Pinocchio Guest House and Bar gaat over in Italiaanse handen

  • pattaya.startpagina.nl

    Bericht per mail ontvangen van Riny Veerman :

    Een ervaring rijker en een illusie armer.

    Bij deze deel ik u mede dat ik Pinocchio Guest-House en Bar in Pattaya heb verkocht.

    Na drie en half jaar met ups en downs met de Pinocchio bezig te zijn geweest heb ik besloten er mee te stoppen.

    Het waren erg mooie jaren met vele grandioze feesten die ik nooit zal vergeten.

    Ik zal het missen,dat is wel zeker maar aan de andere kant geeft het me ook weer de vrijheid te doen wat ik wil.

    Samen met mijn vriendin een reisje maken,naar een zwembad of naar de zee gaan alles kan en niets moet dan.

    Ik heb geen spijt met Pinocchio begonnen te zijn maar heb wel het gevoel niet geheel in mijn missie geslaagd te zijn.

    Over de financiële kant kunnen we beter zwijgen, maar aan personen die denken dat het een lucratieve business was kan ik mededelen dat dit beslist niet het geval was.

    Om een dergelijke zaak een beetje winst gevend te maken dient men te beschikken over een gebouw die dubbel zo groot is als de Pinocchio en minimaal 10 a 15 kamers heeft zodat je in de drie maanden hoogseizoen voldoende reserves kunt opbouwen om de kosten van de slechte maanden te dekken.

    De maandelijkse vaste lasten zijn veel te hoog gezien de lage winst marges op de kamer verhuur en de dranken.

    Ook moet je als eigenaar dagelijks aanwezig moeten zijn van 10.00 uur in de morgen tot diep in de nacht wat ik niet gedaan heb en ook niet wilde.

    Een Bar als de Pinocchio zou ook veel meer internationaal moeten zijn en niet afhankelijk van bijna alleen Nederlanders.

    Het heeft niet meegezeten de laatste twee jaar,vliegvelden gesloten,boycot,demonstraties,economische crises en de as wolk het heeft er allemaal toe geleid dat er veel boekingen geannuleerd werden en nieuwe gasten weg bleven.

    Ik moet er niet aan denken als de Thaise koning komt te overlijden , hoe het dan zal gaan weet niemand maar naast de vrij regelmatige Boeddha dagen zal dan het verkopen van drank en het open zijn van Bars verboden zijn , en voor hoelang!!

    De officiële overname zal ingaan op 1 Augustus 2010.

    Het zal het wel even afkicken worden omdat ik graag mensen om me heen heb en elke avond naar de Pinocchio ging,maar geen gezeur en gedram meer aanhoren van gasten lijkt me ook zalig.

    Wat dacht u hiervan:

    Bier te louw , Bier te koud , Bier bevroren.

    Bediening niet goed , Bediening wel goed

    WC is vies , WC is netjes schoon

    Muziek te hard , Muziek te zacht

    Ontbijt slecht , Ontbijt goed.

    Prijzen te duur , (Prijzen goedkoop niet gehoord)

    Taxi uitstekend , Taxi waardeloos.

    Airco stuk , TV slecht beeld , geen Warm water, Lampen stuk , Waterpomp stuk geen Internet,Afvoer verstopt,WC bril stuk enz,enz.

    Aan de personen die een kamer hebben gereserveerd kan ik meedelen dat alle kamer reserveringen blijven gehandhaafd met dezelfde condities, maar als je van locatie wilt veranderen stuur dan even een mal naar mij.

    Blijf niet gewoon weg want dat zou niet correct zijn t.o. de nieuwe eigenaar die je geboekte kamer vrij houd.

    Van het huidige personeel blijft alleen Jai die nog niet zo lang bij me werkt , maar de super meid Wan stop haar werk half Augustus.

    De website zal wat veranderen en de blog van mijn dagboek zal ophouden te bestaan.

    De nieuwe eigenaar zal de zaak gaat runnen op dezelfde manier als ik heb gedaan,maar wel meer Italiaans gericht. Misschien treffen we ons nog wel eens in de Pinocchio Bar of in een andere locatie in Pattaya..

    Bij deze wil ik iedereen bedanken die de Pinocchio een warm hart hebben toe gedragen en mede dank zij hun het vaak erg gezellige was.

    Bij mij thuis staat altijd een kop koffie of een drankje voor je klaar.

    Groeten,

    Riny Veerman

  • pv

    Eigen schuld dikke,nee dunne beurs haha, nee hoor Riny veel plezier verder,en veel geleerd is ook een verrijking ;)

    Groeten van de krokettenboer die volgens een Hollandse zeurkous gras in zn kroketten deet :D

  • bennit

    Het maakt niet uit staking boycot of wat meer het gaat altijd fout noem mij de succes vehalen nul comma nul.

  • joepattaya

    Da's dus voor het eerst dat ik van Pinnochio Guesthouse hoor.

    Zijn er behalve Ons Moeder en Klein Vlaanderen nog meer Nederlands georienteerde etablissementen in Pattaya.

    Ik hoor het graag.

  • Arie 2

    armoe en aan de drank

  • anna

    Ja restaurants zijn er wel een paar van.

    Patricks,en MataHari etc..

    En een guesthouse naast Klein Vlaanderen was vroeger van Chiel(Ons Moeder) Den Herberg.

  • anna

    Er zijn zeker wel geslaagde ondernemers in Phattaya, v.b Otto van Calypso die er al een 30jaar zit

    en diverse anderen.

    Men moet echt niet met de intentie die kant op gaan, om even een fortuin bij elkaar te sprokkelen.

    Naar mijn idee ben je daar ook beter af ,in vergelijking tot Nederland met z n 70% belasting en andere narigheid(ik kan me dit herinneren

    uit m'n speelautomatentijd).

    Maar als je er rustig van kan leven na een tijdje is er niets aan de hand.

    Vergelijk het met een strandtent hier in Nederland, als beginner loop je redelijk wat risico,

    als je al eenige jaren bezig bent kun je een eventuele klap wel opvangen.

    antoinette

  • Fox

    Ik heb er nooit over gezeurd, maar na het eten van een aantal kroketten ging ik zowat melk geven. Lag dat toch aan die kroketten van jou. Hahahahaha.

  • Thailandblog.nl

    De Thaise hotelsector heeft het erg moeilijk op dit moment. De bezettinggraad van hotelkamers is bijna gehalveerd. De verwachting is dat vele hotels zullen omvallen. In Chiang Mai is de situatie het meest nijpend.

    In Bangkok Post staat een artikel over de Thaise hotelsector. Ze hebben er geen vertrouwen meer in. Ze kunnen alleen nog snijden in de kosten: personeel ontslaan.

    Ik ken de lokale situatie in Pattaya niet, maar als deze topic lees is het niet veel beter.

    Groet,

    Peter

  • Frans- Pattaya

    Tja hier in Pattaya bouwen zij stug door met hotels en niet van die kleintjes hoor binnenkort opening van Hilton Pattaya,en niet vergeten wat er in Pattaya noord is verrezen,dus kamers in overvloed,maar toeristen??

    Have Fun