Bericht uit pattaya 5

  • Khunjan

    Hallo beste vrienden en vriendinnen, het is nu vrijdag en alweer een stralende dag. De Baht staat 49.30 t.o.v. de Euro en hopelijk gaan we 50 ook nog eens binnenkort beleven.

    Gisteren met een klein select gezelschap zo'n 11 uur op zee rondgezwalkt, Jos, Huib, Tony, Norbert, Piet en ik zei de ….

    Na wat klein spul te hebben gevangen begon het er meer en meer op te lijken en vingen we naast 2 kleine haaien ook nog zo'n stuk of 15 andere grote vissen die er smakelijk uitzagen, Tony als ervaren vissersman stond als een gek te fileren zodat niet alleen hij en zijn vrouwtje 's avonds konden smullen maar ook vele van zijn buren.

    Op verzoek van Kees waar ik logeer ook maar 2 prachtexemplaren ingepakt en 's avonds kersvers afgeleverd. Vraag mij niet hoe al die vissen heten want zelf heb ik er nauwelijks verstand van, mijn kennis reikt niet verder dan een gebakken schol of kibbeling :D

    Na zo'n dag op de golven en in de frisse zeelucht rolde ik na het douchen bewusteloos om in bed dus heb ik vandaag nog wat goed te maken met het meisje :D Want vanmiddag is er weer een meeting op de markt en komt er bij thuiskomst ook weer weinig van na tig Tigertjes te hebben genuttigd.

    Hou jullie op de hoogte,

    groeten Jan.

  • Fransmaster

    Wat een leventje zeg, waarom ga je d'r niet wonen ?

    Gegroet, de pompbediende

  • pisauw

    Ja Frans heerlijk zo'n leven toch. Maar die man heeft ook een

    heel arbeidzaam leven gehad tot hij 65 was.

    Als hij daar gaat wonen heeft hij helemaal gelijk.

    Ik ben er nog over aan het denken.

    Gr. Riet

  • Arie 2

    Daar is hij druk mee bezig. Hij heb al verkering. Volgend jaar is hij ook weg hoor, let maar op. En gelijk heb ie.

  • huibthai

    ja Jan, leuke en succesvolle dag , de vissersboot was alleen uitgerust om te vissen, geen eettafel, geen short/time hutten en geen tom/jam ,frite rice en kibbeling tussen de middag, dus zelf belegd brood meenemen en ons geliefde Tigertje, " dozen moet toch genoeg zijn voor 6 personen . Tony een Hollandse Canadees en als beroep wilde zalmvisser , zou ons grote vissen laten vangen. er werden loten getrokken voor ,bij een beet van de,, Schippers hengels,, de volgorde van binnenhalen te bepalen. Jan, de beroepszeeman, maar nooit een hengel in hande gehad, had nr 6, dus als laatste. Bij de eerste eilandgroep ,links van Ko Lan, was de eerste stop, weinig succesvol met de werphengels en ,,klein goed,,die div. personen liever met een klosje vangen. Bij de tweede stop en een eiland groep verder, was het ook niet veel , wel 2 grote met van die platte bekken , maar vooer de rest wat kleingoed, de 3e verkassing was helemaal niets en de Tigers wisten we wel te vinden in de grote koelbox , maar bier drinken maakt lui en een vierde stop volgde. Ik en Norbert visten nog ff door, maar zelfs het aas ¨,stukjes inkvis´´wedt niet aangeraakt aan bakboord zijde. Maar aan stuurboord pakte Tony¨toch regelmatig zijn visje mee en op het achterdek werdt alarm, geslagen , een enorme beet, en ja hoor een haai 90 cm schatte ik, was de buit, ik bleef maar uit de buurt van dit monster in mijn ogen, maar de ervaren Tony, pakte hem bij de staart en sloeg hem div. malen met de kop op het dek, maar het kreng wilde niet dood en toen maar door de schipper in een ijs bak gegooid. Gelijk daarna werd het serieus, 4 en 5 ,dat was ik werden geallarmeerd om er een,,grote uit te halen en Tony kreeg aan de kleine haken ook enorme beten. ik verzaakte mijn taak en Jan moest mijn beurt waarnemen en ving de eerste vis in 65 jaar. Tony ving de 1 na de andere en riep ,,vissen jullie,!! maar de Tigers haden ons ongeinteresseerd gemaakt en de werhengels hingen al op un plaats. Zodoende werdt er nog alleen door Tony en Piet gevist en konden er nog wat joekels van de school der uit halen. Dus in een korte tijd werd dit toch onze meest succesvolle visdag. Zoals Jan schreef, Tony ging fileren en kreeg gelijk op zijn donder van de bemanning omdat hij de koppen-graten over boord wou naaien. Inderdaad maak je daar de lekkerste visbouillon van . Dus het afval ging in een aparte emmer en de laatste Tigers in onze strot, Afrekenen boot was 7000. Terug naar huis hebben we de succesvolle dag nog afgesloten bij ,,Kapper.. aan de markt . Thuis was mijn Ann, blij met de buit en ik had het bewijs dat ik was wezen vissen en mijn kleding stonk echt niet naar dames luchtjes!!!!