Hallo allemaal, eergisteren de officiele opening van Billy's Bar mee mogen maken in Soi Moslim wat heel gezellig verliep, vriendelijke prijzen en een overvloed aan hapjes. Gelukkig had ik vervoer naar Jomtien anders had ik never nooit meer de Sukhumvit Road overgekomen Gisteren dan ook praktisch de hele dag op bed gelegen met een kater die er mocht wezen, veel meer dan een bakkie koffie en een kiwi sapje kon mijn maag nauwelijks verdragen. Maar enfin, vandaag weer helemaal het ventje en zat voor zessen reeds naar BVN te gluren. Het weer is de laatste tijd heel aardig te noemen, overdag lekker warm en 's avonds lekker koel met een briesje.
Ook was het vandaag weer betaaldag voor mij, waterrekening, huur, familie van het meisje en natuurlijk het meisje zelf niet te vergeten Dus op naar de Bangkok Bank voor een 1e donatie en waar ik tevens een gratis exemplaar van de Pattaya Mail scoorde plus 2 kalenders met ZKH Bumiphol, toen op naar de 2e bank, de Siam Commercial Bank die tegenwoordig een vrij groot aantal hostesses in dienst hebben, behulpzaam met de deur en het invullen van formulieren plus een heerlijk koel glaasje water en een ballpoint met het logo van de bank, het viel mij trouwens op dat bij beide banken talloze kado's te verkrijgen zijn bij het openen van een account of bij de aanvraag van een ATM card.
Daarna de beurt aan de huisbaas om de huurpenningen af te dragen en de waterrekening te voldoen, tot zover weer schuldvrij voor de komende maand op de electriciteitsrekening na
Bij de banken ook nog even gekeken naar de wisselkoers en kwam niet hoger dan 44,88 voor mijn zuurverdiende eurootjes dus daarom maar weer goedkoop zitten ontbijten in Soi Buakow (55b) incl. koffie
Wandelend over Second Road moest ik weer even denken aan een artikeltje wat ik een poosje geleden had gelezen over dat Pattaya rolstoelvriendelijk zou zijn, nou dat is het dus beslist niet! Stoepen van soms bijna een halve meter hoog met hooguit een restje betonafval om je af te kunnen zetten en zelfs op nieuw aangelegde trottoirs voor voetgangers weten ze nog gigantische betonnen bloembakken in te bouwen waar je onmogelijk langs kunt laveren met een rolstoel.
Ja beste vrienden, ik begin me daar een beetje ongerust over te maken want de tijd voor een rollator komt toch al aardig in zicht, ook voor mij
Maar goed, voorlopig wip ik nog zonder al teveel moeite stoep af en weer op en blijf ik de toekomst met vol goede moed bekijken, alleen al deze maand nog 2 verjaardagen te vieren plus kerst en oud- en nieuwjaar voordat we de agenda van 2009 gaan raadplegen.
Morgen weer als vanouds markt en zo vliegt de tijd voorbij in een heerlijk rustig en warm Pattaya.
Allemaal weer de groeten en tot de volgende keer,
Jan.