Het land is ziek zo de koning is ziek, de bevolking is bezorgd. Thailand heeft hem nu juist nodig, Hij en Hij alleen kan evenwicht brengen en de partijen verenigen.
Wens zijne majesteit de koning beterschap.
Taal technisch gezien wel, Rene.
Het zinnetje overlezend maakt ik op dat hij het zichzelf voor de geest haalt wat zou kunnen gebeuren.
Echter zoals het een beetje abrupt neergezet is, kun je het uitleggen als een voorstel van dreumer.
Ga er vanuit dat dat niet zijn bedoeling was.
Maar jij had de tekst van Dreumer toch iets kunnen aanpassen, zodat de tekst beter overkwam? meen mij te herinneren dat je dat al eens gedaan hebt.
Henk.
Stel je voor dat hij volgende week overlijdt. Rene.
Ik heb daar ambivalente gevoelens over. Ik geloof niet in sprookjes en na het zien van Anna, vind ik dat het onderwijs in Thailand toch wel eens aangepakt moet worden.
Hoewel wij ook een Willem de Zwijgerlaan hebben en een Beatrixpark en een prins Clausplein, zijn die Thaien toch niet veel verder gekomen met hun geschiedenis dan Rama hier en Rama daar.
Hoe bestaat het dat dit alles kon gebeuren. Dat koningshuis kan een behoorlijke belemmerende factor zijn. Deze koning begrijpt dat zelfs. Maar het heeft allemaal wel wat, dat dan weer wel :-)
Ben trouwens wel benieuwd hoe de machtsverhouding in het paleis onder de laatste omstandigheden in elkaar steekt.
De koning weet heel goed dat de monarchie het land nog bij elkaar houd en staat voor een vreselijke moeilijke keus,of zijn criminele zoontje of zijn zeer geliefde dochter,in beide gevallen kan er ook nog wel eens een paleisopstand uitbreken.
Het is te hopen dat hij de kracht terugwint om dit zootje bij elkaar te houden
Thaise koning te ziek voor toespraak(Novum/AP) - De Thaise koning Bhumibol heeft donderdag geen radiotoespraak voor het volk gehouden. Zijn zoon, kroonprins Vajiralongkorn, zei op de radio dat zijn vader niet in staat is om de toespraak te houden omdat hij ‘een beetje ziek’ is.
Naar de toespraak, aan de vooravond van de 81e verjaardag van de koning, was met veel spanning uitgekeken gezien de politieke onrust in het land na de bezetting van de luchthavens. Veel Thais hadden gehoopt dat de koning aanwijzingen zou geven voor een uitweg uit de politieke crisis. De bezettingen werden woensdag beëindigd nadat een rechtbank premier Somchai Wongsawat dinsdag uit zijn ambt had gezet wegens verkiezingsfraude.
De jaarlijkse verjaardagstoespraak van de koning is een nationale gebeurtenis van groot belang. Bhumibol houdt zijn speech doorgaans in het bijzijn van hoge regeringsfunctionarissen en speciale gasten uit alle geledingen van de maatschappij. De toespraak wordt altijd eerst live op de radio uitgezonden, daarna op televisie.
Nadat de radio-uitzending een uur was verschoven, werd alleen bekend gemaakt dat de kroonprins de plaats van zijn vader zou innemen. Het is voor het eerst in 62 jaar dat Bhumibol, de langst-regerende koning ter wereld, geen toespraak houdt.
Vajiralongkorn zei in een toespraakje van drie minuten dat zijn vader de Thais bedankt voor hun wensen en trouw, en hun hetzelfde wenst. “Hij wil dat iedereen goede geestelijke en lichamelijke gezondheid heeft om de openbare zaak te dienen”, zei de kroonprins.
Meteen na de kroonprins nam diens zuster, prinses Sirindorn, het woord. Volgens haar eet de koning goed, maar heeft hij ‘veel slijm’. De koning heeft geen koorts en moet eerst aansterken voordat hij in het openbaar optreedt, aldus de prinses. “Zijn toestand is niet ernstig, hij is zwak.”
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?