Tis stil hier

  • Arie 2

    Waarom na twee jaar weer. Wat stond je tegen?

    Mijn laatste en eerst keer was 2003 denk ik. Moesten 5 dagen wachte op papieren van de ambasade voor mijn meisje. geen zin om in bangkok te blijven, toen maar naar pattaya. Viel me eigenlijk 100% mee.

  • pudpong3

    De sleur in Pattaya. Eerste keer in 1995 en daarna ieder jaar en vaak 2-3x per jaar. Het werd een gewoonte, omdat Pattaya voor ons de beste uitvalsbasis was richting schoonfamilie en die ook nog eens naar Pattaya toe kwamen. In die periode niet alleen in Pattaya geweest, maar wel iedere keer het startpunt. Wij hebben in de gehele regio van ZO-Azië gereisd en Cambodja (3x), Vietnam (2x), Mynamar (3x), Laos (2x), Maleisië (2x), China, Hong Kong en Macau bezocht en ook door heel Thailand meerdere malen gereisd.

    ​Toch kwamen we altijd uit in Pattaya om het strand, vrienden, eten, het gemak, etc. te bezoeken. Toen wij 2 jaar geleden tegen elkaar zeiden, we gaan op zoek naar een huis aan het strand hebben we gek genoeg als eerste ook gezegd, maar niet in Pattaya of omstreken. We zijn toen naar Bang Tao Beach op Phuket (erg rustige en mooi), Ao Nang (erg mooi) en Pranburi (nog redelijk authentiek vissersdorp, maar dat veranderd snel) gaan kijken naar huizen. Mijn vrouw vond ze allemaal te ver weg van Bangkok (lees: groot deel van de familie), dus is het, tot nu toe, niets geworden. Omdat in onze komende vakantie 2 zaken vastliggen (kerst en oud op nieuw in BKK en een trouwfeest in BKK) kunnen we deze vakantie niet al te ver van BKK weggaan en vallen we weer terug in onze oude gewoonte, Pattaya. We combineren het deze keer met een verblijf van 6 dagen in Chiang Rai, omdat mjn vrouw de witte tempel wilt bezoeken, maar we zouden eigenlijk naar Myanmar gaan om een vriend in Bagan te gaan visiteren. Dat schuift allemaal een beetje op en de vakantie erna wordt er wellicht een combi gemaakt met Laos (rondreis van een maand), Japan of Filipijnen. Singapore, India, Indonesië, Nepal en India staan ook nog op onze Azië reislijst, maar in 2019 gaan we eerst een safari doen in Afrika om de Grote Trek te zien en we willen ook nog naar Zuid Amerika, etc. Maar goed Thailand zal er altijd minimaal voor 1x tussenzitten.

    ​Daarbij; Pattaya 1995 en Pattaya 2015 was een wereld van verschil, maar dat kan iedereen wel beamen die, die tijdsspanne heeft meegemaakt.