit wel vast aan een strak schema. Er wordt helemaal niet gesproken over de extra kosten van excursies die je (verplicht) moet doen. Niet ingesloten zijn de kosten van inkopen in dure winkels, waar de touroperator commissie van krijgt. Niet ingesloten zit de (te dure) prijzen voor het eten in aangewezen restaurants.

Kortom, bij Fox, maar ook bij de meest touroperators kom je veel duurder uit als dat je 15 dagen zelf op avontuur gaat in Thailand. Ga niet naar die touristsche plekjes. Ga waar veel thais komen en je betaald veel en veel minder voor het eten, hotel etc. Spreek je een paar woordjes thai, dan betaal je nog minder.

Als ik met mijn thais rijbewijs zwaait, betaal ik nooit de prijs van een “farang”. Plus dat ik wat thaise woorden en zinnen ken.

Ik ken heel wat mensen die met zo'n georganiseede reis zijn geweest en ze waren veel meer kwijt als ik, die op avontuur in Thailand gin tijdens mijn vakanties.Cees Braat schreef:

>

> Ik zwaai er niet mee. Ik toon het. Maar Nederlands is nou

> niet het sterkste punt van je. Geef niks, hoor. Je leert het

> nog wel eens.:D Er is een verschil tussen zwaaien en tonen.

>

> Mijn Thais is uitstekend. Ze verstaan me allemaal hier in

> Ngao.:D