10 dagen later .

  • Ger v/d Berg

    He he ik ben weer bijgekomen ! de eerste twee dagen ik BKK waren super leuk , de lumpienie nicht market bezocht en lekker gegeten en gedronken .

    En in de tempel wat poo een echte Thaisemassage genomen .

    Toen op naar klong luang het was er vredig en ik kreeg een tip dat er een huis te huur stond , waar ik op zij je kan de pot op , nee tierak laten we kijken want het is goedkoper dan het appartement .

    In het appartement had ze één kamer van 4 x 4 en een badkamertje voor thb 2,500 .

    Aangekomen bij het huis was het een vrijstaand huisje van 5 m breed en een meter of 8 diep een aparte slaapkamer en een keuken en badkamer voor de prijs van thb 2000 dat klonk mij als muziek in de oren 5 5 5 5 5 .

    Ik heb het maar gedaan en een beetje laten schilderen .

    Op naar PTY hartelijk ontvangen in de Malee op vrij en veel bekende gezien en gerodeld .

    Op woe een tel van Piak d'r zus dat ze een vrachtwagen had geregeld en de tweedehans meubeltjes vandaag zouden komen die ik over genomen had van de vriend van zus lief .

    Dus snel in de bus op naar klong luang , alles op de plek gezet en het oude appartement leeg , ondertussen was het een uur of 4 geworden en ik zij kom we gaan snel terug ,no no can not big pompem in BKK shit daar gaat me dagje vissen met de markt boys , volgende keer beter !

    Dan maar naar markt 4 KM verder op , een antenne voor de TV en wat boortjes en bestek wat kleedtjes voor op de vloer , een beetje vlees en groente voor de BBQ en een gezellige avond kan beginnen met zus Rung en haar vriend René .

    Thuis aangekomen helpt zoonlief de jongste Lek met de antenne en stelt alles in toppie alles werkt , maar nu begint het nog geen 5 min later gaat Lek op een bed liggen en begint te schoppen en te slaan op het bed ? ? ? JABA waarop z'n moeder hem waarschuwt dat hij er mee moet ophouden “niet dus” na een 6 x gewaarschuwd te hebben hielt het niet op , waar op ik zij als hij niet stopt pak ik het bij z'n @!#$ . zo gezegt zo gedaan , flink beetgepakt en een kick onder z'n reed “hij ging een meter de lucht in”5 5 5 5 5 .

    Tien min later de vier zoons bij elkaar en nog twee familie leden voor de deur en er werd heftig gediscussieert in het Thais , Piak heeft verteld dat ik alles heb latten schilderen en betaald heb , mocht niet baten en ze bleven boos naar me kijken , zus lief de jongens verteld dat ze moesten vertreken maar dat had ook geen nut .

    Dus heb ik maar weer verteld dat het me irriteert dat die apen voor de deur zitten op d'r hurken , en ja hoor de bekende druppel kwam in de emmer , ik loop de straat op en zeg tegen 3 van de vier kom maar op dan dan krijgen jullie allemaal een pak slaag .

    En dan komt het , de koppies gaan naar beneden en in twee min iedereen weg , de BBQ kan beginnen he he .

    Toch nog een leuke afsluiting van de avond 5 5 5 5 .

    De volgende ochten waren ze er weer maar dit keer om bijna op de knieën een weef te maken , de lafaards .

    Wij teug naar PTY en de mart nog een keer bezocht , gezellig bij Piet & toy op bezoek geweest waar ook Marius was “leuke kerels” en Toy heeft wat vertelt over NL tegen Piak . niet te vergeten ook nog een gezellige middag gehad bij het zwembad met Huib & Piet .

    Zo terug gekomen in K.L. waar alles vredig en rustig was , eten gehaald op de mart die daar op zo is en met het hele stel gegeten .

    Het was 10 u in de avond geworden zonder problemen , he he tot dat de oudste zoon saan besloot dat die nog honger had en ging koken met het voer wat ik betaald had , dus ik vraag wat die aan het doen is , hij is aan het koken hij heeft honger , dus ik vraag wie heeft het eten betaald ? jij ÓK dan kan die het vraagen of die er wat van mag pakken .

    Hij had het goed begrepen en liep boos weg 5 5 5 5 not my pompem gaat over met slapen .

    Het eten heb ik de volgende dag zelf maar op gemaakt smaakte goed moet ik zeggen . Ik ben niet gierig “ maar ff vragen moeten ze nog leren”

    Drie dagen lekker rustig aan gedaan om do ochtent het emotionele afscheid aan te kunnen .

    Dat was het dan weer ik hoop er eind okt weer te zijn om Piak op te halen voor een verblijf van drie maanden in NL , we hopen dat de ambassade ons gunstig stemt .

    Gr , Piak & Ger

  • pisauw

    Hoi Ger wat een leuk stukkie heb je geschreven. Jij maakt ook wat mee zeg, dat heb je met die familieleden. Maar ik denk dat je het goed aanpakt zo. 555

    Ik hoop dat het lukt om Piak op te halen en mee naar nederland te nemen voor 3 maanden.

    Goeie reis Ger.

    Gr. Riet

  • pancake

    Waarom waren die jongens zo boos dan? Omdat je haar huis had laten schilderen?

  • Ger v/d Berg

    Dankje Riet ik doe me best , ik ben niet z'n schrijver .

    Pancake lees alinea 4 nog eens .

    Gr , Ger

  • Mehkon Rene

    Beste Ger ,

    is het voor jou de eerste keer dat je gaat proberen haar naar Ned. te halen ?

    Ik ben hier helemaal nieuw in , maar misschien kun jij me meer vertellen omtrent het reilen en zeilen en wat er allemaal bij komt kijken om een vrouwtje naar Ned te halen.

    Ik sta open voor alle tips en suggesties van prikkers hier , die er wel al ervaring mee hebben , maw ………………………. ik hoop dat jullie de tijd en moeite willen nemen om mij van de nodige informatie te voorzien.

    Wie weet zie ik jullie in December

  • Ger v/d Berg

    http://www.netherlandsembassy.in.th/visum_voor_nederland .

    René hier kan je alles lezen en je ziet ook linken naar de IND .

    Gr , Ger