Volgens de daily nieuws wil de Thais department of civil aviation licentie aan- vragen om gebruik te mogen maken van U- Tapao airport voor internationale vluchten.Laten wij hopen dat het gaat lukken, Scheelt dan weer een lange taxi rit.
Die rit is bijna hetzelfde,misschien een half uur verschil MAAR..wie krijg je zo gek om op U-Tapao te vliegen,nogmaals er gaan percentagegewijs weinig van ons in zo,n vliegtuig.
Denk ook niet dat het gaat gebeuren,het is een militair vliegveld met enkele normale vluchten,er schijnen nog steeds veel geheime operaties op en af U Tapao te vliegen en dat zal nooit veranderen.
Je kunt natuurlijk wel proberen naar andere vliegvelden te vliegen maar als men daar geen trappen heeft die tot de deuren van een B747 kunnen komen wordt het lastig. Je hebt belley loaders nodig om de containers met koffers naar beneden te krijgen, of je moet de koffers in de belley’s uit de containers halen en met een lopende band naar beneden brengen.
U-Tapao heeft die trappen waarschijnlijk niet. Ik weet niet met wat voor vliegtuigen Aeroflot of Russische charters vliegen op U-Tapao en of die trappen net zo hoog zijn als voor een B747.
Fijn he dat die russen wel gewoon op vakantie kunnen.
Wie kan mij trouwens vertellen hoe je het best van Chiangmail naar Udon Thani komt. De kans is aanwezig dat men vluchten via Chiangmai gaat doen. Hierover werd ik vanmorgen gebeld door mijn reisbureau.
Of je nu maandag, dinsdag of woensdag wil vliegen met China airlines, er zijn op al die “vluchten” nog plaats, wat aangeeft dat er veel mensen inderdaad geannuleerd hebben.
Het grote problem is al die mensen uit BKK weg te krijgen en in dit geval naar AMS.
China airlines gaat hoogst waarschijnlijk geen extra vliegtuigen inzetten en iedereen zal dus op zijn beurt moeten wachten. Dus de mensen die als eerste vast kwamen te zitten afgelopen dinsdag gaan op de eerste vlucht terug enz.
Terwijl ik dit schrijf wordt ik gebeld door 333 travel. Ik zit op een vlucht van zondag met China airlines naar Chiangmai. De machine vliegt Taipei – Amsterdam rechtstreeks en gaat via Chiangmai terug naar Taipei. Nu maar hopen dat het echt doorgaat en de demonstranten niet het vliegveld van Chiangmai gaan bezetten.
Tsja,Loe
Het is ook al te lang geleden dat ik Pattaya-Samui deed,even lang als wij elkaar niet meer gezien hebben.
Voor charters is U Tapao een goede oplossing,voor lijnvluchten zal dat zonder de structuur van een internationaal vliegveld met alle faciliteiten en verbindingen niet zijn.
Nog steeds geen charter vanaf Nederland,wat hebben wij,en dan bedoel ik zeker de pattayagangers, toch een inbreng in de Thaise economie hé ??
Het scheelt minder dan 3 kwartier Soldier (afhankelijk van het verkeer natuurlijk)
Mar reken je niet rijk
De taxihandel op U Tapao is verpacht aan een opliuchtersclub.
Taxi naar Pattaya: 1200 baht
Plekje in een minibus 300 baht p.p.
Ik ben er het laatste half jaar 2x geweest en beide keren was het anders.
De aankomsthal is verbouwd. De busjes van Bangkok Airways waren de 1e keer helemaal verdwenen. De 2e keer stonden ze wel op deparkeerplaats, maar mochten geen mensen ‘'ronselen’' in de hal.
Op Koh Samui een zelfde soort verhaal. Verpacht aan een oplichter.
Gewone taxi's mogen alleen mensen brengen naar het vliegveld, maar er nietkomen om mensen op te pikken.
Maffia vraagt 700 baht naar Chaweng , een ritje van 10 minuten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?