Ervaringen Hollands eten in Thailand

  • Kwai

    Goedenmiddag

    Ik wilde weten wat jullie ervaringen zijn met Hollands eten in Thailand

    Ons moeder in Pattaya : goeie ervaring met o.a. Ontbijt klasse 

    Rinus My Way : Goeie biefstuk en Kippensoep en bal gehakt

    Malee : daar ben ik ziek geworden na eten

    Maar waar in Bangkok kun je goed Hollands ontbijten bv ?

    en wat zijn jullie ervaringen waar ook in Thailand ?

     

  • ReneThai

    Ik eet in Thailand in een restaurant geen Hollands eten.  Afgelopen winter toen ik drie maanden in Bangkok was heb ik wel af en toe zelf Hollands gekookt , aardappelen , bloemkool , karbonade of iets dergelijks. Ik kocht dat bij Tops of BigC.

    Wat versta je onder een Hollands ontbijt , want dat is volgens mij gewoon een boterham met zoet of hartig beleg .

    Ik eet geen Thais ontbijt zoals Khao Thom ,maar neem toast , regelmatig met gebakken- of roerei , en wat uitgebakken spek, met een kop thee.

    In Bangkok is oa The Green Parrot ,daar kan je eventueel een uitsmijter eten http://www.grandcafegreenparrot.com/

    Cafe Ron https://www.facebook.com/Cafe-Ron-319134088253326/

    En dan heb je nog Old Dutch bij Soi Cowboy.

     

  • Kwai

    ^^D Maar Rene je hebt ook mensen die niet dol zijn op Thai food en het een zegen vindt om een Hollands eten te krijgen ( dus ik   ) Kijk de ontbijten in de Hotels met ham en eieren vindt ik niks brrr ( bij Ons Moeder kun je wit en bruin brood krijgen , en dat is ander brood dan in de meeste Hotels . Ook de ham is op zijn Hollands ( dus niet die dikke vette ham die je vaak krijgt in andere Hotels. Ook de soepen zijn jofel bij ons Moeder

    maar de buffet vorm bij Hot Pot ben ik sinds de vorige keer ook een groot fan van ( maar dat is geen Hollands )

    maar ik nam de laatste keer 50 kilo food mee uit Holland en de Hollandse expats in Thailand waren er dol op

     

    Post is bewerkt op aug 21, 2016, 5:18 p.m. door Kwai

  • Kwai

    Eigenlijk weinig keus in Bangkok kwa Nederlands eten ps leuke site alleen zie je regelmatig mensen klagen dat het duur is ( Steakhouses )

    Black Canyon is ook redelijk kwa Steak