Schiphol

• Rob1706

Ik wil niet betweterig overkomen maar lees in sommige berichten info over Schiphol dat niet geheel klopt.

Bij binnenkomst krijgt men eerst te maken met paspoortcontrole. Deze wordt uitgevoerd door Koninklijke Marechaussee en niet door Douane.

Na controle op paspoort en/of verblijfsvergunning koffers ophalen bij de bagageband en dan door de douane. Deze mensen kunnen alleen controleren op inhoud van koffers/tassen enz. en niet op paspoorten.

Vertrekkend van Schiphol heeft men bij bestemmingen naar landen NIET aangesloten bij Schengen alleen te maken met Koninklijke Marechausse, geen douane. Bij vertrek naar Schengen landen aparte doorgang waar alleen gekeken wordt naar intspakaart. Geen controle op paspoort door Koninklijke Marechaussee.

Gr.,

Rob

• pietpattaya

Zo lekker belangrijk te weten :(

• Rob1706

Beste Piet,

als er ergens info wordt vermeld moet het wel juiste zijn. Heb nergens een naam van iemand genoemd maar wel gemerkt dat verschillende begrippen door elkaar worden gehaald. Wat jij of ik wel of niet belangrijk vinden lijkt mij niets ter zake doende (maar ik zal geen enkele info hier meer vermelden voortaan, oke?).

Rob

• han

Klopt als een bus Rob.

vaak word Douane en Marechaussee door elkaar gehaald.

Marechaussee gaat over de immigratie en Douane over de inbreng van goederen.

Je kan trouwens anytime,anywhere worden gecontroleerd door de douane,ook op straat of b.v. met een auto met buitenlands kenteken.

Uitgaande goederen hebben ze volgens mij geen interesse in…das eigenlijk best vreemd…money counts?

• pietpattaya

Bedoel meer de situatie momenteel aangaande,en de hond of de kat ;)

Trouwens overleg met de koning, de geelen en de premier op het matje geroepen.

Hopelijk deze ellende snel voorbij want de toeristen blijvenweg,ik heb al paar mails van vrienden die niet meer komen :(

• huibthai

weg rookworst!!!!

• Rob1706

Piet,

ik maak me ook meer druk over huidige politieke situatie dan hoe het gaat op Schiphol. Las echter recentelijk weer wat onjuiste info. Daar reageerde ik op, heb ook andere onderwerpen voorbij zien komen die niet over hachelijke situatie hier in Thailand gaan. Overigens woon ik hier vlakbij een legerbasis en daar zijn ze laatste paar dagen wel erg veel aan het oefenen in schieten. Oefening baart kunst zal ik dan maar zeggen maar hoop serieus dat het niet in praktijk wordt gebracht.

Gr.,

Rob

• Eric

Alsof die rookworst dan het belangrijkste is.

Eric

• Willem

Nee hoor de kaasschaaf, haring en kroket zijn belangrijker:

www.wereldomroep.nl/wereldkrant

(even een geintje tussendoor moet toch kunnen)

:+:+:+

• Eric

Kroket wordt in Pattaya zelf geproduceerd en kan uit ervaring vertellen dat die erg lekker zijn. Evenals bitterballen.

Eric