Joran van der Sloot heeft zich in Thailand toegelegd op de handel in jonge vrouwen. Dat blijkt uit een nieuwe undercoveroperatie van Peter R. de Vries, zo meldt De Telegraaf vrijdag.
Van der Sloot, die werd verdacht van betrokkenheid bij de verdwijning van Natalee Holloway op Aruba, biedt volgens De Vries nu Thaise vrouwen te koop aan voor de Nederlandse prostitutiemarkt.
De Nederlandse misdaadjournalist komt aan zijn informatie via een infiltrant, die zich tegenover Van der Sloot voordeed als een Nederlandse ondernemer in de seksindustrie die geïnteresseerd was in zijn handel.
Weinig respect
De Vries liet de gesprekken via een geheime camera opnemen. In de ochtendkrant zegt hij: “De beelden geven aan hoe weinig respect deze 21-jarige toont voor het leven van anderen. Dat je na de verdwijning van Natalee in de vrouwenhandel gaat, tekent hem.”
“Het voorbereiden van mensensmokkel is strafbaar”, vervolgt hij. “Dit kan hem in Thailand in grote problemen brengen.”
Webcam
In een reactie tegenover BNR Nieuwsradio zegt De Vries dat hij zeker weet dat het om Van der Sloot gaat. “We hebben met hem gecommuniceerd via een chatprogramma. Hij had zijn webcam aanstaan, dus wisten wij het zeker.”
Volgens De Vries woont de 21-jarige Joran in Thailand in een kapitale villa die hij heeft bekostigd met het geld dat hij verdient aan de prostituees.
Volgens De Vries is Joran ‘het zat dat ik achter hem aan zit’. Van der Sloot zou vanuit Thailand iemand naar Nederland willen sturen om De Vries aan te pakken.
De verslaggever wijdt zondagavond een tv-programma aan de nieuwe ontwikkelingen omtrent Van der Sloot.
Als ik hem tegen kom in pattaya is hij voor mij wat een idiooot