Douchen

  • Pingleuf

    Heeft iemand enig idee wat zo'n verwarmingsunit ongeveer kost voor te douchen waar warm en koud water uit komt.

    Elektrisch douchen om het water in de douche te verwarmen.

     

  • Kwai

    Vanaf ongeveer 2500 bath tot 4000-5000 baht werken goed ( Sharp is goed ) 

  • Pingleuf

    Kwai

    Vanaf ongeveer 2500 bath tot 4000-5000 baht werken goed ( Sharp is goed ) 

    Ok thanx.. prijs valt mee, dan heb ik een idee wat zoiets kost.

     

  • Pingleuf

    jina1
    Pingleuf
    ReneThai

    Home Pro :  Sharp aanbieding voor 2590 baht  http://www.homepro.co.th/category/11231

    Nog meer Sharp bij Home Pro  :  https://www.homepro.co.th/category/11231?q=search&b=SHARP

     

    Hartstikke bedankt Rene, hier kan ik wat mee.

    Handig ook aan huis service!

    Weet je toevallig ook iets met wasbak ook voor in de badkamer, die van ons is afgebroken, ben echt aan een nieuwe toe.

    Adviesje zou het wel door een erkende electra/installatiebedrijf laten plaatsen.. En niet door bijv. een handige Thai en /of farang .​Electra en water is wel iets waar je bij over na moet denken,,,,,

     

    Ik heb er genoeg over gelezen en zelf ook de nodige ervaring opgedaan in de loop der jaren.

    Idd wel belangrijk, pff er zitten prutsers bij. Ben zelf erg handig al zeg ik het zelf maar heb het gereedschap er niet voor helaas.

     

     

  • ronsurin

    Een breaker moet er ten alle tijden tussen.

    let wel even op WAT je aanschaft !

    je hebt namelijk 2 soorten hot water machines.

    je hebt de  “nam un” ( dit zijn de regelbare met een draaiknop ) 

    die zijn geschikt voor douchen. ( zonder mengkraan )

    en je hebt de “nam ron” deze hebben geen regelknop, en moet je dus koud water bijvoegen ( met mengkraan ) geschikt voor bad.

    echter…. deze laatste moet WEL van genoeg waterdruk voorzien worden ! Pomp  +/- 200w.

    wij hadden een mitsubishi 155w pomp , en volgende gebeurde steeds ; als ik ging douchen, draai ik dus warm open, en als ik koud bijvoegde, viel de hot water machine uit!

    Dit is een beveiliging.

    te kort waterdruk.  Omdat je dus koud ook aftapt !!

    nu hebben we een zwaardere mitsubishi pomp geplaatst, en dit probleem is opgelost.

    ik had in begin wel een stuk of 5/6 lekkages ! Want, veel meer druk natuurlijk.

    met de douche machine echter nooit geen problemen gehad, met die mindere drukpomp ook niet.

    ahum … nog even dit, ik heb dat ligbad nu 12 jaar , en precies 3 keer in gelegen….!

    achteraf dus ; bad,mengkraan,nam ron machine, zwaardere pomp, had allemaal niet nodig geweest.

    eehh lekkages…..  maar ja,. Leergeld he. ; )

     

  • Anna2

    Pingleuf

    Heeft iemand enig idee wat zo'n verwarmingsunit ongeveer kost voor te douchen waar warm en koud water uit komt.

    Elektrisch douchen om het water in de douche te verwarmen.

     

    bij een van de Big c filialen heb je ook een soort van Gamma, hier hebben ze ook veel spullen.

    hier is dat:

    http://goo.gl/lom6GD

     

    Pats verveelt nooit al kom je er jaren