Thailand, die van mij is anders! Deel 3

• Jielus

Hier is dan het derde deel van een serie korte verhalen over het bezoek van een Farang aan Thailand. Steef is ondertussen in de Isaan beland en heeft zijn eerste ervaringen met het echte Thailand.

http://jielus.blogspot.com/2008/11/thailand-die-van-mij-is-anders-deel-3.html

Ik wil jullie bedanken voor de positieve bijval die ik heb ontvangen.

Het verhaal is fictie en een mengsel van wat ik zelf heb gezien en gehoord tijdens mijn verblijven in Thailand. Elke overeenkomst van personen en plaatsen is geheel toevallig.

Veel plezier bij het lezen van het derde deel!

Jielus

• Willem

Schitterend verhaal Jielus we beginnen zo langszamerhand de rol van die older brother te begrijpen dus wacht niet te lang met deel 4. Ja de tamtam in zo'n dorp werkt heel snel daar kan geen telefoon tegenop, ik heb bijna hetzelfde meegemaakt in Roy-et maar dan gelukkig minder zakelijk en zonder een older brother of boze leverancier.

:+:+:+

• dreumer

Geweldig, maar ik hoop dit zelf nooit mee te maken

• Fransmaster

Hij's fijn, we hebben weer genoten.

Zo'n dorpsfeest is altijd lachen, ik kijk uit naar deel 4.

Gegroet, de pompbediende

• huibthai

Via welke luchthaven ontsnapt hij, uit Thailand , Jielus? gelukkig dat die 500 baht luchthaven belasting al betaald is!!!!

• pisauw

Jielus geweldig ik kan bijna niet wachten op deel 4.

Ik kan me wel indenken wat er gaat gebeuren maar zoals jij het schrijft is het prachtig dit verhaal.

Gr. Riet

• Ruud steunzool

Weet je,

Ik voel al weer waar het verhaal heen gaat.

Haar broer is niet haar broer maar haar man.

Dit hele verhaal is dus berust op dat de dame in kwestie een oplichtster is zonder mededogen.

Dit soort verhalen doen hier al jaren de ronde en gaan vaak een eigen leven leiden.

De basis van het verhaal is geld (hij moet alles betalen)

Dan uiteindelijk belazert ze hem ook nog met haar zogenaamde broer.

Wat hij dan verwacht , (dat hij oud dik,kaal en kweilend ) een jong meisje echt verlieft op hem zou worden.

Nooit zie ik eens een verhaal over relatie's in de middenklasse of upper ten (Tussen blanke en thaien)

Weet je waarom?

Als een dame geld heeft en niet afhankelijk is zij gewoon een knappe slanke man van haar eigen leeftijd wil!

Ruud steunzool

• Jielus

Maar deze verhalen zijn er ook!

Je kan ze kopen in de betere supermarkt onder het merk “Boeketreeks”!

Maar verder, hoe gaat het eigenlijk met je Ruud?

Neem even contact op privé zodat we een afspraak kunnen maken om een biertje te drinken.

• Ruud steunzool

doe ik

• huibthai

Ik denk dat we een prijsvraag uit moeten gaan schrijven , in de beginjaren van de TV had de KRO een serie van Francis Durbridge ,deze hete ,,de Sjaal ,, iedere week spanning, iedere keer een andere verdachte , Kranten gingen op het laatst een prijsvraag uitschrijven, ,,wie is de dader??? Nu in dit geval, hoe loopt het af??? suggesties 1 hij loopt daar een moeras in met krokodillen en slangen 2 hij vermoord haar broer 3 hij vergiftigd de gehele fam. met een onkruidmiddel 4 hij meldt zich bij de ambassade , helemaal berooid. 5 Hij komt terug naar Pattaya en begaat dezelfde fout op- nieuw 6 Hij probeert van een hoog gebouw te springen en Jielus redt hem 7 hij wordt homo ,maar denkt niet na, dat deze ook familie hebben 8 hij komt naar de markt en bekend KhunJan o.a had ik jou verhaal maar gelezen!!!. 9 hij gaat minder drinken, geeft Singha de schuld en gaat over op Tiger 10 keert terug naar Nederland en geeft zich op voor nieuwe afleveringen van ,,Boer zoekt vrouw,, succes!!!!