Mui-stroom

  • Rob1706

    Hans,

    bedoel je nu te jong of te oud met bepaalde leeftijd? Denk juist dat leeftijds ervaring hier een grote rol speelt hoor.

    Gr.,

    Rob1706

  • han

    De Zee zigeuners van Phuket waarschuwden ook voor de stunamie (op tijd) maar werden niet serieus, voor vol aangezien…. Stja wat willen de mensen dan nog…………… Lekker eigenwijs wezen Han

    verkeerd verhaal met veel sensatiegehalte Fred ,de zigeuners hebben niemand gewaarschuwd omdat ze te ver weg wonen nadat de beachresorts hun stranden hebben bezet.

    Wel zijn ze verstandig genoeg naar hogergelegen gebied getrokken,er was weliswaar geen enkele zigeuner die ooit een TSunamie persoonlijk had meegemaakt,KENNIS dus.

    Voor de rest zal je wel gelijk hebben ,ik persoonlijk heb nog nooit van een mui stroom gehoord,wel van gevaarlijke onderstroom die je een eind mee kan voeren en ga zodoende ook nooit verder dan mijn middel de zee in.

  • isan boer

    Als ex Waddenbewoner weet ik donders goed wat Super Fred bedoeld!

    Ik ben zowel op Texel,als op Vlieland ervarings deskundige!

    Maar voor de geintreseerden kijk een s op www.kennisnet.nl

    De zoekfunctie mui stroom intikken,en er komt een zéér boeiend verhaal!

    Op/In Thailand zwem ik ook wel,maar dan veel last van die Zee egels,en anemonen in mijn rug als ik aan een boei wat rust!:D:D:D

  • Fransmaster

    Kijk uit Ton dadelijk gaat ie nog langs zijn badslippers lopen, 555.

    Gr, de pompbediende

    ps: Moest je dit zeggen in ruil voor zo'n T-shirt?

  • isan boer

    Sorry,al die hitte golven hier ook!

    www.kennislink.nl en dan zoeken op mui stroom.

  • Sfred

    Ik wil wel even weten waar jij je informatie vandaan hebt dat ze niet gewaarschuwd hebben. Vertel maar even…………..Ik heb dit uit eerste hand van duik kennis/klant die al 15 jaar op Phuket komt en daar zijn 2/3/4/5 weet ik veel huis heeft staan en in een project zit voor de rechten van zee zigeuners en het bewaren van de cultuur. Zijn naam is Mister O, anders ken ik hem niet en zijn vrouw heet Debbie. Is een Amerikaanse en werkt bij de BankokPost…Zal ze morgen bellen dat ze gelogen hebben. ………..;)

    Ze wonnen inderdaad te ver van de ressorts af maar zeker niet van de bewoonde wereld. Er zijn meer dan alleen ressorts op Phuket Han. Nooit opgevallen????

    Wist je ook dat Thai Meteorological department het aan zagen komen, maar dat er niet gewaarschuwd mocht worden om dat het Misschien niet zo een vaart zal lopen en slecht was voor het toerisme??? Wist je ook dat de man van Thai Meteorological department weggepromoveerd is met zwijgplicht. Wist je ook dat deze man weer terug is op zijn functie. Ik ban bang dat onze Han dat allemaal niet wist en nu natuurlijk zegt NIET WAAR…………..

    Han, ik heb dagelijks met de zee te maken en vooral deze tijd van het jaar houden wij de stromingen, deiningen en wind sterkte/richtingen goed in de gaten en zijn aangesloten bij het netwerk van de Thai Meteorological department en zie dagelijks de golfhoogtes, waarschuwingen en voorspelingen etc…. Wist jij hoeveel aardbevingen er de afgelopen maanden zijn geweest in de regio. Als ik het vertel geloof je mij weer niet. Laat maar horen of je wil weten. Krijg je ze op datum, kracht, diepte en locatie…

    Eentje krijg je gratis: :D

    Aardbeving 5 op de schaal van Richter, MINDORO, PHILIPPINES, Jul 17, 2007 19:42, 13° 55' 55“ N, 121° 15' 36” E, diepte 60 km. Geen opmerking.

    De 16e is er ook een geweest en opmerking Stunamie alarm en is na 15 minuten ingetrokken

    Nou voor uit…. De laatste week 7x raak waarvan de lichtste 2,3 en zwaarste 6,6 en 1x Stunamie alarm…………

    Onderstroom hoe zal die nu heten? Inderdaad mui-stroom En voor Huib, nee jongen kennis geen wikipedia. Een standaard vraagje voor een scuba duiker of open water duiker :D:D:D

    Vraag negen module drie:

    Een mui-stroom kan herkend worden aan een strook turbulent, schuimend water die zich ………. Beweegt

    A. Naar de kust B. Zeewaarts C Parallel aan de kust.

    Nou kom op Huib wat is het antwoord. Nu niet stiekem op internet kijken :D:D:D

  • Sfred

    Je hebt hem verdiend

  • Sfred

    maar dan veel last van die Zee egels,en anemonen in mijn rug als ik aan een boei wat rust!

    Hij is goed toppertje 55555555555555555

  • Sfred

    Stuur even per privé email je post adres en hij gaat morgen nog op de bus… gratis uiteraard. Want ik moet natuurlijk rekening houden met je financiële status ;)

  • Sfred

    Hier hebben we gelijk de link Isaan agrariër.

    http://www.kennislink.nl/web/show?id=115015&vensterid=811&cat=60360

    Maar ik ben bang dat het niet waar is ;)

    (geintje)