Nadelen van een vaste thaise vrouw

• jan zeggelaar

Inderdaad, zo gaat het vaak.

Gelukkig heb ik mijn auto en huis in pattaya

op mijn naam staan.

Scooter en huis in isaan op haar naam, maar mijn

vrouw, mag toch ook wel iets erven, voor de meestal

goede verzorging van mij en onze zoon.

groeten, jan zeg.

• Soldier

Voor Jan Zeggelaar.Een info vraagje. Heb je een huis met eigen grond op jou naam staan of een condo in Pattaya.Ben n.l. zelf bezig maar krijg het niet voor elkaar een eigen huis met grond op mijn eigen naam te krijgen.

Ben benieuwd naar jou ervaring.

PS. auto op eigen naam was geen probleem.

• loe(s)

Je kunt voor 30 jaar leasen op je eigen naam (met een optie voor de 2e 30 jaar, die volgens het contract dan al betaald is of voor een vast laag afgesproken bedrag). Dit is volstrekt legaal en waarschijnlijk de beste optie.

Een ‘'company constructie’' kan ook, maar de meningen lopen uiteen over de rechtsgeldigheid (verboden als de company alleen gebruikt wordt voor landaankoop en verder geen economisch belang heeft voor Thailand).

Bovendien kunnen ze wet op dit gebied veranderen of de bestaande wet toepassen TIT :)

• jan zeggelaar

Huis met eigen grond kan op company, officieel laten

opmaken door lawyer (advocaat) en laten registreren

in Chonburi en jaarlijks belasstingaangifte doen.

Advies, laat je eerst gewoon gratis voorlichten door

een lawyer er zijn huizen op de oude en nieuwe

voorwaarden en neem dan ook een testament erbij,

groeten, jan zeg.

• Soldier

Volgens mijn infobron kon ik geen huis leasen op EIGEN naam.Wel op naam van een thai person en nooit langer dan 30 jaar.

PS. Als ik een stuk grond met daarop een huis CADEAU krijgt is het dan wel van mij, ik bedoel dus op MIJN naam.

• hansthailand

Ik kan hier wel een andwoord op geven, maar dat doe ik niet.

Als je exact de juiste info wil, dan kan ik je wel een telefoon nummer geven van mijn advocaat, uit Bangkok, (dus geen rommelaar uit Pattaya).

Het is niet de goedkoopste, maar als die iets opzet zit het wel potdicht, en ben je zeker van je zaak.

Geen gerommel met mensen van zijn kantoor dus, die later samen kunnen zweren, om jou een oor aan te naaien.

Nog een welgemeent advies, ga niet af op halfbakken info, die je op allelei forums vind, het grootste deel van de mensen die dit soort advies geven op forums, hebben wel de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt.

• loe(s)

Jouw informatiebron zit er naast Soldier.

Een leasecontract kan wel op eigen naam. (Eigen ervaring op Samui)

Of de optie voor de 2e 30jaar juridisch stand houdt tzt weet je nooit in Thailand.

Maar ik ben bang, dat ik dat toch niet haal :)

Het advies om een goede advocaat te nemen is naturlijk goed, maar wat hansthailand beschrijft is een company constructie, waar ik dus heel voorzichtig mee zou zijn.

Maar ik zal wel niet weten waar de klepel hangt :)

Voor meer info kijk op de site van:

mcevily & collins (advocates, solicitors & abitrators.

www.legalthai.com

email: info@legalthai.com

• loe(s)

Nee, dat soort cadeautjes gaan niet door.

De enige manier op land op eigen naam (freehold) te krijgen (dus geen leasehold of company eigendom) en dan nog maximaal 1 rai (1600 m2) is, als je minimaal 40 miljoen baht in Thailand investeert.

Dan mag je 1 rai voor eigen bewoning op naam hebben.

• Soldier

Voor allen. Bedankt voor de info. Ik zal verder gaan met door jullie gegeven adressen en kijken wat het beste is.

PS. Khun Loe,die 40 miljoen investment gaat niet lukken.

• loe(s)

Daar was ik al bang voor :)