Klein probleempje bij de immigratie

  • ReneThai

    Op mijn facebook pagina schreef ik gisteren nacht mijn nieuwste ervaring met de immigratie op het vliegveld van Bangkok, wie heeft ook wel eens iets raars meegemaakt met de procedure , waarvan je eigen gegevens 100% in orde zijn ,maar toch problemen geven door hun werkwijze ?

    Zojuist de immigratie op het vliegveld in Bangkok gepasseerd. Dat ging niet eenvoudig want er moest een man met 3 strepen bij komen. Op de een of andere manier was ik in het systeem niet uitgeschreven toen ik op 14 November ook de immigratie passeerde op weg naar Amsterdam. De beambte was de dagen van overstay al aan het tellen. Maar de stempels in mijn paspoort waren toch duidelijk. Ik mocht mijn eigen foto's bekijken die ze altijd maken en ik was het toch echt. Ik mocht doorlopen en vroeg aan de man met drie strepen wat er loos was. Hij zei “ no problem ” dus zit ik nu in de vertrekhal aan een Singha .

     Je zou zeggen dat ze een prima systeem hebben maar dan moeten alle ambtenaren wel goed hun werk doen anders is de reiziger de klos. In mijn geval ging het over mijn vorige reis. Ik was op 4 November in Thailand aangekomen en in het systeem niet “afgemeld” op 14 November , dus dacht de beambte dat ik een overstay had omdat ik op 4 Januari vertrok. De stempels in mijn paspoort waren echter het bewijs dat ik legaal reisde.

    Jaren geleden kreeg ik een verkeerde stempel in mijn paspoort, ik had een visum voor 2 maanden en kreeg een stempel voor 30 dagen.

    Dit werd later door de immigratie in Pattaya zonder problemen opgelost.

    Een facebook vriend schreef : Dus, tip…. Controleer ook zelf je stempels als je door de douane gaat…..

    De stempels van mijn afgelopen 2 reizen waren in orde maar doordat een van de ambtenaren zijn werk niet goed gedaan had leek het er op dat ik een overstay had . Het probleem werd uiteraard verder goed opgelost ,maar mensen die achter je staan denken dat je een of andere crimineel bent :D:D

  • Mr

    ehhhh, immigratie, zei je toch he?

    En het komt niet bij ze op dat je dan juist BINNENkomt ipv weggaat?

  • ReneThai

    mr.bojangles

    ehhhh, immigratie, zei je toch he?

    En het komt niet bij ze op dat je dan juist BINNENkomt ipv weggaat?

    Wat er ook fout gegaan is , het was bij de immigratie , die zelf een fout gemaakt hadden toen ik op 15 November vorig jaar vertrok .

    Ik kwam 6 Januari zonder problemen weer binnen , maar op 4 Februari weer weggaan gaf dus het probleem. Ik mocht zelf meekijken van de man met de drie strepen en zag mijn eigen foto's . De foto van 15 November ontbrak. Alles stempels waren in orde .

    Hoe dan ook , het systeem is niet waterdicht.

    De immigratie zorgt zowel voor de afhandeling bij binnenkomst als bij vertrek !!  Dat kan je zien , zowel aan de driehoekige als rechthoekige stempels in je paspoort waarop staat  :  “Bangkok Immigration”.

     

     

  • ReneThai

    khunjan1

    Ook mijn vriend Peter de boekhouder had op 27 januari bijna een probleem omdat zijn inreis stempel nauwelijks te ontcijferen was en men ook al driftig aan het rekenen sloeg i.v.m. overstay.

    Gelukkig na tussenkomst van een hogere Piet tot ieders tevredenheid opgelost.

     

    Peter schreef mij :  “Bij mij waren ze het niet eens over de uitreis datum stempel 18 of 28 en het was de 27 ste dat ik vertrok. Ook lang aan het tellen met 2 personen. Maar uiteindelijk mocht ik toch weg”

  • Joepattaya

    ReneThai
    kwai1

    Ja dan lijk je op een NS Crimineel^^D 

    Dit begrijp ik niet , wie wel ?

    “Kwai1”………zegt genoeg lijkt me

     

    Never a dull moment