trieste zaak

• han

Nederlander dood in Thailand

Uitgegeven: 1 december 2008 22:34

Laatst gewijzigd: 1 december 2008 22:37

BANGKOK - Een Nederlander is om het leven gekomen door een verkeersongeval in Thailand. De vrouw was in een taxi onderweg vanuit Bangkok naar het eiland Phuket, vanwaar ze naar Nederland wilde vliegen. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo maandag.

Het ongeval gebeurde zondagmorgen. In de provincie Sumphon raakte de taxi waarin de Nederlandse zat, betrokken bij een ongeval. Dat werd haar noodlottig.

Circa 240.000 toeristen en andere reizigers zijn getroffen door anti-regeringsprotesten in Thailand. De betogers hebben het vliegverkeer van en naar Bangkok sinds afgelopen dinsdag volledig lamgelegd.

Wat een drama,je ziet hier ook foto,s in de kranten van huilende mensen die na een vakantietje Thailand terugkeren,daarbij de honderduizenden die zich aan hun lot voelen achtergelaten en naar wat bekend word gemaakt honderduizenden die hun aankomende reis cancellen,dit is een zeer kwetsende zaak voor Thailand aan het worden.

Ik hoor ook allemaal mensen vragen of ik wel naar Thailand ga dit jaar,waar ze opeens vandaan komen weet ik niet maar net na de tsunamie waren ze er ook.

Thailand zal voorlopig moeilijk nieuwe toeristen aantrekken,de gouden tijd lijkt voorbij.

• sokkepok

misschien worden degene die wel gaan wat vriendelijker behandeld,en gaan ze eindelijk eens een keer inzien dat ze van het toerisme moeten leven.

• Soldier

Ik wordt altijd vriendelijk behandeld,sexy man, i love you,zij willen zelfs allemaal met mij mee. i go with you.

• han

AMSTERDAM - De Nederlandse officier van justitie Eva Meillo (34) is dit weekend om het leven gekomen bij een verkeersongeval in Thailand. Ze was vijf maanden zwanger.

Eva Meillo

Meillo vertrok zondagmorgen samen met haar moeder in een taxi vanuit het voor vliegverkeer afgesloten Bangkok naar het eiland Phuket, vanwaar ze naar Nederland wilde vliegen. Onderweg raakte de taxi betrokken bij een zwaar ongeval dat de vrouw noodlottig werd. De moeder overleefde de aanrijding. De omgekomen Amsterdamse werkte voor het Functioneel Parket, waar zij als fraudeofficier verantwoordelijk was voor het geruchtmakende onderzoek naar de fraude rond beleggingsfonds Palm Invest. Hierbij werden tientallen miljoenen euro's achterovergedrukt van beleggers, terwijl zij dachten te investeren in het oliestaatje Doebai. Eva Meillo laat echtgenoot Sijmen (34) en dochtertje Cleo van anderhalf jaar achter. Op het Functioneel Parket heerste gisteren grote verslagenheid. “Vol ongeloof en verbijstering hebben wij kennisgenomen van het overlijden van onze dierbare collega”, aldus een woordvoerster.

Gestrand

Nog altijd zitten er ongeveer duizend gestrande Nederlanders vast in Thailand, maar hun hachelijke avontuur kan spoedig voorbij zijn nu de oppositie een akkoord heeft gesloten om de twee bezette luchthavens in Bangkok te verlaten.

Waarschijnlijk kan er vanaf morgen weer gewoon worden gevlogen. Het waarnemend hoofd van de Thaise vliegvelden besluit vandaag wanneer de vluchten kunnen worden hervat. In totaal zijn 350.000 buitenlanders gestrand in Thailand.

• Soldier

Veel sterkte voor de familie.