Mislukte projecten in Pattaya

  • ReneThai

    Er wordt wat afgebouwd in Pattaya en soms gaat het niet goed , de volgende projecten zijn allemaal mislukt .

    En de toekomst van Waterfront is ook nog steeds onzeker.

    Bron NewPattaya.com

     

  • ronsurin

    We hebben vorige week de nieuwe “harbour” shopping mall naast foodland bezocht.

     zijn op de 7e verdieping begonnen om13:30 s'middags. (Hoger was nog under construction werd er gezegt : )   )

    en zo rustig aan naar beneden.

    Het zou me niks verbazen als dit ook in het lijstje terecht komt.

    we liepen t/m de 3e verdieping echt met z'n 2en !!! HELEMAAL NIEMAND !!

    pas op de 2e kwam ik welgeteld 1 farang en een thais stelletje tegen. 

    op de eerste verd 5 pers, en begane grond ook.

    er waren op de mobile afdeling zelfs al een paar shopjes gesloten.

    ik vraag me toch sterk af, of er niet iets te veel van hetzelfde gebouwd & geopend wordt de laatste jaren.

    mooie supermarkt wel “max valu” oid, maar ja, is er ook al onbeperkt in die regio.

    wat weer wel een goeie kans van slagen heeft, is die nieuwe supermarkt die gebouwd wordt in soi khao noi.

    In oost pattaya is er nog niet zoiets, zover ik weet.

    een maat van me, die daar woont, heeft al gezegt dat hij niet af kan wachten tot deze supermarkt open gaat.

    hij moet nu telkens de sukhumvit oversteken.

    en met die tunnel in aanbouw, is dit helemaal een klein drama.

    en zoals henknz al zegt, die tunnel zelf !? Wat gaat dat worden in de toekomst ?

    dit stuk sukhumvit opeens file vrij !???  Dat word nog even afwachten. Jaartje ?  2 ? 

     

  • Anna2

    ronsurin

    We hebben vorige week de nieuwe “harbour” shopping mall naast foodland bezocht.

     zijn op de 7e verdieping begonnen om13:30 s'middags. (Hoger was nog under construction werd er gezegt : )   )

    en zo rustig aan naar beneden.

    Het zou me niks verbazen als dit ook in het lijstje terecht komt.

    we liepen t/m de 3e verdieping echt met z'n 2en !!! HELEMAAL NIEMAND !!

    pas op de 2e kwam ik welgeteld 1 farang en een thais stelletje tegen. 

    op de eerste verd 5 pers, en begane grond ook.

    er waren op de mobile afdeling zelfs al een paar shopjes gesloten.

    ik vraag me toch sterk af, of er niet iets te veel van hetzelfde gebouwd & geopend wordt de laatste jaren.

    mooie supermarkt wel “max valu” oid, maar ja, is er ook al onbeperkt in die regio.

    wat weer wel een goeie kans van slagen heeft, is die nieuwe supermarkt die gebouwd wordt in soi khao noi.

    In oost pattaya is er nog niet zoiets, zover ik weet.

    een maat van me, die daar woont, heeft al gezegt dat hij niet af kan wachten tot deze supermarkt open gaat.

    hij moet nu telkens de sukhumvit oversteken.

    en met die tunnel in aanbouw, is dit helemaal een klein drama.

    en zoals henknz al zegt, die tunnel zelf !? Wat gaat dat worden in de toekomst ?

    dit stuk sukhumvit opeens file vrij !???  Dat word nog even afwachten. Jaartje ?  2 ? 

     

    de koffie is ook extreem duur daar, op een klein plekje na,daar kost het  35b en dat is acceptabel :)

    Pats verveelt nooit al kom je er jaren

  • Anna2

    ReneThai

    Anna toch , een kop koffie voor 35 baht , is dat Nescafe of slootwater :D:D

     

    nee prima,ik ben echt een koffiedeskundige,niet overal is het rozegeur en maneschijn :)

    Pats verveelt nooit al kom je er jaren

  • Anna2

    Joep

    Projecten hoeven niet per definitie ‘mislukt’ te zijn. Met name grote condo-projecten worden vaak met opzet vertraagd. 

    Sommige projecten zijn aan elkaar gelinkt en als je ALLE projecten die in aanbouw zijn of in de planning zitten, dan zul je zien dat er maar een paar bedrijven betrokken zijn. 

    Naam bijvoorbeeld Seven Seas en The Venetian in Jomtien; de 1 is van Universal Group en de ander van Blue Sky. Beide bedrijven zijn van Indiers en zij schuiven geld van het ene project naar het andere project. 

    Hetzelfde geldt voor Habitus en Skylight in Jomtien; beide projecten zijn van een trio: Thai, Canadees en Chinees. Habitus staat op het punt om met de bouw te beginnen; Skylight is in aanbouw. Alle fondsen (ook die aanbetalingen voor Habitus) gaan nu in Skylight zitten en als dat klaar is, dan is er weer voldoende kapitaal om Habitus van de grond te krijgen. 

    Hetzelfde gebeurt met projecten van de Golden Tulip Group (Centara, Amari en Golden Tulip).

    Zoals een vastgoed-ontwikkelaar eens zei: Pattaya's onroerend goed markt is een wirwar van geld wat van het ene project naar het andere project vloeit. 

    Echt mislukte projecten zijn er wel, maar vaak worden deze toch weer na een kortere of langere periode voortgezet. 

    blijven natuurlijk riskante investeringen, zeker voor aliens,beste is iets bestaands kopen

    Pats verveelt nooit al kom je er jaren