Het programma DWDD krijgt brief van de Thaise ambassade

  • ronsurin

    Ik kan me niet voorstellen, als onze koning zou komen te overlijden, dat de heren/dames programmaleiding,

    van dwdd daar een lucky tv spotje/satire momentje  over uitzenden .

    waarom dit dus over een buitenlands koningshuis wel even moet, is mij een raadsel.

  • Arie 2

    Het ziet er voor een buitenstaander toch belachelijk uit of niet?? Of het dat is voor een thai is een ander verhaal.

  • Joepattaya

    Tuan Gerrie

    Respect is zeker belangrijk ! maar ik word onder tussen misselijk van de internetververvuiling.

    Als je naar de overheid gaat in TH vind ik het normaal dat je jezelf netjes kleed en nu in het zwart, maar het draait erg door met buitenlanders die hun profielfoto aanpasen voor deze gelegenheid .

    Ik wil die mensen wel eens zien als er iemand van hun koningshuis komt te overlijden ??? zijn ze dan ook zo medelevend.

    Sorry dit moest er even uit, dat Thais er van alles aan doen snap ik, maar een farang kan ik met me pet niet bij !

    Choco Choco (6) 

    Als er willekeurig iemand in je naaste omgeving overlijdt en je gaat naar de begrafenis/crematie, wat draag je dan….een hawai-shirt of gepaste kleding?

    Waarom doe je dat? Om respect te tonen naar de overledene of naar de nabestaanden?

    Als buitenlander wordt er van je verwacht dat je respect toont en niet zozeer richting de wijlen Koning maar richting het Thaise volk.

    Een vergelijking trekken met welk Konginshuis dan ook is net als het vergelijken van appelen en peren.

    Het gevoel onder de Thaise bevolking (en daar bevinden zich ook duizenden tijdelijke inwoners uit het buitenland bij) is dat de Koning veel meer was dan een staatshoofd. Als je er met je pet bij wil, moet je je eens meer verdiepen in de 70 jaar dat de Koning koning was en hoe het Thaise volk daartegenover stond.

     

    Never a dull moment