Zijn de visum eisen anders ??

  • Merron

    ReneThai

    In het verleden waren er ook verschillen in visum aanvraag bij het Thaise consulaat in Amsterdam en de ambassade in Den Haag. Ik vroeg ooit in Amsterdam hoe dat kon en als antwoord kreeg ik “dat moet je in Den Haag vragen”.

    Mai Pen Rai

    ————————————————-

    In Belgie net zo veel verschillen met de andere. Ik heb ooit ook die vraag eens gesteld aan Brussel via mail.

    Antwoord was in de zin van - als het op een ander beter is moet je daar maar je aanvraag indienen.

  • Merron

    Adpattaya
    Merron
    ReneThai

    In het verleden waren er ook verschillen in visum aanvraag bij het Thaise consulaat in Amsterdam en de ambassade in Den Haag. Ik vroeg ooit in Amsterdam hoe dat kon en als antwoord kreeg ik “dat moet je in Den Haag vragen”.

    Mai Pen Rai

    ————————————————-

    In Belgie net zo veel verschillen met de andere. Ik heb ooit ook die vraag eens gesteld aan Brussel via mail.

    Antwoord was in de zin van - als het op een ander beter is moet je daar maar je aanvraag indienen.

     

    Wat een arrogantie van die lui op de Thaise ambassade in Brussel om zo te reageren op een normale vraag :@ 

    —————————————————

    Sommige denken dan ook dat ze de Ambassadeur in eigen persoon zijn en vinden zichzelf heel wat omdat ze daar tewerkgesteld zijn.

    Ik heb het dan niet over de diplomaten zelf want daar heb je geen contact mee. Meer het personeel van de receptie zeg maar.

  • Merron

    Vaak zijn het onbetekenende ambtenaren die hun positie misbruiken (machtsmisbruik). Het is tenenkrommend, maar je kan helaas niet om dit soort lieden heen, en dat weten ze. Ik hoop dat zijzelf ook eens ergens terecht komen en geconfronteerd worden met een onbetekende ambtenaar die moeilijk doet :).

    Vorig jaar werd er moeilijk gedaan over mijn pasfoto voor een nieuw paspoort, foto niet goed meneer. Ik werd als een klein klind weggestuurd met de mededeling nieuwe pasfoto's te laten maken. Ik ben toen 1 week later naar een ander katoor gegaan, geen enkel probleem ondervonden met dezelfde pasfoto's…..

    ——————————————————

    Het is zoals in het voetbal.

    Meestal heb je met de sterren geen last, alleen met zij die denken een ster te zijn.

  • Kwai

    Kijk dat verhaal over Essen las ik op internet van mensen die daar  hun Visum gehaald hadden ( sommige pakken 20 meter van het consulaat een bakkie koffie ) en halen daarna het visum op

    Dit verhaal kan ik bevestigen ( alleen geen koffie genomen , aangezien ik net een Doner op had )

    Op hun site staat ook : voor de aktuelle papieren die nodig zijn voor een visum O moet je even bellen 

     

  • Merron

    http://www.thai-konsulat-nrw.de/

  • Merron

    Kwai

    Kijk dat verhaal over Essen las ik op internet van mensen die daar  hun Visum gehaald hadden ( sommige pakken 20 meter van het consulaat een bakkie koffie ) en halen daarna het visum op

    Dit verhaal kan ik bevestigen ( alleen geen koffie genomen , aangezien ik net een Doner op had )

    Op hun site staat ook : voor de aktuelle papieren die nodig zijn voor een visum O moet je even bellen 

     

    —————————-

    Dat is waar ook en dat is daar al jaren zo.

    Niemand beweert toch het tegendeel.

    Alleen zijn er daar nu ook, net zoals bij vele andere consulaten, beperkingen wat de Multiple entry van visums betreft en dit sinds augustus vorig jaar. Daarom moet je bellen.

    Essen is gewoon een klantvriendelijk consulaat en dit sinds jaren.

  • jan