allemaal in 't rose

  • Rob1706

    Hi Frans,

    zomaar een paar vragen van mij:

    * waarom zou dit bejaardenhumor zijn?

    * hebben bejaarden dan geen humor meer of houdt het op bij het bereiken van de gepensioneerde leeftijd?

    Weer ook wel dat men jouw opmerkingen niet altijd serieus moet nemen (opmerking van jou) en dat er tussen de regels moet worden doorgelezen maar je valt - naar mijn mening - wel vaak terug op begrip bejaarden. Als iemand een afwijkende mening heeft wil nl. niet zeggen dat het komt omdat die ouder of bejaard is hoor. Kan echt wel zo zijn dat die persoon zijn/haar hele leven al zo is. Als iemand onaardige karaktertrekjes heeft (en ik bedoel dus even niemand persoonlijk, dit voor de goede orde) verandert dat echt niet bij ouder worden. Hufters zijn en blijven hufters, jong of oud.

    Groeten en veel plezier in Nederland.

    Rob(1706)

  • huibthai

    Frans jij liep dit jaar 2 maal in de ,,grootste rose buurt ter wereld..en je prikt er graag over.

  • Fransmaster

    Hi Frans,

    zomaar een paar vragen van mij:

    * waarom zou dit bejaardenhumor zijn?

    * hebben bejaarden dan geen humor meer of houdt het op bij het bereiken van de gepensioneerde leeftijd?

    * Alleen mensen met de hersenen ter groote van een kersenpit of dementerenden kunnen er om lachen, ik zelf zou d'r alleen uit medelijden om kunnen lachen.

    *Meestal niet, het gaat niet verder dan binnenpretjes en onderbroekenlol, of grapjes maken voor het eigen marktplubliek dat op alles lacht ivm de aangetaste hersenen door overmatige consumptie van goedkoop Changbier.

    Ik geef Huib nog een paar jaar en dan is hij helemaal dement (je ziet de herkenningsverschijnselen nu al) dan kan ik niks anders meer doen dan een kleurboek en een pak viltstiften voor hem meebrengen, opdat hij zijn dagen een beetje daar kan doorbrengen.

    Gegroet, de pompbediende

  • Rob1706

    Hi Frans,

    ga er verder niet op door maar scheer s.v.p. niet elke persoon die ouder is dan jij over één kam. Ken er zat die zelfs op hun tachtigste (soms) nog meer humor hebben dan iemand van 50 jaar jonger! Humor zit in de persoon niet in de leeftijd. Hoop voor je dat ook echt oud mag worden zonder gebreken. Heb zelf een schoonmoeder die dement is dus ben wel zeer bekend met de feiten.

    Groeten uit een heerlijk warm (nu nog 28 graden) Nakhon Ratchasima.

    Rob(1706)

  • Khunjan

    Frans je laatste woorden over Huib zou Ik beslist niet willen bezigen en vind ik ronduit beschamend voor iemand die trots op zijn borst klopt dat hij als jongere zich dapper voor het karretje liet spannen door andere in Pattaya woonachtige figuren waar je nu nog de financiële naweën van hebt.

    Huib is een integer persoon die nakomt wat hij belooft, ook een persoon waarvoor je nooit of te nimmer zijn rekening voor hoeft te voldoen.

    Ok, hij kan kankeren op alles wat met ambtenarij te maken heeft maar ook dat heeft zijn oorzaak na een leven lang werken in de Horeca waar zijn personeel niets te kort kwam.

    Voor de rest is het een hele gemakkelijke kerel die bijna iedereen bij hem thuis uitnodigd om een harinkie te happen en een biertje te drinken.

    Het hele marktgebeuren waar jij dus zo schamper over doet is meer dan alleen elkaar ontmoeten en gein te maken, het is ook een sociaal treffen van mede expats en elkaar helpen als het nodig is.

    Onze Huib wordt helaas de laatste tijd geteisterd door tegenslagen, is het niet zijn gezondheid dan is het wel zakelijke beslommeringen vanuit Nederland waar hij in goed vertrouwen afspraken had gemaakt die nauwelijks worden nagekomen.

    Ik wens Huib dan ook alle sterkte met zijn gezondheid en zakelijke sores, en hoop hem nog jaren al dan niet op de markt mee te maken als een vent die verre van dementie is en nog steeds geen kleurboek of viltstiften nodig heeft.

    Nogmaals die opmerking neem ik je zéér kwalijk en hoop dat je daarvoor je excuses aanbiedt!

  • pattaya.startpagina.nl

    Ik geef Huib nog een paar jaar en dan is hij helemaal dement (je ziet de herkenningsverschijnselen nu al) dan kan ik niks anders meer doen dan een kleurboek en een pak viltstiften voor hem meebrengen, opdat hij zijn dagen een beetje daar kan doorbrengen.

    Nogmaals die opmerking neem ik je zéér kwalijk en hoop dat je daarvoor je excuses aanbiedt!

    KhunJan : Volkomen mee eens ……..

    Rene

  • jan

    ik vind dit niet op zijn plaats wat frans zeg over zulke mensen,laat die mensen in hun waarde en lekker op de markt doorbrengen als ze dat leuk vinden.ik ben zelf 42 jaar en ik ga er altijd na toe op de dinsdag en vrijdag want je ontmoet toch je vrienden die je maar 1 keer per jaar met vakantie ziet en of het biertje nu 30 baht kost of 60 baht dat maakt voor mijn niks uit.want als ik op vakantie ga dan let ik niet op wat een biertje kost of anderen dingen ,daar spaar ik en werk ik het hele jaar hard voor.

    groeten aan alle marktgangers voor jong en oud,

    jan

  • Fransmaster

    iemand die trots op zijn borst klopt dat hij als jongere zich dapper voor het karretje liet spannen door andere in Pattaya woonachtige figuren waar je nu nog de financiële naweën van hebt.

    Ik snap niet waar je het nu over hebt, verklaar u nader ?

    gr, de pompbediende

    ps:Wat dat betreft moeten mensen niet zo kleinzerig doen op dit prikbord, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

  • Fransmaster

    Ach Jan, vakantie is inderdaad doen waar men zin in heeft, de één gaat voor de zon, de ander voor het lekkere eten en een ander voor het mooie weer, en een enkeling voor de mooie vrouwen.

    Dat je het niet eens bent met iemand zijn uitlatingen dat is je goed recht, heb ik vrede mee……

    groeten, de pompbediende

  • Fransmaster

    René, gelijke monniken gelijke kappen, waarom mag Meneer de marktmopperaar zich wel negatief over anderen uiten, en is er in één keer stront aan de knikker als het over meneer zelf gaat, leg dat eens uit ?

    gr, de pompbediende