Dit heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.

  • pudpong3

    http://www.ad.nl/binnenland/aso-s-verpesten-steeds-vaker-sfeer-in-vliegtuig~ab7a3060/

    Wij vliegen ook regelematig met prijsvechters in Azië, maar dit nog nooit meegemaakt. Ja wel mensen die ronduit stinken of boeren laten, maar roken, dronken zijn of zo'n troep maken heb ik nog nooit gezien. Ik stel voor om dit soort lieden gewoon voor een tweetal jaar te bannen van alle maatschappijen en als het op de heenweg gebeurd, ze niet meenemen naar huis. Dan hebben ze dat heel snel afgeleerd, dom Tokkie volk.

  • ReneThai

    Dat is natuurlijk niet alleen bij de prijsvechters.

    Toen ik nog met China Airlines vloog zat ik vaak op de achterste rij.  Tijdens het uitstappen naar voren lopende en zo links en rechts kijkend zag ik altijd een enorme troep , door de passagiers achter gelaten. Van servetjes, lege bekertjes tot kotszakken , resten eten enz.

    Ik durf van mezelf te zeggen dat ik altijd alles opruimde , en als ik naar het toilet ga neem ik altijd lege bekertjes enz mee om zelf in de prullebak te doen.

    En een keer maakte ik het mee dat een groepje Noord Europeanen , ik denk Denen of Noren, dronken aan boord kwamen en daar gelijk een fles van de taxfree openmaakte om verder te gaan drinken.

    Na veel herrie werd die fles moeizaam door de cabine bemanning in beslag genomen. De dronken mensen vielen gelukkig vrij snel in slaap , dus er was verder weinig overlast.

     

  • pudpong3

    In het artikel werd dat expliciet genoemd, vandaar mijn opmerking erbij, maar fuck zeg een stel dronken gasten aan boord die stennis schoppen trek ik niet met mijn vliegangst. Ik baal al als er iemand met een zware tred langs loopt of als er iets valt dan springen mij de haren al overeind. Ik zit meestal als een standbeeld voor me uit te staren in het niets. Leuk hé dat vliegen en dit jaar al 18 vluchten gehad.

  • pudpong3

    Ik heb heel droge handen en voeten, maar voor ik het vliegtuig in ga, beginnen die kletsnat te worden. Na een vlucht van A'dam-BKK mag ik echt niet met mijn armen gaan lopen wapperen, want dat kan ik andere mensen niet aandoen. Opfrissen en deo kopen na alle controles is meer een plicht dan een luxe. Ik ben werkelijk kletsnat tijdens en na een vlucht, drink 2-4 biertjes en verder niets, eten vind ik ook al zo wat, want dat tafeltje hoort ingeklapt te blijven. Volg je me nog? Ik ben zo blij met mijn vrouw, die mij met rust laat en niets tegen me zegt totdat we weer op de grond staan.

    Ik zet me er overheen, maar moet wel zeggen dat het al begint wanneer de vliegtickets gekocht worden. Dan kriebelt er al wat en als de dag dichterbij komt merk ik dat aan mezelf. Maar goed, we willen veel zien en ik voel me verplicht om minimaal eens per jaar naar Thailand te gaan, dus ik heb er mee te dealen. Gelukkig kunnen wij business class vliegen naar Bangkok, andere vluchten zijn gewoonweg te duur en dan zitten we in ieder geval vooraan in het vliegtuig.

    Laatst een hele lange turbulentie gehad boven Polen en hoorde ik de ene stewardess tegen de andere zeggen, “je zou nu maar achter in het vliegtuig zitten”.

    Afgelopen terugvlucht was overigens een heel prettige, daar zat een gezachtvoerder aan de knuppel, in het bijzijn van z'n gezin die de laatste vlucht maakte voor zijn pensionering. Dus na de landing groot onthaal op vliegveld met zwaailichten en dergelijke.

    Achteraf valt het natuurlijk altijd mee, maar ja dat is achteraf. Twee bekenden zijn piloot en die hebben ook al tegen mij gezegd, als je ooit tijdens een turbulentie in de cockpit zit heb je nooit meer angst.