Alle vluchten geannuleerd

• monika

We kunnen niet na huis alle vluchten geannuleerd, ook de vluchten vannacht van Eva en china airlines, hebben nog maar een nacht bij geboekt,

wie heeft meer informatie ????

Groet Harrie

• Ger

Het ziet er niet goed uit. Ik zou vandaag met China Airlines vertrekken maar die machine komt niet eens naar AMS. Ik snap werkelijk niet dat er niet militair wordt opgetreden.

Alle vluchten zijn geannuleerd en de kans om morgen overgeboekt te worden is klein tot uitgesloten. Alle vluchten zaten al vol die kant op. Ik heb niet de indruk dat China Airlines extra machines gaat inzetten.

Als dit nog een dag langer duurt zal er en enorme puinhoop ontstaan, voor zover dit nog niet het geval is.

Om al die passagiers weer thuis te krijgen moeten ze wel extra machines gaan inzetten. Ik heb mijzelf voorgenomen om tot vrijdag te proberen om weg te komen.

Ik weet alleen niet of mijn ticket geldig blijft.

• nakluaboy

Lekker daar blijven hier is het toch koud 55555555555

• Jielus

Annulering CI 066 van 26 nov Amsterdam - Bangkok ivm situatie in Thailand

Geachte passagier,

Door de huidige omstandigheden in Thailand en de (tijdelijke) sluiting van de toegangswegen van en naar de luchthavens Don Muang en Suvarnabhumi is onze vlucht, CI066 op woensdag 26 november naar Bangkok geannuleerd.

Passagiers met een andere bestemming dan Thailand raden wij aan om wel naar de luchthaven Schiphol te gaan, alwaar CI zal trachten hen te rerouten via een andere luchthaven/maatschappij. Het betreft dan passagiers naar Taipei, Hong Kong, etc.

De vlucht CI 66 van vandaag heeft geen toestemming gekregen om door te vliegen naar Bangkok en zal terugkeren naar Schiphol. Verwachte tijd is 20.20 uur lokale tijd, tevens terug te vinden op Teletekst.

Wij raden u aan om het nieuws in de gaten te houden, eventueel contact op te nemen met uw reisbureau of China Airlines (Amsterdam 020-6461001: 09.00 uur - 17.00 uur), Schiphol (020-6015427: 08.30 uur - 16.00 uur) en Bangkok (02-2509880/9). Evenals de inkomende vlucht CI 065 zal deze morgen niet binnenkomen. Gezien de totaal onduidlijke situatie in Thailand trachten wij u zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

China Airlines

Sales Dept. / ams25nov08

• sjakiewattenon

Nou Ger, heel vervelend voor jouw, ik voel best wel met je mee, klo te. Maar om niet te snappen dat er niet militair wordt ingegrepen ? Daar lost je niets mee op, wordt alleen maar erger. De oorzaak moet je oplossen. Weg met de coruptie. Het gaat even om Thailand zelf. ;-)

• han

KLM

De KLM-vlucht van dinsdagavond heeft de Thaise hoofdstad niet bereikt. Het toestel moest wegens de onrust uitwijken naar Kuala Lumpur in Maleisië. De 256 passagiers aan boord zijn daar in hotels ondergebracht. Dat heeft een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij woensdag gezegd.

De zegsvrouw zei dat de Thaise autoriteiten de luchthaven van Bangkok in ieder geval tot 12.00 uur Nederlandse tijd hebben gesloten. Onduidelijk is nog of de vlucht van woensdagavond naar Bangkok doorgaat.

Dinsdagavond kon nog wel een KLM-toestel vertrekken uit Bangkok. Dat vliegtuig is woensdagmorgen geland op Schiphol. KLM voert dagelijks in beide richtingen één vlucht uit. Schiphol heeft woensdag twee vluchten naar Bangkok geschrapt.

De Taiwanese maatschappijen China Airlines en EVA Air zouden de vluchten die geschrapt zijn, uitvoeren. De vluchten van China Airlines en EVA Air uit de Thaise hoofdstad naar Amsterdam zijn geannuleerd.

Nederlanders

Veertig tot vijftig Nederlanders zijn opgevangen door de Nederlandse ambassade. Ze werden dinsdagavond door hun luchtvaartmaatschappij met bussen naar de ambassade gebracht. Dat heeft de woordvoerder van de Nederlandse ambassade in Thailand gezegd.

De gestrande Nederlanders zijn ondergebracht in hotels in Bangkok. De meesten waren afkomstig van het zuidelijk gelegen vakantie-eiland Samui en zouden terugvliegen naar Nederland met China Airlines en de Taiwanese maatschappij EVA Air.

“Op de eilanden in het zuiden verblijven mogelijk nog meer Nederlandse toeristen, die woensdagavond zouden terugvliegen. Die zullen waarschijnlijk ook in Bangkok moeten overnachten,” aldus de woordvoerder.

• Soldier

Het koningshuis beslist alles in thailand.

Pas nu heeft het koningshuis toestemming gegeven aan de militairen om HUN stem te doen gelden.

Hoogste militaire baas heeft net gesproken en conform de wens van het Koningshuis (maar dat zegt hij er niet bij) moeten er nieuwe verkiezingen komen en worden de demonstranten naar huis gestuurd.

Helaas moesten er eerst doden vallen.

NIETS gebeurd in Thailand zonder toestemming van het Koningshuis mensen.

• han

als Soldier kost je dit de krijgsraad,deze tekst lijkt op hoogverraad :D

• Ger

Vreemd dat ik zo weinig lees over wat er op dit moment aan de hand is in Thailand.

Vandaag zou ik dus met China airlines naar BKK vliegen en vanmorgen al heb ik met 333 travel gesproken om te zien of er andere mogelijkheden waren.

Nu is het zo dat morgen alle vluchten al zijn gecancelled en EVA air ook al die van vrijdag heeft gecancelled.

Ik heb nu een vlucht op zaterdag maar persoonlijk denk ik dat ik dan niet ga vliegen.

Ook al zou het probleem betreffende politiek morgen zijn opgelost, dan nog zal het een groot na effect hebben op de vlucht schema’s.

Dit is een ongekend probleem wat eerder niet is voorgekomen waar ook ter wereld. Volgens mij hebben de Thai hier wel geschiedenis geschreven, iets waar ik zelf niet zo blij me ben natuurlijk…….maar goed.

Hoe moeten straks al die duizenden mensen weer naar huis? Gaan de luchtvaart bedrijven extra vliegtuigen inzetten?

De een zijn dood is zijn ander zijn brood en met die achterliggende gedachten kom ik bij de hotels terecht.

Een week geleden nog werd bekend gemaakt dat de bezettingsgraad van de hotels dit seizoen met 50% was gedaald. In Bangkok heeft men de komende dagen of misschien wel weken, geen klagen.

Ik ga er even van uit dat ik van de week niet ga vliegen.

• Soldier

Hahah , nee hoor Han, ook in Thailand zweren de militairen TROUW aan het koningshuis.