Man van 35 miljard $

• Soldier

Wanneer komt the King uit zijn ivoren torentje en roept een halt aan deze protesten.

5 december misschien?

• huibthai

Nogmaals a.s, generaal, de koning heeft net zoveel macht als b.v onze Trix , hij kan alleen in zijn toespraak wat toespelingen maken en de president daarbij aankijken, ook de machtige monnikken mogen geen politiek bedrijven,

• lotus

idd werd net op de televisie nog aangehaald, dat hij er alleen is voor de ceremonie!

hij was aanwezig bij een mil.parade en sprak met geen woord over hetgeen er nu gebeurd in Thailand. zal nu nog wel grimmiger worden als je de laatste berichten hoort! Ben alleen bang dat het de Thai zelf gaat treffen als het zo nog langer duurt.

• Charlie

Helemaal waar Lotus maar we weten ook allemaal dat als de koning bij wijze van spreken zijn volk vraagt om op hun oren te gaan dansen, het Thaise volk nederig zonder morren zijn verzoek zal opvolgen.:)

• Soldier

Wie heeft de moorden en anarchie in 1992 gestopt?

Toch deze Koning meen ik mij te herinneren.

Geschiedenis van Thailand.

• han

Lekker Charlie ,noem mij dan eens één koning/koningin die zich wel uitspreekt over de politiek?

Bij wijze van spreken is ook gel.l,de koning vraagt nooit iets aan het volk.

Wat zou dit land zijn zonder een koning?…dat moet je je afvragen.

• Soldier

Han, voor wat betreft jou laatste vraag.

Gelukkig?

• Charlie

Ja han, dat de koning zich niet politiek zal uitspreken dat weet ik ook wel. Ik wil alleen maar zeggen dat in algemene zin de Thai zeer maar dan ook zeer koningsgezind zijn, zozeer dat de Thai er heel veel wil voor doen of juist voor laten. Die goede man wordt heel devoot, geadoreerd en als een god vereerd, dat zal toch niemand ontkennen.

En ja, bij wijze van spreken dus zal het volk alles doen wat de koning ook maar wil of zegt.

• Charlie

Laten we hopen dat als de koning gaat hemelen het land niet nog verder zal wegzakken in de huidige politieke en economische malaise.

• Soldier

Ben benieuwd wat de jarige zal zeggen in zijn speech 5 december.

Vond het trouwens wel opvallend dat de gelen heel veel mochten van de militairen en politie (volgens bronnen behoren erg veel hoge militairen en gepensioneerde hoge heren en elite tot de gele partij en er wordt zelfs gezegd dat de koning in een geel pyama slaapt).

En laten wij volgende week afwachten wat het parlement zal doen als men een nieuwe prime minister kiest.