Thaidijvie (out of sight NOT out of mind)

  • Hans Brouns

    Toen Lodewijk allang geen kans meer had zijn ziekte te weerstaan, nam hij mij apart. Ik wil gecremeerd worden sprak hij. Drie asbussen moeten er komen.

    Een voor mijn pleegzoon, en de andere twee moeten afgeschoten worden op de zee van Pattaya en een op de Filippijnen.

    Twee landen waar hij zeer hij goeie goeie herininneringen aan bewaarde.

    De asbus naar Thailand is nog onderweg. Maar in de Fillies is Louis 5 dagen geleden aangekomen..

    Eergisteren hebben wij een banka gecharterd en zijn rond 12 uur 's nachts vertrokken. De lichtjes van het dorpje werden kleiner en kleiner. Midden op zee zetten wij de motor af. Je kon alleen nog het klotsen van de golven tegen onze boot horen. Er heerste diepe stilte, de opvarenden spraken geen woord.

    Ik pakte een vuurpijl en deed daarin in wat as. En op 100 meter kwam Lodewijk tot ontploffing. Zoals hij het zelf wilde. Wij namen allen een handje as en strooiden dat uit over zee.

    Toen wij weer op het strand arriveerden had ik gezorgd voor ijskoude San Miguel.

    Het duurde niet lang of de stemming zat er goed in….anecdotes over Lodewijk

    en zijn avonturenen en escapades deden al spoedig opgang.

    Ik ging bij het schuurtje zitten met met mijn mijn flesje San Miquel en dacht het is goed zo.

    Pattaya is nu aan de beurt, dan heb ik het hoordstuk Wietsje of Lodewijk afgesloten.

    Maar…Old soldiers never die…

  • han

    Mooi Hans,ik kom Louis nog regelmatig tegen,hij woont min of meer in mijn kast.

    Zoals je weet heb ik een foto van hem verzorgd maar had die eerst afgedrukt om het resultaat te bekijken,die foto slingerde hier een beetje van printer naar scan .

    Al mijn computershit,uitgezonderd mijn beeldscherm,keybord en muis staat in een kast en op een gegeven moment heb ik Louis daar symbolisch bij gehangen.

    Louis ken ik namelijk van het prikbord,hij en zijn Nederthai kennissen Loe,Sjakie,Leo en Sietze waren allen grote gangmakers op het eens zo geweldige Thailand prikbord.

    Ik heb allen mogen ontmoeten,als laatste Sietze en dat was dan weer als afsluiting van het tijdperk Louis op de crematie,het cirkeltje was rond.

    Ook jou ken ik tot mijn grote genoegen via Louis,dat ondanks het feit dat we vele wederzijdse kontakten en situaties hebben meegemaakt.

    Elke keer als ik mijn computer aan of uit zet zie ik dus Louis alhoewel het soms niet meer opvalt,soms zeg ik hem gedag en vaak is het gewoon de gedachte van godgloeiendegodverdéé,Louis.

    IK vind het heel waardig zoals je zijn laatste wensen doet uitkomen,natuurlijk ben je zijn grote gabber maar na dat avondje Buffalo bar stond er toch nog wel iets van een rekening open.

    Dat cirkeltje is nu ook bijna rond,nogmaals bedankt voor je goede zorgen inzake Louis.

    Het gaat je goed daar,voor mij nog 2 maanden en dan zit ik weer bij de liefde van mijn leven op Cebu.

  • Soldier

    Zoals eerder vermeld ben ik nieuw op dit prikbord.

    Heb de overledene nooit gekend maar wel begrepen van de vele reacties dat het een geliefd mens was.

    Wat mijn aandacht ook trok was de laatste zin van Dhr. brouns n.l. Old soldiers never die……..

    Ik als gepensioeneerde marinier wil daarbij toevoegen Old soldiers never die they just fade away (Generaal MacArthur).

    Moge hij rust vinden bij zijn oude kameraden die hem zijn voorgegaan.

  • pisauw

    Hans prachtig zoals je Louis laatste wensen aan het vervullen bent. Heb ik veel respect voor.

    Ik heb Louis leren kennen via mijn broer en vond het een

    integer persoon met een eigen kijk en mening op alle dingen.

    Als hij je vriend was dan had je ook een vriend.

    Bij alle bekenden zal dit ook zo blijven (out of sight not out of mind).

    Groetjes Riet

  • Winothai

    Tof Hans,

    Meer hoef ik niet te zeggen.

    Zie je in Pattatya.

    Groetjes en tot ziens

    William.

  • sjakiewattenon

    Ja han,en naturlijk ook hans. Ik denk ook nog vaak aan louis, heb trouwens jouw foto's van het bord gepikt, jij samen met dijvie. Nou ja…dat is het dan. Mooi dat we hem hebben gekend, Alhoewel niet zo intens als jullie. sjakie.

  • LeoHavana

    Goed gedaan Hans, hij wordt hier ook nog regelmatig herdacht…

  • Yets online

    Ook ik kan dit explosieve gebaar van vriendschap wel waarderen. Wat een uitzicht heb je hier en al die kleuren……..

  • sjakiewattenon

    Ik had een reactie op Hans en han over Louis, maar werd niet gplaatst.

  • pattaya.startpagina.nl

    Beste Sjakie

    Er is van jou geen reactie op Hans en han binnen gekomen .

    Rene