Een nieuwe, de vraag is of het een verbetering zal zijn

• maekong

Democraten Thailand schuiven premier naar voren

De Thaise Democratische Partij heeft maandag Abhisit Vejjajiva naar voren geschoven om premier te worden. Hij is sinds februari 2005 de leider van de grootste oppositiepartij in Thailand.

De Democratische Partij zegt een meerderheid te hebben in het parlement zodat Abhisit benoemd kan worden. Een woordvoerder van de partij maakte bekend dat een speciale vergadering bijeen geroepen zal worden voor de stemming. Wanneer die zitting is, is nog niet bekend.

Of de Democratische Partij echt een meerderheid heeft, zal tijdens die bijeenkomst pas blijken. De Puea Thai, die vorige week werd opgericht nadat de rechter regeringspartij PPP had verboden, zegt namelijk ook een meerderheid in handen te hebben. De PPP had 212 zetels, maar 37 parlementsleden zouden overwegen zich niet bij Puea Thai aan te sluiten. Zij kunnen overlopen naar de Democratische Partij, die momenteel 165 zetels heeft.

Ton

• Blont

Begrijp er helemaal niets van.

Dat Puea Thai is net vorige week opgericht en claimt een meerderheid te hebben.

Er zijn nog helemaal geen verkiezingen gehouden.

Rita kan toch ook nog geen zetels claimen voor haar TON.

Henk.

• han

Maar ze zit wel als onafhankelijk partijlid (lees TON of ex VVD) in de 2e kamer.

Zelfde met die leden van PPP ,ze zijn al verkozen en maken deel uit van de kamer.

Als ze uit de Puea Thai stappen dan blijven ze toch in de kamer waardoor Puea Thai zijn meerderheid kwijt raakt en de huidige oppositie een meerderheid krijgt.

Het is een kwestie van poppetjes tellen :D

• Soldier

Rita schoot omhoog in de peilingen met gebakken lucht.Zonder program kwam zij binnen met stip.Zo snel kan dat gaan met een ontevreden volk.

• vleespet

Hier ligt het iets anders,de PPP lees partij van het volk heeft nog steeds een meerderheid dat is ook de reden dat de democratie partij het kiesstelsel wil veranderen.Er zijn nu eenmaal meer arme kiezers dan rijken dus waar ze de naam democratische partij vandaan halen is mij een raadsel,wat ik wel weet is dat de problemen nog lang niet opgelost zijn.

• huibthai

Ton, deze man komt goed over en heeft nog geen uitgestreken smoel, hoe het voor de rest zit weet ik niet en de meesten onder ons ook niet, in Nederland kan ook alles, S.G.P ers , die CDA lid werden om te regeren. Die zeefk.ut Verdonk heeft ook al overal ingezeten, zelfs in de kraakbeweging En de laatste 3 ministers van defentie hebben nooit in militaire dienst gezeten. In de Hoekse Waard hebben vaak Refo's de post als wethouder over de horeca. Een Italiaanse rike maffiabaas is de grotste baas en onkreukbaar. En een oud staatssecretaris schrijf ,,hete,, boeken over Thailand.etc.etc Politiek,,g.eil zijn,, is een pervers spel. hoop binnenkort een biertje met je te drinken ,,wel samen,, je begrijpt wat ik bedoel!!!

• maekong

Is goed Huib een biertje gaat er altijd in. Ik zag het artikel staan en heb het er maar even opgezet. Politiek is toch een spel waar je vaak na een aantal weken, maanden en soms jaren achterkomt wat er nu werkelijk speelde. Wat jammer is dat politieke belangen eigenlijk persoonlijke belangen van de inwoners van het land behoren te zijn omdat zij een partij steunen en de mensen verkiezen. Het verveledne is dat politiek ook persoonlijke belangen lijkt te vetroebelen. Ik zeg dit omdat de bekende tegenstellingen links en rechts, zoals ze in Nederland gangbaar zijn soms op de individuele mens gespeeld worden. En dat is jammer omdat hierdoor de mogelijke discussie direct het riool in gespoeld wordt. Hetzelfde lijkt zich ook in Thailand af te gaan spelen, en speelt eigenlijk al erg lang, voordat iemand zichzelf kan bewijzen hebben veel Thaien hun mening al klaar en wordt de huidige situatie vergeleken met het Takkie tijdperk. Ook hierdoor wordt een nieuwe politieke discussiue over hoe het verder moet met het land gesmoord. En ja je mag je mening over Verdonk of Wilders hebben, maar eindelijk is het weer mogelijk om cruciale zaken, die individuele mensen bezig houden, te benoemen. Het politieke is immers persoonlijk ook voor de gewone man in de straat en dat is vanaf de jaren zestig door de gevestigde orde, lees pvda, cda, d66 en groenlinks altijd ontkent. Zij krijgen nu de rekening gepresenteerd en met de credietcrisis hoop ik dat deze een beetje hoger uitvalt. Het gevaar dat er gestigmatiseerd wordt erken ik, maar de tijd dat we, zuilsgewijs, achter de voormannen aanliepen is nu toch echt over. De linkse kerk zal moeten erkenen dat het rechterdeel van de samenleving ook een stem heeft. Een stem die zij bij voorkeur met de in de strot geduwde intergratie en het verplicht aanpassen van Nederlanders aan niet Nederlandsers, het mislukte stimulersingbeleid om niet Nederlanders op de arbeidsmarkt te laten participeren, veel te lang als niet ter zake doende weggewuifd heeft. Dit zou overigens in Thailand nooit hebben kunnen gebeuren. Daar is het de Thaise weg of de snelweg: eruit!

Een leuke avond gewenst vanuit een koel Rotterdam,

Grr, ik had eigenlijk daar willen zitten met een biertje!!

Ton

• bertbreda

Hoezo problemen de Thais of een ander woord Puca is het zelfde. blijft u glimlachen a.u,b Dit is Thailand waar zij lachen, lach dan terug en zeik niet over 5 bath

• Soldier

Nog erger huibthai. De huidige minister van defensie heeft openlijk gezegd dat hij NIETS heeft met GEZAG.Deze man sprak laatst op een kazernebezoek een kolonel aan met korporaal!!!!!!!!!Kolonel helemaal over de rooie, zegt ie tegen de minister, ik noem U toch ook niet wethouder. hahahahahaha.

• Blont

Nu wordt het me al een stuk duidelijker.

Ze hebben dus allemaal hun zetel ingebracht in hun nieuwe partij.

bedankt Han.

Henk.