Pinnen in Thailand , nu 200 baht

  • ReneThai

    Veel banken hebben de kosten voor geldopname met een buitenlandse pas uit een ATM inmiddels verhoogd van 180 naar 200 baht. Dat is tegen de huidige koers ruim 5 euro per keer, plus de eventuele kosten die je aan je eigen bank betaald.

    Welke banken dat zijn weet ik niet , ik heb het van verschillende mensen gehoord en ik vond ook iets op het internet.

    Ik pin zelf niet .

  • jimpie

    arnoldss

    Om opname kosten te omzeilen heb ik een rekening geopend op naam van mijn vrouw.

    Elk jaar als we op vakantie zijn ,wissel ik euro 's en zet op haar rekening .

    Geen opname kosten en met een Thaise pas is het voordeliger om een hotel te boeken.

     

    ik heb geen thaise vrouw(wel soms een pattayaanse ^^D )

     

    jim

  • ReneThai

    Marinella • 2 days ago

    Verleden jaar heb ik 8000 bth uit de geldautomaat van de TMB gepind.

    Thuis was er 238,00 afgeschreven. Volgens de ING deed de Thaise bank dit….38 euro dus betaald op 200 euro!

    Ze gaat er van uit dat de koers dus 40 baht voor een euro was. Voor contant wisselen is de koers vorig jaar even rond de 40 baht geweest , maar als je pint krijg je minder en zou in dit geval rond de 37 geweest moeten zijn.

    Pinnen kost veel geld maar 38 euro ?

     

  • printen

    Verleden jaar stond de koers een tijdje op 35-36 baht voor een euro. Dan kom je makkelijki met de bankkosten op hoger dan 236 euro voor 8000 baht. Nu zou je met 8000 baht pinnen op ongeveer 225-228 euro uitkomen. Dat is inclusief de kosten van de Thaise bank en de Nederlandse bank.

    Elke dag kan de koers veranderen, dus krijg je ook dagelijks verschillende bedragen in euro's dat afgeschreven wordt. Je pint namelijk niet 200 euro, maar 8000 baht.