Nieuwe formulieren voor visum verlenging expats

  • Kwai

    Ik kan me helemaal vinden in de woorden van Printen : links om of rechts om het wordt alleen maar moeilijker voor de Falang in Thailand 

  • mb

    Ik snap het niet hoor,ik lees woon al 10 jaar in Thailand en ga terug om de hoge kosten etc etc.denk men nu werkelijk niets veranderd is in Nederland?in 10 jaar?dacht het wel! zorgverzekering?ik betaal voor een goede verzekering 195 per maand! ik betaal amper belasting over mijn aow en mijn pensioen uitkering (oud regime) Visa probleem dacht het niet voor 1900 bath mag je het gehele jaar hier verblijven wat is het probleem dan? er is niet veel veranderd in de laatste 5 jaar buiten een extra formulier. Vorige week mijn jaarvisa verlengd was er om 9 uur en kon mijn paspoort weer ophalen binnen 4 uur! en kan weer heerlijk verder in dit heerlijke land met altijd goed weer! in Nederland is het weer iets anders en de druk van de overheid niet prettig! in Nederland hebben de mensen met een aow niets te besteden de kosten zijn gewoon te hoog om een normaal leven te hebben hier kan je met 1.300 prima door de bocht in Nederland moet je naar de voedsel bank! even naar het ziekenhuis voor een onderzoek?kost mij rond de 1000 bath! en dezelfde dag of soms binnen 4 uur weet je het .in Nederland moet je eens proberen om binnen te komen voor een onderzoek ze sturen ze je gewoon weg een een afspraak maken morgen dan?? nee de eerst komende 3 maanden is de dokter volgeboekt dec dus ben je de eerste!!fuck of..je bent beter af als je een vluchteling bent!! Nee voor mij geen Nederland meer I love Thailand!!

     

  • printen

    Een vraag aan mb. Vergoed jouw zorgverzekering, ik neem aan dat je uitgeschreven bent uit Nederland, alle medische kosten en zijn er geen uitzonderingen? Geen limiet aan kosten? Dus ook huisarts, medicijnen, poliklinische behandelingen etc. etc. Als dat zo is, zou ik toch gaarne die naam en de voorwaarde van die zorgverzekering hebben.

    Voor de duidelijkheid. Ik had een prima ziektekostenverzekering, “in-going patient”. Maar de premies werden zo hoog, soms met 15% per jaar, dat het niet meer op te brengen was.

    Geen enkel land is een paradijs op aarde. Niet Nederland, niet Thailand. Maar als ik voel dat ik in een land niet meer welkom ben en men allelerlei barrieres opwerkt om een “retired” visumverlenging te krijgen, is bij mij de maat vol.

    Ik ben niet uit Nederland vertrokken omdat ik het daar niet naar mijn zin had. Ik vond dat leven in Thailand iets aantrekkelijkwas en dat was het ook ruim acht jaar. Maar als je geen goede ziektekostenevrzekering kan krijgen die betaalbaar is voor “Jan Modaal”, de Thaise overheid, lees militairen. je liever zien gaan dan komne, dan is de keus redelijk makkelijk.

  • ReneThai

    mb

    Ik snap het niet hoor,ik lees woon al 10 jaar in Thailand en ga terug om de hoge kosten etc etc.denk men nu werkelijk niets veranderd is in Nederland?in 10 jaar?dacht het wel! zorgverzekering?ik betaal voor een goede verzekering 195 per maand! ik betaal amper belasting over mijn aow en mijn pensioen uitkering (oud regime) Visa probleem dacht het niet voor 1900 bath mag je het gehele jaar hier verblijven wat is het probleem dan? er is niet veel veranderd in de laatste 5 jaar buiten een extra formulier. Vorige week mijn jaarvisa verlengd was er om 9 uur en kon mijn paspoort weer ophalen binnen 4 uur! en kan weer heerlijk verder in dit heerlijke land met altijd goed weer! in Nederland is het weer iets anders en de druk van de overheid niet prettig! in Nederland hebben de mensen met een aow niets te besteden de kosten zijn gewoon te hoog om een normaal leven te hebben hier kan je met 1.300 prima door de bocht in Nederland moet je naar de voedsel bank! even naar het ziekenhuis voor een onderzoek?kost mij rond de 1000 bath! en dezelfde dag of soms binnen 4 uur weet je het .in Nederland moet je eens proberen om binnen te komen voor een onderzoek ze sturen ze je gewoon weg een een afspraak maken morgen dan?? nee de eerst komende 3 maanden is de dokter volgeboekt dec dus ben je de eerste!!fuck of..je bent beter af als je een vluchteling bent!! Nee voor mij geen Nederland meer I love Thailand!!

     

    Ik heb het prima naar mijn zin in Nederland en ben geen notoire klager die overal slakken op legt.

    Ik heb AOW en een klein pensioen en dat is in mijn geval genoeg , ik kan naar Thailand op vakantie wanneer ik wil en doe dat dan ook.

    Maar vakantie is genoeg , ik zou er voor geen geld willen wonen. Maar iedereen heeft zo zijn eigen eisen aan het leven, en maakt zo zijn keuzes.

    In November ga ik naar Thailand , lekker Loy Krathong meemaken , een week CHiangmai, een week Bangkok, en de rest in Pattaya.

    En daarna weer heerlijk naar mijn eigen huis in Nederland.

     

  • Kwai

    Elk Land heeft zijn voor en nadelen ( Alleen in Thailand krijg je het gevoel door vele dingen , dat de nadelen elke keer meer cq zwaarder worden )

    Ik  : Dacht vroeger ook Thailand is een fijn land om te wonen .

    Maar denk er nu anders over op Vakantie : Ja . Wonen nee .

    Home sweet home : Holland

  • Kees

    Toen ik een aantal keren in Thailand was geweest was ik er ook van overtuigd dat ik er later wilde gaan wonen. Inmiddels , na 72 keer Thailand , ben ik hier wel op teruggekomen. Op vakantie gaan blijft heerlijk , misschien zelfs overwinteren in Thailand , maar er definitief gaan wonen absoluut niet.