De Wandeling.

  • Willem

    Vanmorgen was er een programma op NED.2 over kinderen/slachtoffertjes van de opiumhandel in Thailand waarvan de ouders in de gevangenis zitten. Er wordt nu geld opgehaald voor hen voor een project bij ChiangMai. Voor degenen die het niet gezien hebben: http://www.nederland2.nl/uitzendinggemist/programma/de-wandeling/102

  • Siam

    Ik heb het filmpje helemaal gekeken.

    Op het eide wordt er gezegd van wat is nou die ene euro per dag storten.

    Nou dat is per maand €30 … als er 1000 mensen storten dan halen ze € 30.000 binnen per maand !!!!

    Nou die Hollandse mensen die gaan daar lekker een huisje laten bouwen en een vette Jeep aanschaffen, want ze moeten daar regelmatig zijn en voor de rest doen ze geen donder het hele jaar daar… ja de macht over die Thaien hebben en vakantie vieren !!!

    Ze nemen de zaak van die baasin over daar net hoe Philips altijd te werk gaat, kleine zaakje over nemen en als het slecht gaat of er is geen geld meer.. jammer dan dan sluiten we de tent gewoon.

    Maar voorlopig houden ze wel hun huisje en autotje daar.

    Stelletje schijnheilige klootzakken bij elkaar ammal daar !!

    Zo gaat dat echt Willem… de sextoerist doet het beter en eerlijker, daar verdienen ze veel meer aan.

  • TonPattaya

    Siam helemaal met je eens dat er kosten gemaakt worden die betaald moeten worden uit giften ok dit kan niet anders maar net wat je zegt, over de rug van een ander een lekker leven lijden nee dat kan niet de bedoeling zijn.

    Zo werd ik ook zo pissig , dat die voorzitter van de hartstichting 3.5 ton moet vangen 3.5 ton waar anderen voor lopen te leuren met een collectebus zwaar schandalig gewoon

    Ton

  • huibthai

    Wat te denken Ton , van Foster Parets , Dries van Agt gaf zijn naam eraan voor o.a de advertentie , hij beurde ruim daarvoor Fl.300.000 En een paar jaar gelesden wou die Rolf Pagano 350.000 euro als honorarium hebben.

  • Cees Braat

    Niet alleen de “bazen” bij die liefdadigheidsorganisaties krijgen veel te veel, maar het geld dat daadwerkelijk word overgemaakt naar de “hulpeloze en ziellige stakkers” verdwijnt in vele gevallen in de zakken van diegene die echt geen hulp nodig hebben en al rijk zijn voordat de centjes in hun zakken verdwijnen.

    Ikzelf gaf en geef nooit aan liefdadigheidsorganisaties, want aan die strijkstokken zit erg veel lijm. Als ik wat doe is het hier bij mij in het dorpje en dan sta ik er met mijn neus bovenop en dan nog moet ik uitkijken.

  • TonPattaya

    Hier lopen ook van die zwervers vraag hij om geld om iets te eten te kopen ik zeg tegen hem loop maar mee naar de bakker krijg je een broodje heeft hij ineens geen honger meer maar had wel een beetje dorst nou gewoon lekker opzouten dan

    Ton

  • huibthai

    Binnenkort Kerst , mijn Ann en ik gaan winkelen, kopen rijst, noedels ,melk , suiker , siroop , chips en toiletpapier en brengen het hier naar een huis voor kinder-wezen. Geld geven heb ik een hekel aan, daar Thaien ook altijd te kort hebben.

    Jaren geleden, de CD had net zijn intrede gedaan ,heb ik eens een 300 tal cassette bandjes afgegeven aan een sociale werkplaats. Ik weet dat de meesten van Hollandse muziek hielden , 70 % had ik zelf opgenomen en de andere waren orginele gekochte bandjes met naam artiest in cassette doosje. Ik had ze voorgesteld doe alle bandjes in een stukje papier en doe ze in een grabbelton , dan kunnen die,, bewoners,, evt . het bandje onderling nog ruilen. maar wat bleek ,, de ambtenaren,, zelf hadden eerst gegraaid voor de rest de grabbelton in ging.[,,,, Een van de reden Charlie, Frans dat ik het helemaal niet op het met dat soort volk,,,}

  • Khunjan

    Binnenkort Kerst , mijn Ann en ik gaan winkelen, kopen rijst, noedels ,melk , suiker , siroop , chips en toiletpapier en brengen het hier naar een huis voor kinder-wezen. Geld geven heb ik een hekel aan, daar Thaien ook altijd te kort hebben.

    Huib gij zijt een goed mens, drink straks graag weer een Tiger met je op de markt of samen met jou en Ann iets anders bij je thuis.

    Nog maar 5 weken te gaan :D

  • Charlie

    Nog steeds geen gegronde reden om alle ambtenaren over een kam te scheren.:? Zorg gewoon dat jij je documenten voor elkaar heb, niet zeuren !

  • huibthai

    je blijft een eikel, ik weet waarom je ze blijft verdedigen, familie relaties he, uniformgekken met veel strepen, inspekteurs bij overheidsdiensten ,die alleen maar het woord,,formeel,, kennen. Maar wees gerust er zijn ook vele goeden, alleen niet in groepsverband!!! En ik heb wel zeker al mijn documenten bij elkaar ,l.ul.lo, alleen liggen ze niet hier , Maar opgeslagen v.a 1998 netjes in mappen , helaas kan ik niet reizen anders kwam ik naar lemmer , om jou dansles te geven op Morlam muziek.