Bangkok, lekker eten van de straat.

  • mendel

    En hoe wordt het eten dan weer beschermd ?

  • Adpattaya

    @samui123

    Ik heb geschreven dat: naar Hollandse maatstaven gaat het er natuurlijk helemaal niet hygiënisch aantoe in Thailand. Er is niemand geweest die met argumenten dat heeft weten te ontkrachten.

    Misschien dat de regeltjes in NL wat aan de strenge kant zijn, altijd nog beter dan geen regeltjes. Vieze varkens worden niet vet heb ik al eerder geschreven, en dat heb ik dan ook in mijn achterhoofd als ik ergens in Thailand langs de straatkant iets eet.

  • siam

    Hier een filmpje waar je lekker eten kan (niet dus)

    Tja dit is dan op de pasar (markt) op Bali, ziet er niet al te fris en verzorgd uit, in vergelijking met de markt soi bakao, waar ik al jaren van eet.

    Het is een stukje uit deze film waar over deze beste Zaanse man niet te spreken is, schijnt naar een Motuarium te ruiken, nou dan weet je al genoeg.

    Moet zeggen dat ik dat ook ooit zo ervaren heb in Indonesie, moet ik zegge dat het in Thailand stukken schoner en er netter uitgestalt uitziet in mijn beleving.

    Leuk filmpje trouwens!!

    http://www.youtube.com/watch?v=r0ns0xu1UX8

  • printen

    Ik kwam 8 jaar op vakantie in Thailand en nu woon ik er bijna 6 jaar. In al die jaren at ik bij all soorten restaurants. Van een vijf-sterren restaurant tot een straatrestaurantje met een tafel en vier stoelen. Tevens koop ik voedsel op de markt, waar de varkenskoppen je aanstaren en de darmen te koop worden aangeboden. Plus nog wat rijstratten, kikkers, slangen, insecten, darmen, longen en vlees wat ik niet kan thuis brengen.

    Mijn biefstuk koop ik op die markten. Die filets hangen naast de darmen, longen en de varkenskoppen. Van die filets maak ik biefstukken en tartaar. Een broodje tartaar smaakt ook hier goed, met een gekookt ei en wat fijngesneden uien.

    In al die jaren ben ik slechts een keer ziek geworden van voedsel en je mag raden waar ik dat voedsel at. Juist, in een bekend staand restaurant in Pattaya. Geen Nederlands restaurant overigens, maar een Duitse.

    Als je Nederlandse regels en gewoontes, wat eten betreft, los laat op Thailand, dan moet je alleen wat blikvoer eten.

    Waar ik wel op let is dat het restaurant waar ik wil eten druk bezocht wordt. Restaurants waar geen hond zit, letterlijk en figuurlijk, mijdt ik en ik zal ook nooit schepijs eten van een karretje langs de weg. Dat is vragen om problemen.

    Mijn huishoudster koopt ook etenswaren op de markt hier vlakbij en die kookt vijf dagen per week Thais voor mij. Nooit problemen gehad en die huishoudster is al bijna 6 jaar in mijn huis bezig.

    En de lekkerste soep heb ik gegeten in een bergdorpje, waar de tijd heeft stilgestaan. Daar werd nog op een houtvuurtje de soep gemaakt en volgens mij werd daar eerst een loslopend kip voor onthoofd. Ik hoorde achter het huisje, er was geen restaurant in dat dorpje, een hoop gekakel. :D

  • axel

    @siam: leuk filmpje maar wat een “negotivo” dat ze die man niet het land hebben uitgezet, die kerel moet gewoon in Amsterdam blijven en nooit meer naar andere landen toe gaan.

  • Ed de Jong

    http://www.youtube.com/watch?v=r0ns0xu1UX8&feature=player_embedded

  • siam

    idd iets aan de negotivos, doch vind ik dat er wat mij betreft veel meer van dit soort filmpje mogen komen waar toch wat meer verhaal in zit maar dan wat positievos, ik ben er zelf helaas geen ster in, kep er bovendien geen tijd voor, heb wel wat anders te doen vooral in die hitte van soms 38 graden trek mij dat niet.

  • joepattaya

    Als het even kan mijd ik het ‘straatvoer’. Daar krijg ik in de regel een psychosomatische buikloop van (van het idee alleen dus).

    Frapant is het wel dat ik net gisteren op BVN zie, dat bepaalde groenten en vlees (met name kip) in Nederland al zo veel anti-biotica bevat, dat de ook aanwezige bacterien reeds resistent zijn. Tja, wat is beter……..

  • joepattaya

    Frituren………..goed heet en lekker kort. De bacterien gewoon dood laten schrikken.

  • Adpattaya

    http://www.blikopnieuws.nl/bericht/128827/Zembla_slaat_opnieuw_alarm_over_ESBL-bacterie.html