Is goed Huib een biertje gaat er altijd in. Ik zag het artikel staan en heb het er maar even opgezet. Politiek is toch een spel waar je vaak na een aantal weken, maanden en soms jaren achterkomt wat er nu werkelijk speelde. Wat jammer is dat politieke belangen eigenlijk persoonlijke belangen van de inwoners van het land behoren te zijn omdat zij een partij steunen en de mensen verkiezen. Het verveledne is dat politiek ook persoonlijke belangen lijkt te vetroebelen. Ik zeg dit omdat de bekende tegenstellingen links en rechts, zoals ze in Nederland gangbaar zijn soms op de individuele mens gespeeld worden. En dat is jammer omdat hierdoor de mogelijke discussie direct het riool in gespoeld wordt. Hetzelfde lijkt zich ook in Thailand af te gaan spelen, en speelt eigenlijk al erg lang, voordat iemand zichzelf kan bewijzen hebben veel Thaien hun mening al klaar en wordt de huidige situatie vergeleken met het Takkie tijdperk. Ook hierdoor wordt een nieuwe politieke discussiue over hoe het verder moet met het land gesmoord. En ja je mag je mening over Verdonk of Wilders hebben, maar eindelijk is het weer mogelijk om cruciale zaken, die individuele mensen bezig houden, te benoemen. Het politieke is immers persoonlijk ook voor de gewone man in de straat en dat is vanaf de jaren zestig door de gevestigde orde, lees pvda, cda, d66 en groenlinks altijd ontkent. Zij krijgen nu de rekening gepresenteerd en met de credietcrisis hoop ik dat deze een beetje hoger uitvalt. Het gevaar dat er gestigmatiseerd wordt erken ik, maar de tijd dat we, zuilsgewijs, achter de voormannen aanliepen is nu toch echt over. De linkse kerk zal moeten erkenen dat het rechterdeel van de samenleving ook een stem heeft. Een stem die zij bij voorkeur met de in de strot geduwde intergratie en het verplicht aanpassen van Nederlanders aan niet Nederlandsers, het mislukte stimulersingbeleid om niet Nederlanders op de arbeidsmarkt te laten participeren, veel te lang als niet ter zake doende weggewuifd heeft. Dit zou overigens in Thailand nooit hebben kunnen gebeuren. Daar is het de Thaise weg of de snelweg: eruit!
Een leuke avond gewenst vanuit een koel Rotterdam,
Grr, ik had eigenlijk daar willen zitten met een biertje!!
Ton