Nieuwe visa regels.

• Boris

Niet echt slim om op dit moment met deze wijziging te komen…

Thai Immigration changes the rules for all foreigners

Thursday, 04 December 2008

30-days border runs now only 15 days

In order to limit the amount of foreigners using “back-to-back” border runs, Thai Immigration has issued a new regulation regarding the 30 days tourist exemption.

Effective immediately, travellers without visa will get only 15 days of stay if they are arriving via a land border checkpoint from a neighboring country.

www.thaivisa.com/

• loe(s)

Als je per vliegtuig aankomt, blijft het gewoon 30 dagen (zonder visa)

Met een toeristenvisa blijft het 60 dagen (te verlengen met 30 dagen)

Hieraan verandert dus niets.

• joepattaya

Er wordt in de nieuwe regels niets meer gezegd over het maximum aantal dagen per half jaar dat men hier mag zijn op basis van een visa-vrijstelling. Ben benieuwd of dat dat er weer vanaf is. Houdt wel in dat als je in Thailand wilt blijven zonder visa voor langere tijd, dat kost je dat minimaal 25 x THB 2100 voor de visaruns en elke 2 weken natuurlijk een bult tijd.

Ik denk niet dat dit een ontmoedigingsbeleid voor de rechtgeaarde toerist of lang-verblijver, maar meer een ontmoediging voor de tijdelijke inwoners die hier eigenlijk niet thuishoren. Buitenlanders die vinden dat ze hier thuishoren, hebben vaak een manier om hier ook inderdaad te verblijven, bijvoorbeeld dmv een non-immigrant “?” visum

• Boris

De zogenaamde 90 dagen in 6 maanden regeling is met de nieuwe regeling inderdaad afgeschaft.

• loe(s)

Voor zover ik weet is daar nog geen officieel bericht over verschenen, Boris.

Ik denk, dat ze het zelf ook niet meer weten, want een kennis van me kwam eergisteren over land uit Laos en kreeg 30 dagen :) Amazing Thailand

• pattaya.startpagina.nl

Er staat veel info op :

http://www.thaivisa.com/forum/30-days-Border-Runs-15-Days-t227407.html

Met ook een pdf bijlage met de

Attached: Royal Thai Police order (English language)

National_Police_Order_778_2008.pdf ( 83.42K ) Number of downloads: 4

Maar die kan je waarschijnlijk alleen openen als je bij ThaiVisa geregistreerd en ingelogd bent.

Rene

• pimmekes

niks visa meer,als ze je oppakken brand en moord schreeuwen,my pasport = stolen,now i have to go to the embassy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!met wa geluk jaaaaaaaaaaren