Nu ff een leuk bericht !

• Tlharrie

Ja zo gaat dat

heb wel wat vragen

een Vakantie visa voor 3 maanden en een MVV zijn verschillende papieren die je in moet vullen dus mischien de verkeerde in gevuld.

komt nog bij dat een vak.visa papieren gehaald worden bij het gemeentehuis in je eigen woonplaats en voor een MVV moet je je papieren aanvragen bij de IND.

Zelfstandigen geen probleem ( ben zelf ook zelfstandigen ) ipv 3 loonstroken doe je er 3 jaar stukken van de belastingdienst bij en op gelost ( je moet wel 3 jaar wat verdient hebben )

Ik heb nu 4 keer een vak.visa aangevraagd 1 keer voor mijn vriendin en 3 keer voor vrienden 3 keer in 3 dagen geregeld 1 keer in 5 ( meisje was een papiertje vergeten )

Ben nu met de MVV aanvraag voor mijn vriendin bezig daar weet je van dat dat min. 3 maanden duurt en je moet er wel zeker van zijn dat je de juiste papieren hebt en ook je vriendin moet de juiste papieren op halen en laten vertalen.

Is ze gescheiden ja of nee kost weer 1 papier extra als het ja is

heeft ze de naam verandert ( komt veel voor in Thailand ) kost je 2 papiertjes extra

en zo zijn er nog een paar uitzonderingen wat weer meer papier werk kost

voor mensen die een vak.visa aan vragen stuur een mail en je krijgt een lijsje wat je nodig hebt ( bereid ook je vriendin goet voor op het vraag gesprek op de ambasade als zij een ander verhaal verteld als jij in je brief die je er bij moet doen is het gelijk al mis

voor de MVV heb ik ook wel wat tips maar heb nog niet alles binnen ga in januari naar Thailand om het laaste te regelen dan weet ik meer

en dan nog dit

als je mensen weet die ze halen voor de ramen of de massage saloons gelijk aangeven die verzieken het voor ons ( bvb Joran )

ik hoop dat je hier wat mee kunt

gr. Harrie

• Janbv

Denk je niet dat het aan jezelf ligt?

Janbv

• Ger v/d Berg

Ieder bedankt voor de hartverwarmende berichten ik zal ze vertalen als ze hier is .

Gr , Ger

• pattaya.startpagina.nl

Ook namens mij nog gefeliciteerd , hopelijk is Piak snel bij je .

In welke taal ga je de berichten vertalen ? :D

Rene

• Ger v/d Berg

5 5 5 Ik zat te denken aan Papiamento :? 5 5 dank je Rene .

• Soldier

Gefeliciteerd Ger met het goede nieuws.

PS. Je zult versteld staan hoeveel prikkers papiamento machtig zijn.

Pabien i hopi suerte con bo amiga.

• TonPattaya

Jou ook al 555555555555555

• Charlie

Gefeliciteerd Ger. :)

• Ger v/d Berg

Je zal het niet geloven maar Piak is onder weg , ze vliegt via Chiang mai en gaat gewoon 2:30 de lucht in .

Ik zal jullie op de hoogte houden .

Gr , Ger

• Soldier

Op de hoogte houden?

Ik hoef niet ALLES te weten hoor Ger.