Visum aanvragen

  • ReneThai

    Ik ben van plan om volgende week , of de week erna , een visum voor Thailand aan te gaan vragen.

    Ik ging voorheen altijd naar Amsterdam omdat je jaren geleden op je stempel kon wachten.Dat is echter al lang verleden tijd. Den Haag is dichterbij dus heeft het weinig zin om naar Amsterdam te gaan omdat ik verder geen plannen heb om in de stad te blijven “hangen”.

    Hoe is de service in Den Haag vergeleken met Amsterdam ?  In Amsterdam vind ik het Nederlandse personeel erg onvriendelijk , en totaal niet service gericht. En dat vind ik niet alleen.

     

  • ReneThai

    travelprins21

    Dat er onviendelijk personeel werkt op het thaise consulaat in Amsterdam is een achterhaalt verhaal wat  nog steeds rond gaat.

    Een paar jaar geleden was het inderdaad zo dat een Nederlandse dame nogal onviendelijk omging met klanten.

    Ik kan niet anders zeggen dat het personeel sinds de opening op de Herengracht uitermate vriendelijk is, helpt en adviseert daar waar nodig is.

    Wel meegemaakt dat klanten lopen te schreeuwen als men met onvolledige aanvraag of ontbrekende bescheiden niet geholpen kan worden, dan is de ruimte te klein en ligt de schuld natuurlijk niet bij de aanvrager zelf.

    Dus nogmaals > personeel consulaat is top !

    Dank je Jan. Je hebt inderdaad gelijk dat klanten soms lopen te schreeuwen . Ik heb zelf met de aanvraag nooit problemen gehad. Maar een vriendelijk woord kan er niet af is mijn ervaring.  Maar ok , de een is sneller tevreden dan de ander.

    Ik heb zelfs een keer iemand “geholpen”. De beste man kwam met drie paspoorten helemaal met de trein van Eindhoven of Helmond naar Amsterdam , waar bleek dat hij onvoldoende copietjes bij zich had.  Het consulaat copieert niet voor de klanten en dat staat ook op de website. Ik zei toen tegen die man dat hij nog genoeg tijd had voor de sluitingstijd en dat er in de buurt een AH en Hema  was waar hij wellicht copietjes kon laten maken.

    Toevallig kwam ik hem een paar maanden later in Pattaya tegen waar hij me nog bedankte voor de tip.

    Maar ik denk dat ik toch maar naar Den haag ga voor de aanvraag. Wie is daar geweest en wat is de ervaring . Voor mij is het erg lang geleden dat ik daar was , toen nog ergens achter het Vredespaleis.

  • ReneThai

    anna
    ReneThai

    Ik ben van plan om volgende week , of de week erna , een visum voor Thailand aan te gaan vragen.

    Ik ging voorheen altijd naar Amsterdam omdat je jaren geleden op je stempel kon wachten.Dat is echter al lang verleden tijd. Den Haag is dichterbij dus heeft het weinig zin om naar Amsterdam te gaan omdat ik verder geen plannen heb om in de stad te blijven “hangen”.

    Hoe is de service in Den Haag vergeleken met Amsterdam ?  In Amsterdam vind ik het Nederlandse personeel erg onvriendelijk , en totaal niet service gericht. En dat vind ik niet alleen.

     

    ga je weer overwinteren?

    Dat is wel de bedoeling Anna , volgende week beslis ik of ik ga . Dit ivm mijn mobiliteit. Dus het wordt óf alles annuleren óf nog een paar dingen regelen.

  • ReneThai

    Dank je Fox

    Het blijft me bevreemden dat er toch verschillen zijn . Voor mijn Non Immigrant “O” visum heb ik in Den Haag één pasfoto nodig , en in Amsterdam twee.

    Een van de redenen dat ik jaren geleden naar Amsterdam ging was omdat je op je visum kon wachten en in Den Haag niet.  Ik ben ooit in Den Haag op de vorige locatie geweest , de Buitenrustweg achter het Vredespaleis.

    Maar dit keer ga ik naar Den Haag , en misschien ga ik na het aanvragen op de terugweg even een praatje maken bij Ger070 .

  • ReneThai

    merron
    henknz

    Mooi instructiefilmpje .

    VOA (15 dagen) is echter alleen voor volgende landen - Andora Bulgaria Bhutan China Cyprus Ethiopia India Kazakhstan Latvia Lithuania Maldives Malta Mauritius Romania San Marino Saudi Arabia Taiwan Ukraine Uzbekista.

    Nederland en Belgie kunnen genieten van de “Visa Exemption” (30 dagen via Int luchthaven - 15 dagen over land)

    http://www.consular.go.th/main/contents/filemanager/VISA/Visa%20on%20Arrival/VOA_25_08_58.pdf

     

    http://www.consular.go.th/main/contents/filemanager/VISA/Visa%20on%20Arrival/VOA_25_08_58.pdf

    Ja dat klopt , voor Nederlanders en Belgen en veel andere nationaliteiten is een VOA niet van toepassing.

    Ik ben net terug uit Den Haag waar ik mijn paspoort met een Non Imm “O” single entry bij de Thaise ambassade ophaalde . En ja hoor , van de 7 mensen die voor mij waren hadden er twee óf het verkeerde formulier ingevuld óf  niet alle documenten bij zich.

    Het blijkt voor velen toch moeilijk te zijn om vooraf goed te lezen wat je nodig hebt om een visum aan te kunnen vragen.

  • ReneThai

    Het moet inderdaad 1 pasfoto zijn , ik schreef al eerder : "Het blijft me bevreemden dat er toch verschillen zijn . Voor mijn Non Immigrant “O” visum heb ik in Den Haag één pasfoto nodig , en in Amsterdam twee".

    Maar er is wel meer vreemd . Gisteren waren er mensen die vanuit Amsterdam naar Den Haag waren gestuurd en het was nog niet in orde. Prachipeet schreef dat men in Amsterdam had gezegd dat ze daar soepeler zijn dan in Den Haag !!

    En Henknz : Ik vind het in beide gevallen niet klantvriendelijk ,en  een benauwd hok in Den Haag . In Amsterdam heb je meer ruimte.

    Al met al denk ik dat ze langs elkaar heen werken.