credit card fraude

• Willem

Eubel weet je wat ik ik zo raar vind is dat je bij aankopen in Belgie kunt pinnen zonder pincode, ik heb het 2 keer meegemaakt, 1 keer in een hotel en 1 keer in een winkel, ik gaf het pasje af en hoefde geen pincode in te toetsen en de bedragen werden keurig van mijn rekening ingehouden. Ik heb later de Postbank nog gevraagd hoe of dat mogelijk is en ze zeiden dat dat in sommige landen normaal is, ja ik had wel keurig mijn kassabons bewaard.

:D:D:D

• Charlie

Zorg in ieder geval dat als je iets betaalt met je creditcard via het www altijd het schermtoetsenbord ( Kies Start >> Configuratiescherm >> Toegankelijkheid >> Toegankelijkheidscentrum. Klik op Schermtoetsenbord starten.) gebruikt met de muis met name op een openbare computer in bijv. een internetshop maar o.a ook op je laptop die je gebruikt in je hotelkamer met een openbaar netwerk zodat criminelen je toetsaanslagen niet kunnen traceren en zodoende over je creditcardgegevens kunnen beschikken. Zelfs thuis doe ik het op deze wijze.

• Eubel

Leg eens uit hoe dat precies ging Willem,je koopt iets in een winkel,en vraagt er nog een bedrag in cash bovenop,ja dat gaat maar je moet pinnen,en dit lukt enkel maar met een bankpasje niet met een credit card,of mis ik iets???

In een hotel kun je bepaalde kosten op je hotelrekening laten boeken,en die dan achteraf met je credit kaart betalen (vb taxikosten) maar dan heeft het hotel eerst een garantie op jou credit kaart genomen bij de check-in (bepaald bedrag bevroren)

heb nog nooit gehoord of gezien dat er cash geld uitgekeerd werd(maar ik hou het wel voor mogelijk)

Eubel

• Eubel

Dit is wel héél duidelijk.

Eubel

• han

volgens mij kan je met alle kaarten winkelen en betalen zonder pincode.

wat wel belangrijk is ,is de security code die achterop de kaart staat.

Loe,pincodes worden niet opgeslagen en maar éénmaal geaktiveerd,niemand weet op die manier je pincode en als je hem kwijtraakt word er een nieuwe code uitgegeven.

• TonPattaya

Ze halen hem door zo'n kastje heen echt link willem ze kunnen je gewoon scammen heet dat geloof ik

Ton

• loe(s)

Nou han volgens mij kan alles gestolen worden…..:)

Ik weet niet hoe het bij de credit card gaat, maar ik ben verschillende keren mijn pinpas van de postbank kwijtgeraakt. Ik kreeg dan een nieuwe kaart en per post (apart) een nieuwe pincode. Die was steeds hetzelfde als ik al had, tot mijn verbazing.

Bij mijn bankrekening in Thailand kon ik zelf mijn pincode kiezen.

Die moest je op een papiertje schrijven en aan de lokettiste geven.

Toen ik zei, dat ik dat vreemd vond, vroeg ze of ik haar niet vertrouwde :)

Ze zei, dat ik hem in de ATM machine kon veranderen, als ik haar niet vertrouwde.

Dat heb ik danook onmiddellijk gedaan.

Sindsdien altijd probleemloos gepind bij de Bangkok Bank.

• Willem

Klopt Ton maar ik had wel keurig mijn bonnetjes bewaard en alles is goed gegaan en Eubel het ging om een gewone betaling per gewoon Postbankpasje (inmiddels ING geworden, de 2de bank ter wereld maar dit terzijde).

*D*D*D

• Willem

1 betaling was trouwens in het populaire Tourist Hotel t.o. het CS in Antwerpen, een zeer betrouwbaar adres.

*D*D*D

• holiday

Ik kon tot voorheen altijd zeggen dat dit mij nooit overkomen was, maar helaas, nu is het ook bij ons gebeurd.

Maar liefs €6200 en een beetje.

Niet in Thailand, maar in Qatar.

Notabene terwijl we daar niet eens meer woonden.

Maar krijg het wel terug hoor, want ik heb manlief zijn paspoort gekopieerd en dat naar de Visa gestuurd.

Hier kunnen wij mee aantonen dat we niet in Qatar waren op de dag van de afschrijving.

Toch wel makkelijk die stempels in je paspoort. Toch?

groetjes vanuit een koud NL.