Einde roken op het strand per 1-11-2560

  • Adrie

    Tja dan maar ff de straat op om een peuk te roken.

    Kan me nog herinneren zoeen 20 jaar geleden dat we met een groepje ( 4 man en 4 vrouw )  ergens in Bangkok liepen,en

    eentje gooiede zijn peuk weg wat gezien werd door een handhaver van de wet.

    Hij moest mee naar een hogere geplaatste die aan een tafeltje op de stoep zat en er werd gedreigd met een boete van 

    2000 Bath, maar de dames konden goed onderhandelen en het werd 200 Bath :D

  • Arie 2

    Vijf jaar terug gestopt. Als je er over terug denk was het wel een gedoe dat roken. Blij dat ik er vanaf ben. Was 9 jaar dat ik mijn eigen sjekkies kon draaien. Werd wel eens tijd om er mee te kappen. :D

    Maar als er rokers in de buurt zijn snuif ik graag die rook op. Heerlijk. Behalve die stinkt vanelle dan. ;)

    Ik zou geld moeten overhouden nu maar merk er weinig van. Ik ga er dit jaar weer een bak vuurwerk van kopen en afsteken in een gehucht in isaan. :D

    Adrie hoe is het met Frans?

  • Adrie

    Arie 2

    Adrie hoe is het met Frans?

    Geen idee Arie, ik dacht dat hij toendertijd bezig was zijn vriendin naar NL te halen.

    Wij hadden elkaar 1 keer gezien in Eindhoven waar toen elk jaar ook een Thais festival was.

  • Lotatje

    Dat waren leuke jaren in Eindhoven. Ik vind het nog steeds heel jammer dat het er niet meer is, het was zo leuk! :D

  • Anna2

    Lotatje

    Dat waren leuke jaren in Eindhoven. Ik vind het nog steeds heel jammer dat het er niet meer is, het was zo leuk! :D

    vroeger had je dat inderdaad veel meer, in Zwitserland zit ook een thaise verening, die heeft wel regelmatig feesten,

    het ligt alleen neit naast de deur.

    Pats verveelt nooit al kom je er jaren

  • Adrie

    Anna2

     

    vroeger had je dat inderdaad veel meer, in Zwitserland zit ook een thaise verening, die heeft wel regelmatig feesten,

    het ligt alleen neit naast de deur.

    In Gretchenbach staat de mooiste Thaise tempel van Europa in geheel Thaise stijl.

    In 2008 ben ik daar eens geweest toen ik nog 2 keer per week naar Zwitserland reed met de vrachtwagen.

    Mijn vrouw was toen ook die week mee en hebben toen een bezoek gebracht omdat er tijd genoeg over omdat er de dag erna pas geladen hoefde te worden in Basel.

    We hebben aangebeld en een monik die vloeied Duits sprak ( ik natuurlijk ook ) deed open en we werden uitgenodigd voor een drankje en we kregen ook nog een rondleiding.

    Tijdens feestelijkheden zoal Loi Krathong is het daar altijd heel druk en de mensen komen van alle kanten.

    Na diverse foto,s gemaakt te hebben ( Heb nog een foto waar de monik achter het stuur van de vrachtwagen zit :) )

    afscheid genomen met diverse waai,s was dit een leuke ervaring.

  • ronsurin

    Arie 2

    Vijf jaar terug gestopt. Als je er over terug denk was het wel een gedoe dat roken. Blij dat ik er vanaf ben. Was 9 jaar dat ik mijn eigen sjekkies kon draaien. Werd wel eens tijd om er mee te kappen. :D

    Maar als er rokers in de buurt zijn snuif ik graag die rook op. Heerlijk. Behalve die stinkt vanelle dan. ;)

    Ik zou geld moeten overhouden nu maar merk er weinig van. Ik ga er dit jaar weer een bak vuurwerk van kopen en afsteken in een gehucht in isaan. :D

    Kijk uit hè arie , kurkdroog die rijstvelden daar in december,

    en dan met dat vuurwerk….

     

  • Arie 2

    Zat vorig jaar bij een farang en daar tegenover waren ze ze suikerriet aan het branden. Begon het uit het niets te waaien als een gek. Binnen een minut wat het hele veld plat. Konden we van boven af mooi zien. Wat een vuur. Levensgevaarlijk. Bij een weg stopte het.

    Een wonder dat het niet oversloeg naar ander velden. Gebeurt nogal eens dat 10tallen ha met alles er op plad brand. Heel gek waar opeens zon harde wind vandaan komt. Ik was het niet.

  • Anna2

    Langs de wegkant(strand Jomtien) hebben ze allemaal potten/schalen met zand neergezet,sommige met stoel,

    hier kun je gaan zitten roken.

    Pats verveelt nooit al kom je er jaren