Reistijd China airlines

  • cat_gert@hotmail.com

    Beste allemaal,

    Misschien is het eerder aangegeven maar kan er even geen topic over vinden. Het wordt een stuk minder leuk om met China airlines (mee) te vliegen. Dit omdat men overgaat van de B747-400 naar de Airbus A340-300. Deze machine is een stuk kleiner dan de B747 en wat erger is, hij is een heel stuk minder snel. De vliegtijd van AMS naar BKK is met 50 minuten toegenomen en terug nog meer. Van BKK naar AMS gaat ongeveer 13 uur duren en is wat mij betreft veel te lang.

    Het is algemeen bekend dat een A340 een trage kist is. China airlines heeft deze stap genomen omdat men de B747 niet meer vol kreeg. Je zou zeggen dat 2 uur langer vliegen op een retour een hoop brandstof kost. De A340 heeft echter veel zuinigere motoren en uiteindelijk verdiend men er dus aan. Dit was tevens de laatste mogelijkheid om met een B747 vanuit AMS naar BKK te vliegen. Ik vind het reuze jammer en zit te denken welke maatschappij ik nu zal nemen. EVA air lijkt mij de meest waarschijnlijke maar de aankomsttijd in BKK vind ik maar niets. De KLM komt halverwege de morgen aan op BKK en is een optie. Wie kan mij aangeven welke van de twee het meest relaxed is en beste service heeft. Ik heb ooit een keer EVA air (mee)gevlogen en dat beviel toen wel. Voor de rest altijd CA en daar komt nu na vele goede ervaringen een eind aan.

    Ger

  • vveenendaal

    Inderdaad vliegt C A met een ander toestel en duurd de reis een uur langer.

    Zelf vlieg ik al jaren met Eva Air en dat bevald prima,vliegtijd is vaak minder dan 11 uur

    alleen aankomst is midden op de dag maar dat neem ik voor lief.

    Vertrek uit Nederland s avonds om 21.40 en dan gelijk gaan slapen na 2 dorrels en van de vlucht merk ik dan niets of weing.

    Eva vliegt met de 777-400 en die is behoorlijk snel en geruisloos!

    Gr RobB)

  • KhunJan1

    Op mijn ticket van Eva Air staat toch duidelijk 777-300ER(:P)

  • pudpong3

    Geldt dat voor alle vluchten of alleen in het tussenseizoen??

  • Adrie

    Klopt Jan, en voor ons geldt hetzelfde wat Rob zegt.

    Vind zelf trouwens de Evergreen ( Elite Class ) van Eva air wel prettig met iets meer beenruimte.

    Kost iets meer, maar mijn vrouw betaald de tickets:D

  • anna

    Mijn ervaringen:

    Klm vroeger goed nu iets minder

    China snel(tot voor kort dan)maar chagerijnig.

    Malaysian(tussenlanding) zeer goede service,alleen iets langere reistijd.

    Singapore airlines idem

    Eva een topper die rechtstreeks gaat,waar je ook netjes behandeld wordt.

    anna

  • joepattaya

    Worden eerst alle 747-400 kisten “gemodificeerd” met als gevolg: veel annulleringen.

    Is die klus geklaard, mag je er niet eens mee vliegen maar wordt je in een kleinere en langzamere kist gestopt……..tis toch wat.

  • Ed de Jong

    KhunJan1 Schreef:

    ——————————————————-

    > Op mijn ticket van Eva Air staat toch duidelijk

    > 777-300ER(:P)

    We hebben het hier over China Airlines.

  • Ed de Jong

    Alternatief.

    Rechtstreeks BRU met Thai Airways.

    Iets duurder maar betere service en beenruimte.

    Alleen de verbinding naar A'dam loopt niet op wieltjes op dit moment. ( ben even de naam van de nieuwe snelheidstrein kwijt)

  • pudpong3

    Fyra