Bericht uit Pattaya 7

  • Khunjan

    Hallo beste vrienden, afgelopen donderdag was ik uitgenodigd om met Joost de Herbergier mee te karren naar zijn stekkie in het hartje van de Isaan, Buriram.

    's Morgens vertrokken uit Pattaya met Henk, Joost en echtgenote Yun, mijn Ni en ik voor de lange rit naar Buriram. Ter hoogte van Sa Keaow nog even de familie van Ni kort bezocht en weer verder gekacheld. Het bleek weer controledag van de politie te zijn gezien de talloze “roadblocks”, maar dank zij de Governement sticker op de voorruit van Yun's auto wisten de heren in hun getailleerde overhemden niet hoe snel ze in de houding moesten springen, salueren en buigen, (Yun werkt tenslotte voor de hoogste rechter van het hof van Briram). Dat dit indruk blijkt te maken moge wel duidelijk zijn :D

    Aangekomen in Buriram bleken Yun & Joost een fantastisch nieuw huis te hebben op een resort slechts op loopafstand van het centrum van Buriram.

    's Avonds kwam Yun's broer ook nog op visite in zijn patrolcar en wat bleek? Hij is daar de allerhoogste politieman uit de wijde omtrek, dus ook zijn auto in de carport geparkeerd wat nog veel beter is dan een stel Rothweilers, (toen we uit eten gingen werd er dan ook niets afgesloten). Khun Bec de politieman ging zich gelukkig snel verkleden want ik kreeg bijna een paar lasogen van alle strepen en sterren op zijn uniform :D

    Bec bleek in zijn gewone kloffie een hele aardige kerel die zelfs behoorlijk wat van de Engelse taal machtig was zodat we goed konden babbelen tijdens een biertje, wat zeg ik? Het werden er wel een paar meer tijdens de BBQ, (ook in de Isaan een groot succes), aan onze tafels kon je duidelijk merken dat we in hoog gezelschap waren gezien de omringende blikken en blijken van eerbetoon.

    Joost en ik zaten te genieten. Omdat Bec ook bij ons bleef slapen bleven de deuren weer gewoon open want niemand zou het in zijn hoofd halen om even te komen inbreken bij het zien van de bekende auto's in de carport.

    's Morgens de volgende dag hartelijk afscheid genomen van Bec, (voordat eerst nog de nodige foto's waren gemaakt). Toen op naar Surin waar wel een hele markante Nederlander woont, Fred. Deze oud-zeeman uit Rotterdam heeft zich helemaal aangepast aan de Isaan, woont midden tussen de rijstvelden met zijn buffels, koeien, kippen, hondjes en zijn Thaise vrouw. Van kop tot teen getatoeerd met Boedhistische afbeeldingen stapt hij daar over de drassige velden.

    Natuurlijk kwam hij gelijk met een paar ijskoude grote flessen bier op de proppen en de meest schitterende verhalen gingen over de tafel, zoals hoe zijn vrouw de buffelkar bestuurde met een simpel uh en euh waarop de 2 ingspannen buffels links of rechts afsloegen. Fred heeft van alles geprobeerd, maar op zijn uh en euh bleven ze gewoon rechtdoor lopen zodat het hele zooitje muurvast in de bagger zat :D

    Tijdens de ritten door de Isaan tussen de eindeloze rijstvelden overviel mij een serene rust, heel wat anders dan het door velen verguisde Pattaya, een schone lucht en alom rustig, zelfs het verkeer in Buriram was de kalmte zelf. Ook moest ik natuurlijk mee om de plaatselijke horeca te ontdekken, en ontdekte ik ook het geheim van de Isaan: De mooiste en liefste meisjes zitten niet in Pattaya maar zijn gewoon in grote getalen aanwezig waar je ook komt :D

    Zo hebben we de volgende zaken geinspekteerd: Bamboo Bar, @Ten, Speed1, Puthawan en nog wat zaken waarvan mij de naam ontschoten is, maar overal gezellig en lieve Isaan meisjes!

    Een goede raad voor ‘zoekenden’ onder ons, ga direct naar de Isaan en sla je slag :D

    Zaterdag een bezoek gebracht aan de Chalermkarnechan University waar een sportdag werd gehouden met o.a. Yun's zoon die daar studeert, het hoofdgebouw van deze universiteit ziet er uit als een paleis, helemaal versierd met gouden beelden en ornamenten. Op het sportveld waren de cheerleaders al aanwezig om hun teamgenoten aan te moedigen, alleen waren deze cheerleaders in de meeste gevallen gekleed in schitterende Thaise klederdrachten, kortom een lust om naar te kijken en vooral de vriendelijkheid die ze uitstraalden was geweldig.

    's Avonds was het tijd voor Joost en mij om gezellig uit te gaan waarbij de dames thuis bleven, wel kregen we 2 beren van zoons mee, 1 om de auto te besturen en nr. 2 om de boel in de gaten te houden :D Nee, gekheid natuurlijk, de beide jongens gingen gewoon gezellig mee en terwijl Joost en ik de zoveelste grote fles Tigerbeer soldaat maakten hielden zij zich rustig bij een cola'tje en genoten evenzeer als wij van de goede bands die er optraden.

    Zondag stond Korat op het programma, dus weer kilometers vreten om daar eens rond te neuzen. Korat heeft echter een verschrikkelijk grote shopping mall waar de dames zich uren konden verpozen (wat voor Piesauw) :D

    Nadat wij, Joost en ik de schitterden waterpartijen compleet met waterval, aaibare pijlstaartroggen van een metertje vierkant en vissen van 2 a 3 meter hadden bewonderd besloten we de dames hun gang te laten gaan en doken wij de kelder in, (niet voor de koopjes) maar Joost had wel eens gehoord dat daar een kroeg zat, alleen hij wist niet waar :D

    Nou, die hadden we snel gevonden omdat ik bij het afdalen van de roltrap al de grote schermen van Singha zag staan.

    Zelfs een buitenbar, (roken), levende muziek en leuke meisjes in de bediening. Na onze 1e grote fles te hebben genuttigd en aan nummertje 2 waren begonnen moesten we tegen 2 uur in de middag onze glazen bierpullen inleveren en werd het bier in grote koffiemokken geschonken en de aangebroken flessen uit het zicht geplaatst. Na daar enige tijd te hebben doorgebracht werd het voor ons tijd de dames weer op te gaan zoeken in de immens grote shoppingmall maar de mobieltjes doen tegenwoordig wonderen :D

    Inmiddels waren de dames hongerig geworden en omdat we gezien hadden dat je er ook kon eten, (het kroegje), hebben we er maar weer plaats genomen en klokslag 5 verdwenen alle koffiemokken weer om plaats te maken voor de glazen Heineken pullen. :D

    Maandag brak voor mij en het vrouwtje weer het vertrek aan hoewel ik er best zou kunnen aarden in de Isaan, zeker waar Joost woont.

    's Morgen om 08:45 de trein genomen uit Buriram, (zou een hele snelle zijn met maar 3 stops volgens het bord in de stationshal van Buriram) nu kan ik mij vergissen maar ik weet zeker dat we zo'n keer of 13 zijn gestopt op het traject Buriram - Don Muang, in ieder geval stonden we in Ayutthaya ook stil. Na precies 6 uur stonden we op het station bij het oude vliegveld Don Muang, daar een taxi genomen naar Pattaya die er ook nog eens 3 uur over deed dus een ritje van 9 uur om weer terug te komen in Pattaya, hou je wel een aardige houten kont van over :D

    Ok, mensen tot zover weer mijn verhaal en tot de volgende keer, de baht tegenover de euro staat slechts 46.07 dus wordt er weer even niet gewisseld :D

    Groeten Jan.

  • Jan/Travelprins

    Mooi verhaal weer Jan, nog 45 daagjes slapen dan ga ik ook weer naar het beloofde land.

    Van je verhalen krijg ik heimwee.

  • CharlieA

    Mooie reiservaring en prettig te lezen, vooral over Buriram is leuk het een en ander te horen, mijn huidige vriendin komt daar vandaan en in februari ga ik daar ook eens kijken. Mijn vorige vriendin/vrouw kwam uit Khorat, die stad vond ik persoonlijk niet erg gezellig, ik ben meer een fan van Chiang Mai en sinds juli dit jaar van Pattaya.

    CharlieA (niet Charlie)

  • TonPattaya

    Mooi verhaal Jan ik ga er zelf ook weer even kijken in Jan.

    Ton

  • pietpattaya

    Leuk verhaal Jan enne die meisjes sprken die ook Engels ;)

  • Frans-Sigaar

    Leuk geschreven en leuke dingen meegemaakt en zo zie je maar weer het is niet alleen Pattaya ga eens echt de isan in en geniet wat Thailand meer te bieden heeft! ook op vrouwelijk schoon daar ik begrepen heb!!!!!!!

    De Sigaar

    Bi Happy

  • Winothai

    Prachtig verwoord Jan.

    En zoals je ziet, de Isaan heeft ook wel iets te bieden.

    Dadelijk weer 'n drankje en praatje aan de markt.

    Zo kom je de dagen, die zo snel gaan daar, wel door in Thailand.

    Groetjes,

    William.

  • Frans-Sigaar

    Goede vraag Piet!! maar denk het niet!

    De Sigaar

  • Alice

    hallo Jan, hier in Buriram is alles goed.

    Ik ben vandaag met Henk en Leen (een echte oude Hagenees, hij woonde vorig jaar nog in een condo op jomtien) die hier nu woont, naar de grens van Cambodia geweest om hun visum te verlengen, was in 5 minuten gebeurt, daarna nog even naar Surin geweest om iets te eten bij Nobby's, jou ook al bekend.

    Ik heb nu weer gasten vanuit Waalwijk op bezoek, waarmee ik vanavond naar Phutawan ga, om een biertje te drinken, naar de goeie muziek te luisteren en om naar de mooie vrouwen te kijken.

    Een donderdag komt er weer een vriend van mij op bezoek die al jaren in Bangkok woont en daar voor de Thaise en Combodjaanse overheid werkt.

    Vrijdag willen Henk en ik en onze vriend uit Bangkok, een paar dagen naar de feesten in Sakong Nakhon gaan, de vrouwen gaan niet mee omdat die van mij het weekend examens heeft op de universiteit en mij daarbij niet nodig heeft en liever hebt dat ik op een paar dagen opkras, zodat ze kan doen waar ze zin in heeft.

    Dat is natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd en wij zullen daar eens lekker de bloemetjes buiten gaan zetten.

    Dinsdag komen we dan weer een paar dagen naar Pattaya, om mijn terugreis naar Nederland voor te bereiden, dus dan bel ik je nog wel hoe laat we er zijn, zodat we nog een biertje kunnen drinken.

    Ik mis wel je koffie, die s'morgens vroeg klaar stond, nu moet ik het weer zelf zetten.

    Groeten uit een warm en zonnig Buriram

  • lotus

    hoi Jan, lijkt me de perfecte manier om door de Isaan te reizen. Jammer dat we niet allemaal van die kennissen hebben. Zo zie en beleef je nog eens wat. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. groet lotus