Bericht uit Pattaya 19

• Khunjan

Hallo beste vriendinnen en vrienden, het jaar eindigt ook in Pattaya met rasse schreden, waar je ook maar komt belandt je op diverse party's en de balonnen zijn niet aan te slepen om de zaakjes op te leuken. Zo belandde ik afgelopen woensdag al op het verjaardagsfeestje van een zekere Claus, hoeft verder geen betoog dat dit een Duitser is maar het feest was perfect georganiseerd, zeer groot uitgebreid buffet, de tafels keurig gedekt bij het zwembad, 2 Singha meisjes om eventjes 150 liter bier uit te schenken, zangers en zangeressen en niet te vergeten het dansgroepje uit de Isaan, onvermoeid huppelden zij door tot in de vroege uurtjes, ons een uitstekende blik gunnend op piepkleine rokjes en slipjes :D

4 Van de danseresjes waren zoals gewoonlijk voorzien van die afschuwelijke Frankenstein schoenen en de 5e had prachtige gouden schoentjes aan. Het was mij uiteraard niet ontgaan dat er 4 zwarte lingerie droegen en 1 rode, moest daarbij onwillekeurig aan Hans Brouns denken, weet eigenlijk niet waarvoor :D

Gelukkig woonde tegenover het zwembad de zeer gastvrije Jos & Tui die nog wel een kamer over hadden waar ik mijn moede lichaam te ruste kon gaan leggen, anderdaags na de koffie Soi Nern Plabwang uitgestrompeld om verder bij te komen op mijn eigen kamer, want diezelfde avond diende zich alweer hetvolgende feest aan wederom in dezelfde soi bij Billy's Music Bar, heerlijke gerookte zalm, biefstukken, sate's en nog veel meer van dat lekkers vielen ons daar ten deel en 's avonds om 11 uur zijn we alvast maar aan de verjaardag van Ann, Huibs vrouw begonnen. Zo werd het dus weer een latertje en had ik de donderdag ook weer hard nodig om te recupereren :D

Vrijdagavond, om het af te leren nu maar eens naar Soi Khaonoi getogen om bij het zwembad van Chockchai Garden Resort 2 de 2e kerstdag te gaan vieren, ook hier weer overdadig te eten en de nodige Tigerbiertjes om het weg te spoelen, moet nodig eens gaan Sonja Bakkeren :D

Enfin, op zaterdag een beetje voor de TV gehangen met Andre van Duin en het schitterende kerstconcert vanuit het Ahoy gebouw in Rotterdam.

Het tot de nok toe gevulde Ahoy deinde vrolijk mee op de liedjes van Fransje Bauer met Marianne Weber, bijgestaan door Marianne's vader, Anneke Gronloh, Ronnie Tober en Jorge Castro. Ongewild moest ik even denken aan onze kleurrijke en gezellige samenleving zoals onze bewindvoerders het doen voorkomen in Nederland, ik zag bij de talloze shots uit de zaal en de tribunes geen enkele Marrokaan, Antiliaan, Surinamer, Somalier of Turk, dus duidelijk geen afspiegeling van onze kleurrijke en gezellige samenleving in onze grote steden van Nederland!

Gisteren ook nog even Royal Garden Plaza en de Festival Hall bij de Big C bezocht om eens te kijken hoe ze het dit jaar weer hadden versierd, nou bij de Big C stond wel een gigantische kerstboom maar de Royal Garden Plaza was prachtig versierd, dit jaar helemaal in het wit met ‘s avonds prachtige verlichting. Op de 2e verdieping op de hoogte van Ripley’s was het bekende Thaise schorpioenen meisje te bewonderen die in een glazen kamer daar weer een nieuw record wil gaan vestigen. Het kind is omgeven door zo'n 5000 van die enge beestjes en komt gewillig voor de ruit staan zodat je samen met haar op de foto kunt. Tip dus voor wie in Pattaya verblijft, ga eens even kijken.

Gisteren en vandaag ook weer de wisselkoers voor jullie in de gaten gehouden en bij de Kasikorn Bank was die 48.60 baht voor 1 euro, de rest van de banken gaven ietsje minder.

Ook voor jullie nog de Thaise kalender van 2009 bestudeerd waarop ik de volgende feestdagen tegenkwam, inclusief de Bhoeddistische dagen.

01/01 Nieuwjaarsdag

10/01 Kinderdag

16/01 Lerarendag

24/01 Chinees nieuwjaar (voorbereiding)

25/01 Chinees nieuwjaar (familiefeest)

26/01 Chinees nieuwjaar (jaar van de buffel)

09/02 Makha-Bucha dag

14/02 Valentijnsdag

06/04 Chakri-Dynastie dag

13/04 Songkranfeest (Thais nieuwjaar)

14/04 Songkranfeest

15/04 Songkranfeest

18/04 Songkranfeest (Naklua)

19/04 Songkranfeest (Pattaya)

01/05 Dag van de arbeid

05/05 Kroningsdag

08/05 Visaka-Bucha dag

11/05 Koninklijke ploegceremonie (Bangkok)

01/07 Bank Holiday (Alleen banken gesloten)

07/07 Asanha-Bucha dag

08/07 Khao Phansa (Begin van de Bhoeddistische vastentijd)

12/08 Verjaardag Koningin Sirikit (tevens moederdag)

19/09 Wan Sort (Dodengedenkdag)

04/10 Ok Phansa (Oogstfeest/einde van de Bhoeddistische vastentijd)

23/10 Chulalangkorn dag

31/10 Halloween

02/11 Loy Krathong

0512 Verjaardag Koning Bhumipol (tevens vaderdag)

07/12 Extra vrije dag

10/12 Nationale feestdag (?)

31/12 Oudejaarsviering

Zo vrienden dat was het dan weer voor 2008 en voor 2009 wens ik ieder een gelukkig en vooral gezond jaar toe met veel prikplezier.

Groeten Jan.

• Hans Brouns

Beste Jan, goed dat je de thuisblijvers op de hoogte houdt van het wel en wee in Pattaya. Helaas kan ik je verjaardag deze keer niet bijwonen.

Maar ik ga ervan uit dat het feest klinkt als een klok. Zoals je ongetwijfeld weet is de toestand in Amsterdam voor mijn buurtje verre van rooskleurig. Zodoende zal ik een maand later arriveren.

Wat mij overigens opvalt dat jij in je laatse bericht niet meer rept over “het meisje”.

Het ga je goed, geniet ervan.

• huibthai

ze is er nog steeds Hans!!!! Jan kan niet meer zonder!!! succes met jullie strijd tegen de,,volkomen doorgedraaide,, ambtenaren!!! en nogmaals een goede en vooral gezond 2009

• Khunjan

Hans heel erg jammer te horen dat je in januari niet aanwezig zult zijn en voor wat het meisje betreft, wees maar gerust, die is er elke dag bij, is gewoon niet meer weg te slaan :D