Toerist police

• joepattaya

Uhm, volgens mij zit er in elke grotere plaats (provincie-hoofdsteden bijvoorbeeld) wel iets van een toeristen-politie.

Dat nummer ‘1155’ heb ik eens nodig gehad in Pattaya, maar ik kwam uit bij het hoofdkantoor van de TP in Bangkok.

Ik kreeg het nummer van de toeristenpolitie in Pattaya 038-429371 en moest het daar maar eens proberen. Dat lukte dus.

De belangrijkste dienstverlening van de toeristenpolitie is het overbruggen van het taal-probleem.

Heb je een probleem of moet je ergens aangifte van doen, dan ga je in de regel eerst naar de toeristen-politie.

Daar schrijf je zelf het rapport en dit wordt vertaald door een toeristen-politie-beambte.

Met de vertaling ga je vervolgens naar het politie-bureau en zij maken daar een proces-verbaal op.

Voor wat betreft Pattaya:

Woon je aan de “donkere kant” van Pattaya, oftewel aan de overkant van Sukhumvit, dan ben je aangewezen op het hoofdbureau van politie in Banglamung.

De kans dat je daar iemand aantreft die Engels spreekt is zo goed als nihil en dus MOET je bijna gebruik maken van de toeristen-politie.

Woon je aan de “lichte kant” van Sukhumvit, dan dien je je bij problemen te vervoegen bij de politie aan Soi 9 en daar wil het gebeuren dat er ooit wel iemand Engels spreekt. Er is daar ook een speciale balie waar een vrijwilliger zit die je mogelijk verder kan helpen, maar die balie is niet altijd bezet.

• huibthai

Arie, ik ben het met je eens , er zitten ,, goede,, tussen, als je bv in onverwachte en onschuldige moeilijkheden raakt, is het fijn dat er iemand is , die je het in je moerstaal uit kunt leggen!!

• Arie 2

Precies en daar zijn ze voor, maar verder eikels natuurlijk. Maargoed laat maar gaan.

• han

Arie, ik ben het met je eens , er zitten ,, goede,, tussen, als je bv in onverwachte en onschuldige moeilijkheden raakt, is het fijn dat er iemand is , die je het in je moerstaal uit kunt leggen!!

Jullie raken nu het probleem,de politieopleiding !

Ik vraag me af wat die opleiding inhoud,ik vraag me af hoeveel politieagentjes werkelijk de wet kennen.

Waarom kunnen ze agenten niet opleiden voor de tourist politie?

ik kan me herinneren dat er vroeger wel degelijk touristpolice ((BKK)) was die redelijk engels sprak.

Waar je in de zakenwereld en zelfs in winkels bij vlagen goed engels kan horen,spreekt de politie nul en nu ik er over nadenk heb ik in al die jaren ook niet veel snugger lijkende politie gezien,hoe zou het trouwens met hun kennis van schrijven zijn gesteld?

• Herbergier

Kijk ook eens bij Thaiportal of youtube naar de documentaire “big trouble in tourist thailand” dan zie je toch ook nog een andere kant van de tourist police.

• pattaya.startpagina.nl

Ik ben zo vrij om de filmpjes ook hier te plaatsen :

Deel 2 http://www.youtube.com/watch?v=m5rh9SRp9Hc

Deel 3 http://www.youtube.com/watch?v=t_0vZrpQ8QU

Deel 4 http://www.youtube.com/watch?v=FJXNQEvddjw

• Khunjan

Heb de filmpjes bekeken Rene, in de eerste twee filmpjes kwamen nauwelijks Volunteer Police mederk(st)ers aan bod en werd nog eens de Jetski - scam benadrukt waarbij de man van de US Military Police met kop en schouders uitstak met zijn kordate optreden, helaas was het leed al geschiedt doordat de American Marine Soldier al een toezegging van 35,000 baht had gedaan aan de Thaise oplichter.

Het Engelse meisje in bezit van Marihuana werd notabene bezocht door de Engelse Consul die niet verder kwam dan met raadgevingen waar betroffene weinig aan had, een simpele ondertekende lening van het Britse Consulaat had haar veel ellende kunnen besparen.

Het 3e en 4e filmpje gaven uiteindelijk een klein beeld over de Volunteer Police met in het bijzonder de persoon Howard Miller, en zoals hij terecht zelf al opmerkte, is Thailand het enigste land ter wereld waar dit mogelijk is, maar van daadwerkelijke hulp aan touristen van deze “brave” Volunteers is mij niets te zien gekregen.

Bestaan dat soort beelden eenvoudig niet? Of moeten wij alleen maar berichten lezen over corrupte en drugs dealende Volunteers? De Thailand gerelateerde sites maken hier tenminste wél regelmatig melding van inclusief naam, leeftijd, nationaliteit en foto's zonder zwart balkje. ;)

• pattaya.startpagina.nl

Jan , ik plaats alleen de filmpjes die door Herbergier genoemd zijn , mijn mening hierover heb ik niet geplaatst en zal dat ook niet doen.

Rene

• Hans Brouns

Huur nooit brommer. motoren en jet skis in Thailand.

• siam

zelfs een chick huren kan al problemen geven pfff.. beter alleen massage salons als je zo nodig moet (:D