mijn ervaringen, de russen

  • Peter

    Dag prikkers,

    Gisteren ben ik na 14 dagen in Pattaya te hebben doorgebracht weer thuis gekomen in het koude Nederland. Zo'n 3 jaar geleden was ik met mijn vriendin ook al in Pattaya geweest en een aantal dingen zijn mij toch wel opgevallen. En ik weet niet of het nu positief is.

    Wat er zich allemaal afspeelt in Pattaya dat kun je leuk en gezellig vinden, maar je kunt het ook afgrijselijk vinden. Ieder mag daar het zijne van vinden. Wij vonden het in ieder geval weer gezellig. Dat is in ieder geval zeker, MAAR als de ontwikkelingen blijven doorgaan zoals ik dit nu na 3 jaar heb meegmaakt, baart dat mij zorgen. Op de eerste plaats alle technische vernieuwingen. De “gewone” barretjes maken plaatst voor “clubs” met harde muziek, veel lichteffecten en de nieuwste snufjes. Okee, dit zal de tijd zijn en met de tijd moet je ook meegaan. Daar heb ik niet zo'n probleem mee, al lijkt het zo wel een soort “Ibiza” te worden.

    Wat mij echter meer zorgen baart is de opkomst van de Russen. Zag ik deze 3 jaar geleden nog niet, zag ik ze nu bijna alleen maar. En op zich zou dat niet erg zijn, maar ik vind het erg storend hoe ze zich gedragen en hoe het ook het straatbeeld veranderd. Eerst de Russen zelf. Ik heb 2 soorten Russiche vrouwen gezien. De eerste zijn de verzorgende dames die er redelijk goed uitzien. De 2e soort zijn de dames die er juist absoluut niet uitzien en dit, lijkt wel, te willen compenseren met de veel te korte en strakke topjes en jurkjes/broekjes. De Thaise dames lopen er ook zo bij, maar die doen dat om een reden. Die Russische dames lijkt me niet, al ga je bijna iets anders denken. En dan nog de Russische mannen. Daar heb je maar 1 soort van en wel die er allemaal gewoon niet uitzien. Misschien scheer ik ze nu allemaal over 1 kam, maar dat is mij gewoon opgevallen. En waarom praat ik zo over ze? Omdat, en dat vind ik nog het allerergste, dat de Russen absoluut respectloos zijn t.o.v. anderen en dan met name de Thaise bevolking. Ze gaan rustig met een camera alle barretjes en dames af. En dan niet rustig van afstand filmen, maar ze gaan er gewoon recht voor staan, houden de camera letterlijk voor het gezicht en filmen maar. Ze tonen echt geen respect, dus waarom zou ik ook respect moeten tonen. Natuurlijk laten ze flink wat geld achter en daarom kunnen de Thaise mensen ook niet klagen, maar je ziet dat ze het niet leuk vinden.

    Het straatbeeld wordt er ook niet positiever door. Barretjes en restaurants waar gewoon alleen Russische teksten op staan (en soms ook Thais). Maar Engels echt niet. Is de rest niet welkom? Mogen er alleen Russen komen? Hoe vaak ik wel niet in het Russisch aangesproken ben. We zien er echt niet Russisch uit (en dan bedoel ik ook echt niet), maar het is er bijna gewoon standaard. Volgens mij is Engels nog steeds de wereldtaal. En als het met de Russen in dit tempo door blijft gaan, dan ben ik bang voor de toekomst van Pattaya. En dan bedoel ik de “charme” de Pattaya heeft. Die gaat dan verdwijnen. Zo gaat het nu ook in Turkije. Mensen blijven gewoon weg uit hotels waarvan ze weten dat er veel Russen zitten. Ook omdat ze daar gewoon absoluut respectloos zijn. Ook hier maar 1 reden en dat is geld. Ik ben bang dat mensen uit Pattaya wegblijven vanwege de aanwezigheid van de Russen.

    Ik ben heel benieuwd over de vaste prikkers en expats die in Pattaya zitten denken over het bovenstaande. Overdrijf ik of denken jullie hetzelfde?

    Overigens hebben we het ontezettend naar ons zin gehad afgelopen 2 weken. Het weer was helaas wat minder, maar desalniettemin was het prima. Maar de Russische enclave viel ons storend gewoon op. En dan moet het hoogseizoen nog beginnen. Ik heb het nu nog bij een korte versie van mij gehouden. Ik kan tig andere storende voorbeelden geven. Maar dan gaat niemand dit verhaal lezen.

    Groeten,

    Peter

  • Fransmaster

    Zo kun je over elk volk wel wat schrijven Peter, laten we het er maar op houden dat er tussen elk soort volk, goeien en kwaaien tussen zitten.

    Gegroet, de pompbediende

  • Khunjan

    Heel goed opgemerkt Peter, ook ik zie dit met lede ogen aan maar het tij is helaas al niet meer te keren.

  • loe(s)

    Berg je maar, als de Chinezen komen :)

  • Jielus

    De crisis heeft de Russen harder geraakt dan wie ook. Het zal wel weer afnemen en zij gaan dan weer gewoon naar de zwarte zee.

  • Eric

    Ga in gedachten zo'n 15 jaar terug. Denk aan Benidorm / Loret en vervang in je verhaal het woord “russen” door “Hollanders”.

    Denk even in het heden aan de commercial / reclame van GoGo tours en je staat weer met beide benen op de grond. Hun slogan:

    “we're from Holland, where the @!#$ YOU from”.

    Niks nieuws. Ze lopen wat achter.

    Eric

  • pietpattaya

    Die dames met korte rokjes worden regelmatig van straat geplukt en na boete voor prostitutie na uurtje gewoon weer de straat op .

    De russen zijn de Indieers van het oostblok :(

  • piet friemel

    ben het gedeeltelijk met je eens wat het gedrag van die russen is maar wat te denken van die grote groepen koreanen die als waggelende eenden door de stad marcheren en vaak de boulevard blokkeren omdat ze zonodig hun bordje met foto op komen halen die houden ook geen rekening met anderen en gaan geen meter opzij als je er langs wil maar als we het dan toch over gedrag hebben dan stoor ik mij toch wel het meest aan die dronken luidruchtige engelsen die zich misdragen in de barretjes en alleen maar naar pattaya komen om te zuipen en in hun blote lijven met veel tatouages zich asoiaal te gedragen.maar ja zo zullen anderen zich misschien wel storen aan ons nederlanders want wij kunnen er met ze allen ook wel wat van

    groeten piet

  • Mehkon Rene

    Nou nou friemel , er zijn volgens mij ook best goede Hollanders ( like myself ) dus niet gelijk zo van …..wij met z'n allen kunnen er ook wat van.

    Verder ben ik het wel met je eens hoor , want niemand zit toch te wachten op die figuren die zich alleen maar vol kunnen gooien en zich alleen maar respectloos weten te gedragen.

    Als iedereen nu een klein beetje meer respect zou tonen voor een ander en niet gelijk oordeeld en veroordeeld , zou het waarschijnlijk voor de meesten een stuk beter aanvoelen.

    Ga met anderen om zoals je wilt dat er met jou omgegaan wordt , als het in je eigen hoofd goed zit kan het mijns inziens niet misgaan onder elkaar.

    p.s. nog maar 5 weekies en 4 daagjes , dan ga ik zelf wel weer ffies polshoogte nemen.

  • Willem

    Ze hebben ook al de PC Hooftstraat in Amsterdam ontdekt en ze betalen alles cash en doen heel geheimzinnig over de herkomst daarvan.

    *D*D*D