Nieuwe formulieren voor visum verlenging expats

  • ReneThai

    Ja , big brother is watching you.  Uiteraard hoef je niets te vrezen als je “schoon” bent.  Maar wordt al die informatie wel veilig opgeslagen ?  Daar zou ik me wel zorgen om maken.

    En wordt de informatie die je opgeeft ook daadwerkelijk gecontroleerd ?

    Of is het net zoiets als het TM  formulier wat je moet invullen als je het land binnenkomt , en waar naar je verblijfplaats wordt gevraagd. Ik weet dat velen hier een fout adres opgeven , of slechts een hotel waar de eerste nacht verbleven wordt.

    In ieder geval wordt het er niet leuker op en ik verwacht de komende jaren toch wel een behoorlijke REmigratie , ook van mensen die alles in Nederland maar slecht vinden ……..:D

     

    Post is bewerkt op apr 19, 2016, 4 p.m. door ReneThai

  • Rob1706

    Beste René,

    naar mijn bescheiden mening had de link niet gehoeven. Slaat m.i. niet op Nederlanders die terug willen/moeten naar Nederland.

  • Mr

    ReneThai

    Ja , big brother is watching you.  Uiteraard hoef je niets te vrezen als je “schoon” bent.  Maar wordt al die informatie wel veilig opgeslagen ?  Daar zou ik me wel zorgen om maken.

    En wordt de informatie die je opgeeft ook daadwerkelijk gecontroleerd ?

    Of is het net zoiets als het TM  formulier wat je moet invullen als je het land binnenkomt , en waar naar je verblijfplaats wordt gevraagd. Ik weet dat velen hier een fout adres opgeven , of slechts een hotel waar de eerste nacht verbleven wordt.

    In ieder geval wordt het er niet leuker op en ik verwacht de komende jaren toch wel een behoorlijke REmigratie , ook van mensen die alles in Nederland maar slecht vinden ……..:D

     

    Nee, voor mij geen remigratie. Meer dat ik ipv over 3 jaar naar Thailand te komen, wel eens naar Cambodja zou kunnen gaan. Er bereiken me goede reisverslagen daarover. Dus om te beginnen maak ik volgende keer vanuit Surin maar eens een uitstapje richting die kant…

     

  • Rob1706

    ReneThai

    De afgelopen weken heb ik veel over dit onderwerp gelezen en het is erg onduidelijk wat nou precies de bedoeling is , en of het landelijk ingevoerd gaat worden.

    Het is me na veel te lezen wel duidelijk geworden dat Thailand best wel “mild” is met de eisen ,in een land als Australie schijnt het nog veel strenger te zijn bij de immigratie.

    Zomaar een vraag.Als je in Australië geaccepteerd wordt en een visum krijgt hoe lang is dat dan geldig? Hier in Thailand mag je elk jaar verschijnen met de nodige kopieën. Is het dan niet een beetje appels met peren vergelijken? In Australië meer sociale vangnetten dan in Thailand, toch?

    Automatisering binnen Thailand hmmm, kan niet eens online mijn 90-dagen melding doen en woon hier pas ruim 9 jaar.

    Ik ben dus absoluut niet van plan deze gegevens te verstrekken.

     

    Post is bewerkt op mei 5, 2016, 12:06 p.m. door Rob1706

  • ReneThai

    Rob , ik schrijf natuurlijk niet uit eigen ervaring ,maar wat ik gelezen had. En wat ik lees zijn ook maar moment opnames.

    Helaas kan ik het nog niet zo snel terugvinden .

    Het is in ieder land wel wat en het nadeel van Thailand is natuurlijk dat iedere ambtenaar zijn of haar eigen regeltjes er vaak op na houdt.

    Wat in Chiangmai heel normaal en makkelijk schijnt te zijn bij de immigratie ,is in bijvoorbeeld Phuket erg moeilijk.