boeken of niet boeken ??????

• jan

hallo Thailand kenners

wij willen eigenlijk in mei 2009 naar Thailand

we wilden deze maand gaan boeken , maar vraag me nu eigenlijk af of het wel verstandig is om dat te doen , ik twijfel op dit moment heel erg

punt 1 : is het dan wel weer veilig in Thailand tegen die tijd ?

punt 2 : zal door alle trammelant nu in Thailand , en daar bij de lage olie prijs en de krediet crisis op dit moment de ticket prijzen fors omlaag gaan later ?

punt 3 : lees je hier en daar dat er misschien wel een burger oorlog aan zit te komen

wat zijn de meningen en verwachtingen van de Hollanders die nu in pattaya wonen

graag serieuze reacties op deze serieuze vragen

• Willem

Jan God zal het weten en dat is een serieus antwoord want niemand kan jou op deze vragen antwoord geven, Thailand is op dit moment erg onstabiel en het zal straks weer een flink gevecht gaan worden om veel toeristen terug te winnen. De toeristenmarkt is nu al zo goed als kapot, “de” Thaien maken hun eigen land kapot en dat kan toch niet de bedoeling zijn, ik en wie ben ik zou nu nog niet gaan boeken en als je het toch gaat doen neem dan een ticket die je helemaal vrij laat om het een en ander te veranderen, kost natuurlijk wel ietsje meer. Je hebt trouwens een grote kans dat ze na afloop van de hommeles (of is het een kleine burgeroorlog want velen zijn bewapend en er ontploft wel eens iets en mensen worden in elkaar geslagen) met dumpprijzen komen om je te lokken.

*D*D*D

• han

ik zie de acties op de vliegvelden als buitensporig en er kunnen in mijn ogen een paar dingen gebeuren.

Of de politie grijpt in en er komt een bloedbad cq langere tijd van onstabiliteit of het leger grijpt in en schrijft nieuwe verkiezingen uit.

Daarnaast lees ik ook nog dat het voormalige TRT wel een zijn Thaksin vleugels kan verliezen en dan komen er zeker nieuwe verkiezingen.

Met geen mogelijk zie ik een voor toeristen onveilige tijd aankomen want de Thai zit nu eenmaal niet zo in elkaar.

Ook word er veel te veel nadruk op de GETROFFEN toeristenindustrie gelegd.

Bangkok is volgens mij het drukste vliegveld in Azie en er vliegen (volgens mij) veel meer Thai en andere aziaten dan toeristen.

Spoedig zal alles terug naar normaal zijn maar het effect van een luchtveld bezetten zal niet vergeten worden,zelden heeft een burgelijk verzet zo,n grote impact en bekendheid gehad als de laatste dagen,het feit dat de akties al maanden aan de gang zijn was daarvoor amper buiten Thailand bekend.

Wij zullen nog wel meer van dit soort akties horen en dat hoeft niet persé in Thailand te zijn

• Octopuss

Als je het mij vraagt dan zou ik gewoon boeken. Ik kom 2 keer per jaar in Thailand en ga over 6 weken weer heen. Ik sta te trappelen om weer heen te gaan en geloof niet dat het gevaarlijk zal worden voor de toerist.

Ik denk niet dat tickets veel goedkoper zullen worden. Gewoon boeken!!

• Peter H.

Hoe de situatie in mei in Thailand is weet ik niet en ik denk niemand. Ik kan ook niet het weer voor Holland in mei voorspellen. Je kunt nu boeken of afwachten op een speciale promotie van een reisbureau, bijv. Fox. Heb 4 jaar geleden een rondreis gemaakt met Fox door Thailand. 3 weken, inclusief 3 sterren hotels, inclusief eten,, Vliegen China Airlines. Dat alles voor 789 euro. Wij en nog een ander echtpaar waren de geluksvogels. De rest betaalde 1200 of 1400 euro voor dezelfde reis. Attent blijven op internet. Kost wat tijd, maar bespaart veel geld. Overigens hadden we na 1 week genoeg van al dat Thaise eten en snakten naar een Hollands kostje. En ja, dat vonden we in Chiang Mai, Nederlands restaurant naast de MacDonald. En lekker dat het was en nog heel goedkoop ook. Er was ook een Nederlands restaurant in Pattaya. Ook lekker. Maar ben de naam vergeten.

• loe(s)

Nee maar, wat hoor ik nou? Een Hollands restaurant in Pattaya? Dat is nog eens goed nieuws :)

• Johnny

ja dat is MY WAY van rinus.

Goed eten voor weinig

• Alice

Nu goed opletten loe(s), want waar er een is zijn er misschien wel meer. ;)

• Chang-noi

Sjongejonge die Peter toch. Hij heeft gewoon op zijn eerste vakantie al een hollands restaurant gevonden in zowel Pattaya als chiang mai. Als ik weet waar ze zitten ga ik ook zoeken.